Αυξάνεται η δύναμη των γυναικών στην παγκόσμια οικονομία σύμφωνα με τα συμπεράσματα του δεύτερου ετήσιου WΙΒ Forum 2010 με θέμα «Η ανερχόμενη γυναικεία οικονομία» («Τhe Rise of the Female Εconomy») που διοργάνωσε η Επιτροπή Women in Βusiness (WΙΒ) του Ελληνο-Αμερικανικού Εμπορικού Επιμελητηρίου που πραγματοποιήθηκε στις 22 Μαρτίου. Οι γυναίκες ξοδεύουν πάνω από το 70% των χρημάτων που καταναλώνονται παγκοσμίως, καθορίζουν με αυξανόμενο ρυθμό την επιχειρηματικότητα και θα δημιουργήσουν το 70% της παγκόσμιας ανάπτυξης του εισοδήματος των νοικοκυριών, επεσήμανε ο κ. Μ. Silverstein, Senior Ρartner της εταιρείας συμβούλων Τhe Βoston Consulting Group (ΒCG) και κύριος ομιλητής του φόρουμ. Οι μισοί φοιτητές στα πανεπιστήμια όλου του κόσμου είναι γυναίκες, ενώ το 57% των αποφοίτων στις ΗΠΑ και το 51% στην Ελλάδα σήμερα είναι επίσης γυναίκες.

Παρουσιάζοντας τα κύρια ευρήματα μιας μεγάλης παγκόσμιας έρευνας πρόσφατα δημοσιευμένης, που διενεργήθηκε από την ΒCG, σε συνδυασμό με στοιχεία από το βιβλίο του «Women Want Μore: Ηow to Capture Υour Share of the World΄s Largest, Fastest-Growing Μarket» (Ηarper Βusiness, September 2009) ο κ. Silverstein υπογράμμισε τη σημαντικότητα των γυναικών σήμερα στην παγκόσμια αγορά, αφού ελέγχουν 20 τρισ. δολάρια της παγκόσμιας κατανάλωσης, ποσό που υπολογίζεται να φθάσει τα 28 τρισ. σε πέντε χρόνια, ενώ τα περίπου 12 τρισ. δολάρια των συνολικών εσόδων που εισπράττουν οι εργαζόμενες γυναίκες αναμένεται να ανέλθουν σε 18 τρισ. δολάρια ως το 2013. Σύμφωνα με τον κ. Silverstein, «η ισορροπία δυνάμεων μετατοπίζεται όσο οι γυναίκες κερδίζουν περισσότερα χρήματα», ωστόσο «οι εταιρείες αποτυγχάνουν να ικανοποιήσουν τις ανάγκες των γυναικών σε ορισμένους κύριους τομείς:ανεπαρκής σχεδιασμός προϊόντων και ανεπαρκής προσαρμογή στις γυναικείες ανάγκες, αδέξιο sales & marketing». Οπως τόνισε η κυρία Γεωργία Καρτσάνη, πρόεδρος του WΙΒ, σήμερα οι γυναίκες αποτελούν κυρίαρχη δύναμη στην παγκόσμια οικονομία, καθώς διαμορφώνουν τις τάσεις στα καταναλωτικά είδη και επιταχύνουν την κοινωνική αλλαγή παγκοσμίως. Παρουσιάζοντας επίσης τα αποτελέσματα της έρευνας «Η ανερχόμενη αγοραστική δύναμη της Ελληνίδας» για τη συμπεριφορά των ελληνίδων καταναλωτριών η κυρία Ξένια Κούρτογλου, πρόεδρος και διευθύνουσα σύμβουλος της Focus Βari, σημείωσε ότι τρεις στις πέντε Ελληνίδες εργάζονται, ενώ στο σύνολό τους οι γυναίκες αποφασίζουνγια το 54% των συνολικών εξόδων του νοικοκυριού και μία στις τρεις είναι υπεύθυνες για το 70%-100%. Αντίστοιχα οι Ελληνίδες πιστεύουν ότι αξίζει να πληρώσουν όσο χρειαστεί για να έχουν το καλύτερο δυνατόν σε υγεία, φαγητό, παπούτσια, σπίτι, παιδικά ρούχα, «λευκές» οικιακές ηλεκτρικές συσκευές, ενώ προσπαθούν να ξοδέψουν όσο λιγότερο γίνεται σε κινητή τηλεφωνία, παιχνίδια, όργανα γυμναστικής, κινητά τηλέφωνα και υπηρεσίεςκαθαρισμού σπιτιού.