• Αναζήτηση
  • Το ΔΝΤ ρίχνει τις τιμές

    Χαμηλή αγοραστική κίνηση, λουκέτα, δυσαρέσκεια και δυσφορία σε επιχειρηματίες, καταστηματάρχες και αγοραστικό κοινό. Για την τελματωμένη αγορά, τις υψηλές τιμές, τα πορτοφόλια που αδειάζουν εν ριπή οφθαλμού, την ακινησία. Εμποροι, επιχειρηματίες και καταστηματάρχες μηχανεύονται τρόπους προσέλκυσης πελατών και καταναλωτών προκειμένου να ανταποκριθούν στα έξοδα των επενδύσεών τους αλλά και να συνεχίσουν να λειτουργούν ομαλά οι επιχειρήσεις τους υπό το κράτος του φόβου μιας παρατεταμένης «ανομβρίας» στην αγορά.

    Χαμηλή αγοραστική κίνηση, λουκέτα, δυσαρέσκεια και δυσφορία σε επιχειρηματίες, καταστηματάρχες και αγοραστικό κοινό. Για την τελματωμένη αγορά, τις υψηλές τιμές, τα πορτοφόλια που αδειάζουν εν ριπή οφθαλμού, την ακινησία. Εμποροι, επιχειρηματίες και καταστηματάρχες μηχανεύονται τρόπους προσέλκυσης πελατών και καταναλωτών προκειμένου να ανταποκριθούν στα έξοδα των επενδύσεών τους αλλά και να συνεχίσουν να λειτουργούν ομαλά οι επιχειρήσεις τους υπό το κράτος του φόβου μιας παρατεταμένης «ανομβρίας» στην αγορά. Στο πλαίσιο αυτό ορισμένοι εμπορικοί σύλλογοι προτείνουν κάθετη πτώση στις τιμές πώλησης των προϊόντων.

    Στο Χαλάνδρι κινήθηκαν σε αυτή την κατεύθυνση αναζητώντας λύση στο οικονομικό και κοινωνικό αδιέξοδο. Τις τελευταίες δύο εβδομάδες ο τοπικός εμπορικός σύλλογος σε συνεννόηση με τα περίπου 2.500

    καταστήματα της περιοχής αποφάσισε να ακολουθήσει ρηξικέλευθες λύσεις. Με πρωτοβουλίατους οι καταστηματάρχες και οι επιχειρηματίες μείωσαν κατακόρυφα τις τιμές και ενημέρωσαν σχετικά τους πολίτες της πόλης αναρτώντας αφίσες και πανό με τις ενδείξεις «Ρίχνουμε τις τιμές», «Βazaar λίγων ημερών» και «Ελεύθερη πτώση τιμών», προκαλώντας μάλιστα, όπως υποστηρίζουν, αύξηση της αγοραστικής κίνησης. Δεν λείπουν και οι πικέτες και οι αφίσες που αποδίδουν την πτώση των τιμών στην έλευση του ΔΝΤ.

    «Δεν πήγαινε άλλο» λέει για την πρωτοβουλία αυτή ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου του Χαλανδρίου κ. Γιώργος Ασημακόπουλος, ο οποίος διατηρεί δύο βιβλιοπωλεία στο κέντρο της πόλης. Και εξηγεί ότι «επειδή εκ του νόμου απαγορεύονται οι εκπτώσεις και οι προσφορές εκτός των προβλεπόμενων, χειμερινών και θερινών, περιόδων, δεν βαφτίσαμε τη διαδικασίαεκπτωτική, ενώ στην αναπροσαρμογή προς τα κάτω των τιμών συμφώνησαν και την ακολούθησαν όλα τα μέλη του συλλόγου:από τους συνοικιακούς καταστηματάρχες και το υποκατάστημα της επώνυμης αλυσίδας ως το καφέ και το τυροπιτάδικο της γειτονιάς». Ο κ. Ασημακόπουλος αναφέρει χαρακτηριστικά ότι «στην τελευταία περίπτωσηέφτασαν να προσφέρουν τον καφέ και το νερό σε τιμές κάτω από 1,5 ευρώ».

