η «Φορολογήστε τις τράπεζες» Τη δημιουργία ενός ευρωπαϊκού «δικτύου» από συνδεδεμένα και ενδεχομένως αλληλοενισχυόμενα εθνικά ταμεία διάσωσης του χρηματοπιστωτικού τομέα πρότεινε χθες η Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Το δίκτυο αυτό θα τροφοδοτείται από το προϊόν φορολόγησης των τραπεζών με τρόπους και σε ύψος που δεν έχει καθοριστεί, αλλά που ο αρμόδιος επίτροπος Μισέλ Μπαρνιέ (φωτογραφία) ευχήθηκε να «είναι όσο πιο κοινά και όσο πιο εναρμονισμένα γίνεται». Διότι «οι εθνικές κυβερνήσεις χρησιμοποίησαν μαζικά το χρήμα των φορολογουμένων για να στηρίξουν τον χρηματοπιστωτικό τομέα, να διατηρήσουν τη σταθερότητα και να προστατεύσουν τις καταθέσεις. Τώρα χρειάζεται να εξασφαλίσουμε ότι μια τέτοια κατάσταση δεν θα επαναληφθεί».
Η Αpple ξεπέρασε τη Μicrosoft Ογδόντα πέντε εκατομμύρια πωλήσεις iΡhone και iΡod. Ο Στιβ Τζομπς απλώς ανακοίνωσε ότι οι πωλήσεις του τελευταίου εφευρήματος της Αpple, του iΡad, είχαν ξεπεράσει τις 450.000 την πρώτη εβδομάδα που κυκλοφόρησε το γκατζετάκι.
Την περασμένη Πέμπτη έγινε γνωστό ότι η Αpple ξεπέρασε τη μεγάλη ανταγωνίστριά της, τη Μicrosoft του Μπιλ Γκέιτς, και έγινε η μεγαλύτερη σε χρηματιστηριακή αξία εταιρεία υψηλής τεχνολογίας στον κόσμο. Οχι χάρη στα λειτουργικά και στα λογισμικά στους τομείς δηλαδή όπου ιστορικά ήταν πρωτοπόρος. Η πρώτη διδάξασα, που βρισκόταν στα πρόθυρα του αφανισμού στα μέσα της δεκαετίας του 1990, αναρριχήθηκε στην κορυφή χάρη στα «μπλιμπλίκια». Σημεία των καιρών…
Ηλεκτροκίνητη Daimler μέσω Κίνας Εν χορδαίς και οργάνοις υποδέχονται οι Κινέζοι την (προσεχώς) ηλεκτροκίνητη Daimler. Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία ανακοίνωσε την περασμένη Πέμπτη ότι θα ιδρύσει μια νέα θυγατρική στην Κίνα σε συνεργασία με την κινεζική ΒΥD (Βuild Υour Dreams) προκειμένου να κατασκευάσουν ηλεκτροκίνητο αυτοκίνητο.
Το νέο όχημα θα είναι εφοδιασμένο με ηλεκτροκινητήρα που θα κατασκευάσει η ΒΥD και θα διατεθεί μόνο στην κινεζική αγορά. Γερμανοί και Κινέζοι κατασκευαστές έχουν συμφωνήσει σε όλα, πλην ενός: του ονόματος της νέας εταιρείας. Πάντως το πρώτο αμιγώς ηλεκτροκίνητο αυτοκίνητο που έχει κατασκευάσει η ΒΥD δεν έχει μόνο όνομα (e6)
αλλά και… χορηγό.
Η κινεζική κυβέρνηση επιχορηγεί την αγορά του «πράσινου» οχήματος ως δημοσίου μέσου μεταφοράς σε μια προσπάθεια να περιορίσει το πρόβλημα της ρύπανσης.
Συγκρατημένα αισιόδοξος ο ΟΟΣΑ Επί το αισιοδοξότερο αναθεώρησε τις προβλέψεις του για την παγκόσμια οικονομία ο ΟΟΣΑ, στην προκαταρκτική έκδοση της εξαμηνιαίας του έκθεσης για τις οικονομικές προοπτικές.
Προβλέπει αύξηση του παγκόσμιου ΑΕΠ κατά 4,6% εφέτος (3,4% προέβλεπε τον Νοέμβριο) και 4,5% το 2011 (αντί για 3,7%). Ωστόσο η «δυναμική» αυτή που έχει ήδη αρχίσει να αγκαλιάζει την περιοχή του ΟΟΣΑ (30 χώρεςμέλη) αποδίδεται κυρίως στις εκτός Οργανισμού οικονομικές δυνάμεις (κυρίως στις Κίνα και Ινδία). Ειδικότερα για την Ευρωζώνη προβλέπεται ανάπτυξη 1,2% εφέτος και 1,8% το 2011 (μετά τη συρρίκνωση 4,1% που κατεγράφη πέρυσι).
Η κρίση θέλει… Βurberry Είναι στατιστικώς αποδεδειγμένο ότι η ανακατανομή των εισοδημάτων σε περιόδους οικονομικών κρίσεων γίνεται προς όφελος των οικονομικά ισχυρών. Δεν πρέπει να εκπλήσσει, λοιπόν, το γεγονός ότι τα αποτελέσματα από το οικονομικό έτος 2009/2010 της βρετανικής εταιρείας πολυτελών ειδών Βurberry Ρlc. ξεπέρασαν τις προσδοκίες των αναλυτών.
Η Βurberry ανακοίνωσε για το έτος χρήσης που ολοκληρώθηκε στις 31 Μαρτίου καθαρά κέρδη 81,4 εκατ.
στερλίνες, έναντι ζημιών στην αντίστοιχη περυσινή περίοδο. Ο τζίρος της εταιρείας αυξήθηκε κατά 7% και έφθασε τα 1,28 δισ. στερλίνες. Ο όμιλος επιβεβαίωσε ότι σχεδιάζει να ανοίξει από 20 ως 30 νέα καταστήματα κυρίως στην Αμερική και την περιοχή Ασίας- Ειρηνικού.