Ερωτηματικό τίθεται στο αν μετά την ολοκλήρωση των προωθούμενων αλλαγών παραμείνει στη θέση του ο Γενικός Επιθεωρητής Δημόσιας Διοίκησης κ. Λέανδρος Ρακιντζής, η θητεία του οποίου, εκτός των άλλων, έχει λήξει και δεν έχει ανανεωθεί. Ο κ. Ρακιντζής μετά την ψήφιση του Ν. 3613/2007 έχει αποκτήσει αυξημένες πειθαρχικές αρμοδιότητες καθώς μπορεί να προσφεύγει ενώπιον του Συμβουλίου της Επικρατείας κατά όλων των τελεσίδικων αποφάσεων όλων των πειθαρχικών συμβουλίων και να ασκεί ένσταση κατά των αποφάσεων των πρωτοβάθμιων πειθαρχικών οργάνων που αθωώνουν συνήθως τους επίορκους υπαλλήλους. Το πιθανότερο σενάριο τον θέλει να παραμένει στη θέση του. Ο ίδιος άλλωστε με αλλεπάλληλα έγγραφά του προς την κυβέρνηση έχει ταχθεί υπέρ της ενοποίησης των ελεγκτικών μηχανισμών. Ο Γενικός Επιθεωρητής Δημόσιας Διοίκησης θεωρεί ότι υπάρχει ανάγκη αντιμετώπισης της πολυδιάσπασης των υφισταμένων ελεγκτικών μηχανισμών και κυρίως των ιδιαίτερων Σωμάτων Επιθεώρησης και Ελέγχου, με στόχο την πλέον αποτελεσματική και εύ ρυθμη λειτουργία τους. «Η ανάγκη καθίσταται επιτακτική» επισημαίνει «προκειμένου να αντιμετωπιστεί η επικάλυψη των επιθεωρήσεων και των ελέγχων με όσα αυτή συνεπάγεται (απώλεια εργατοωρών, αύξηση κόστους, σπατάλη ανθρώπινων πόρων, βάρος ελέγχου κτλ.)». Παράλληλα επισημαίνει ότι η υπαγωγή των ιδιαίτερων Σωμάτων Επιθεώρησης και Ελέγχου σε ένα ενιαίο κέντρο ως Ανεξάρτητη Αρχή «αποτελεί την πλέον ενδεδειγμένη λύση για την αποτελεσματική και ταχεία διεκπεραίωση του ελεγκτικού έργου». Τα οφέλη που προκύπτουν, σύμφωνα με τον κ. Ρακιντζή, είναι πολλαπλά:
1. Μειώνεται ο συνολικός χρόνος, όπως και το κόστος των επιθεωρήσεων και ελέγχων.
2. Γίνεται ευκολότερη η ομαδοποίηση των επιθεωρήσεων και των ελέγχων.
3. Τυποποιούνται οι επιθεωρήσεις με τη χρήση ερωτηματολογίων ελέγχου.
4. Πραγματοποιούνται συνδυασμένες επιθεωρήσεις και έλεγχοι όταν το αντικείμενο είναι σύνθετο από επιθεωρητές-ελεγκτές διαφορετικών ειδικοτήτων.
5. Καθίσταται αποτελεσματικότερος ο συντονισμός όπως και η αξιολόγηση του ελεγκτικού έργου.