    Οι επιχειρηματίες όμως δεν έχουν μείνει μόνο στην αναπροσαρμογή προς τα κάτω των τιμών πώλησης των προϊόντων τους. Σε συμφωνία με τον δήμο έχουν κρατήσει «παγωμένα» τα τελευταία τρία χρόνια τα δημοτικά τέλη, ενώ πλέον συζητείται όλο και πιο έντονα η ανάγκη να τεθεί σε οργανωμένη βάση και γενικευμένα επαναδιαπραγμάτευση ενοικίων. «Εκανε κανείς συμβόλαια πριν από δύο ή τρία χρόνια και ζητούσε στην Παπανδρέου και στη Χαϊμαντά, τους κεντρικούς εμπορικούς δρόμους, 6.000 ευρώ μηνιαίο ενοίκιο για 50 τ.μ. Στην Αγίου Γεωργίου και στην Πεντέλης, 1.800-2.000 ευρώ για τα ίδια τετραγωνικά. Αυτά τα ποσά είναι σχεδόν αδύνατον να καταβάλλονται σήμερα. Για αυτό ως σύλλογος προτείνουμε την ποσοστιαία μείωση από 15% ως 40%, ανάλογα με το αρχικό ύψος του ενοικίου» επισημαίνει ο κ. Ασημακόπουλος.

    Το πρόβλημα των δυσανάλογα υψηλών σε σχέση με την οικονομική συγκυρία ενοικίων υπογραμμίζει και η έμπορος δερμάτινων ειδών και αξεσουάρ κυρία Ειρήνη Καστρινού. «Με ενοίκιο 2.670 ευρώ δεν βγαίνουμε. Εξάλλου η αγοραστική κίνηση έχει πέσει κατακόρυφα και το bazaar μόνο προσωρινά έδωσε ανάσα. Πιθανότατα πρέπει να υπάρξει εκ νέου συνεννόηση προκειμένου και η δυνατότητα αγορών σε χαμηλές τιμές να επιμηκυνθεί χρονικά αλλά και να αναθερμανθεί το ενδιαφέρον των καταναλωτών» λέει η κυρία Καστρινού, η οποία γενικώς υποστηρίζει ότι δεν έμεινε ευχαριστημένη «από την ανταπόκριση των πελατών, παρά το γεγονός ότι τα περισσότερα προϊόντα ήταν σε τιμές κατά 25%-30% χαμηλότερες». Διαφορετική εικόνα δίνει ο ιδιοκτήτης καταστήματος με είδη ένδυσης και υπόδησης κ. Σταμάτης Αραμπατζής που είδε «το κατάστημα να γεμίζει και τον κόσμο να ψωνίζειμε μεγαλύτερη άνεση και σιγουριά για όσα πρέπει να διαθέσει, κυρίως παπούτσια, που οι τιμές τους ήταν χαμηλότερες κατά 10%-30%».

    «Αυτές τις μέρεςψώνισε η ψυχολογία. Ο κόσμος κινητοποιήθηκε και μόνο με την πεποίθηση ότι θα ψωνίσει φθηνότερα» λέει από την πλευρά του ο κ. Ασημακόπουλος, ο οποίος όμως φοβάται την άλλοτε καλή θερινή περίοδο. «Οι εκτιμήσεις είναι συγκεχυμένες.

    Οι περισσότεροι υποστηρίζουν ότι τότε θα αντιληφθούν οι μισθωτοί και οι συνταξιούχοι τις περικοπές στα επιδόματα, και ειδικά της θερινής άδειας, και θα “κουμπωθούν” ακόμη περισσότερο. Αλλοι λένε ότι, καθώς ελάχιστοι θα κάνουν πολυήμερες διακοπές, θα υπάρξει μεγαλύτερη κινητικότητα στα καταστήματα και στην αγορά στο Λεκανοπέδιο. Μένει να δούμε τι θα συμβεί».

    Το παράδειγμα πάντως του εμπορικού κόσμου στο Χαλάνδρι έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον να ακολουθήσουν οι σύλλογοι επιχειρηματιών και εμπόρων στο Περιστέρι και στη Γλυφάδα, ενώ στον σχεδιασμό του συλλόγου στο Χαλάνδρι είναι να διατηρήσει το καταναλωτικό ενδιαφέρον σε υψηλά επίπεδα. Πρώτη κίνηση προς αυτή την κατεύθυνση θα είναι η διοργάνωση μιας υπαίθριας επίδειξης μόδας στην κεντρική πλατεία, στα μέσα Ιουνίου, με ρούχα και υποδήματα προερχόμενα από τις βιτρίνες της τοπικής αγοράς.

    Πολιτική