Γαλλικό δικαστήριο αναμένεται να ανακοινώσει σήμερα την τελική απόφασή του για τα αίτια της συντριβής του αεροσκάφους Concorde, το 2000, κατά την οποία σκοτώθηκαν και οι 113 επιβαίνοντες και είχε ως συνέπεια να τερματισθεί εσπευσμένα ο βίος του υπερπολυτελούς υπερηχητικού αεροπλάνου.

Το αεροσκάφος της Air France, στο οποίο επέβαιναν κυρίως Γερμανοί τουρίστες, τυλίχθηκε στις φλόγες κατά την απογείωση από το αεροδρόμιο Σαρλ ντε Γκολ, στις 25 Ιουλίου του 2000 και συνετρίβη λίγο μετά. Το δυστύχημα είχε ως συνέπεια να οδηγηθεί σε άδοξο τέλος το ταχύτερο αεροσκάφος στην ιστορία των εμπορικών αερομεταφορών, που ήταν σύμβολο της γαλλο-βρετανικής συνεργασίας στην αεροναυπηγική.

Οι ερευνητές που εξέτασαν τα αίτια του δυστυχήματος πιστεύουν ότι ένα αεροσκάφος DC10 της εταιρείας Continental, προκάλεσε την καταστροφή, όταν ένα μικρό μεταλλικό έλασμα από τιτάνιο έπεσε από την άτρακτο στον διάδρομο του Σαρλ ντε Γκολ. Το έλασμα αυτό χτύπησε τους τροχούς του Concorde κατά την απογείωση και θραύσματα τρύπησαν τις δεξαμενές καυσίμων που βρίσκονταν κάτω από τα φτερά, προκαλώντας τη φωτιά.

Τον Μάιο, οι εισαγγελείς αποφάνθηκαν ότι η Continental Airlines πρέπει να καταβάλλει πρόστιμο ύψους 175.000 ευρώ για την εμπλοκή του αεροσκάφους της στο δυστύχημα και παράλληλα να επιβληθούν ποινές σε υψηλόβαθμα στελέχη της αμερικανικής εταιρείας. Οι εισαγγελείς ζήτησαν επίσης την καταδίκη του 80χρονου Αντί Περιέ, που ήταν επικεφαλής στις δοκιμές του αεροπλάνου Concorde από το 1978 έως το 1994. Τόσο ο Περιέ, όσο και η αμερικανική εταιρεία αρνούνται κάθε ευθύνη.

Η έρευνα έδειξε πάντως ότι τα Concorde είχαν παρουσιάσει κατ’ επανάληψη προβλήματα στους τροχούς, τα οποία δεν είχαν αντιμετωπισθεί.