Την ανάγκη εμπλουτισμού του ελληνικού τουριστικού προϊόντος υπογραμμίζει η κυρία Ολγα Κεφαλογιάννη τομεάρχης Τουρισμού της ΝΔ, παραθέτοντας τις προτεραιότητες για τον τουρισμό.

– Ποια είναι η εικόνα που διαμορφώσατε μετά τις τουριστικές εκθέσεις του Βερολίνου και της Μόσχας;

«Παρά τα πρόσφατα αρνητικά δημοσιεύματα και την ανησυχία που προκάλεσαν οι σπασμωδικές κινήσεις της κυβέρνησης στα ζητήματα του τουρισμού, η αποτίμηση για την Ελλάδα στις κορυφαίες διεθνείς εκθέσεις τουρισμού είναι θετική. Στο Βερολίνο οι επισκέπτες έδειξαν μεγάλο ενδιαφέρον για το τουριστικό μας προϊόν, ενώ οι tour operators εξέφρασαν αισιοδοξία για την εφετινή πορεία του. Το ίδιο θερμό ήταν το κλίμα και στη Μόσχα. Το γεγονός δε ότι έχουμε και θετικές εξελίξεις στο θέμα της βίζας ενισχύει την προοπτική να προσελκύουμε μελλοντικά όλο και περισσότερους επισκέπτες από τη Ρωσία».

– Ποιες είναι οι εκτιμήσεις σας για την εφετινή τουριστική περίοδο;

«Η περυσινή χρονιά μπορεί να κατέγραψε πτώση στη ζήτηση του τουριστικού μας προϊόντος, ωστόσο μεταφέρει και ένα θετικό μήνυμα. Η Ελλάδα κατάφερε να πληγεί λιγότερο από την κρίση, συγκριτικά με άλλους τουριστικούς προορισμούς της ευρωζώνης, όπως η Ισπανία και η Πορτογαλία. Αυτό σημαίνει ότι και εφέτος μπορούμε να ελπίζουμε σε θετικά αποτελέσματα κυρίως σε αφίξεις αλλά και σε εισπράξεις. Απαραίτητες είναι βέβαια δύο προϋποθέσεις. Αφενός το αρμόδιο υπουργείο να προωθεί μεθοδικά και υπεύθυνα το τουριστικό προϊόν της Ελλάδας αξιοποιώντας και τα Γραφεία Εξωτερικού του ΕΟΤ. Αφετέρου, οι επιχειρηματίες να εξελίξουν την ποιότητα του προσφερόμενου προϊόντος τους και να κρατήσουν σε λογικά επίπεδα τα κόστη, παρά την παράλογη ενέργεια του ΠαΣοΚ εν μέσω κρίσης να αυξήσει τον ΦΠΑ».

– Ποια είναι η άποψή σας για τις προτεραιότητες στον τουρισμό;

«Το κρισιμότερο ζητούμενο για τον τουρισμό είναι να ισοσκελιστεί το περυσινό πτωτικό αποτέλεσμα. Για να επιτευχθεί αυτό απαιτούνται συγκεκριμένες κινήσεις. Χρειάζεται να εμπλουτιστεί το τουριστικό προϊόν, με την εξέλιξη ή δημιουργία ειδικών μορφών τουρισμού που να περιορίζουν την εποχικότητα. Χρειάζεται το Διαδίκτυο να αποτελέσει την αιχμή του δόρατος για τη διαφημιστική καμπάνια του τουριστικού προϊόντος, τόσο για τον ΕΟΤ όσο και για τις επιχειρήσεις που είναι απολύτως αναγκαίο να εκσυγχρονίσουν τις μεθόδους προσέλκυσης επισκεπτών. Χρειάζεται, τέλος, μια πιο επιθετική πολιτική από πλευράς της κυβέρνησης. Η κρίση προκαλεί αναδιανομή της “πίτας”. Αν οι ανταγωνιστές μας παίξουν “επίθεση” και εμείς “άμυνα”, τότε είναι πολύ πιθανόν να μειωθεί το μερίδιό μας. Επειδή ο τουρισμός είναι ένα ικανό όχημα να τραβήξει την ελληνική οικονομία μακριά από την κρίση, τη δεδομένη χρονική στιγμή χρειάζεται προπαντός να εκπονηθεί εθνικός μακροχρόνιος στρατηγικός σχεδιασμός. Φοβάμαι όμως ότι αυτό δεν υπάρχει ούτε ως σκέψη στην κυβέρνηση».