Σε έναν εύκολο τρόπο για να «βγάλουν χρήματα» οι ελληνικές επιχειρήσεις και μάλιστα εν μέσω κρίσης, αναφέρεται ο κ. Βen Νovick επικεφαλής του τμήματος επικοινωνιών και δημοσίων σχέσεων της Google στη Βρετανία μιλώντας προς «Το Βήμα», στο πλαίσιο της επίσκεψής του στην Αθήνα για την παρουσίαση των υπηρεσιών της εταιρείας στον τομέα της online διαφήμισης.
– Πιστεύετε ότι η online διαφήμιση έχει περιθώρια ανάπτυξης στην Ελλάδα; «Αυτή τη στιγμή περί τους 3 εκατ. Ελληνες είναι συνδεδεμένοι στο Διαδίκτυο καθώς το 22% των ελληνικών νοικοκυριών έχει ευρυζωνική σύνδεση. Ακόμη, οι έλληνες καταναλωτές είναι online κατά μέσον όρο 7 ώρες την εβδομάδα, ενώ οι online αγορές παρουσιάζουν αυξητική τάση της τάξεως του 26,1% σε ετήσια βάση για το διάστημα 2005-2009. Αν ληφθεί υπόψη και το γεγονός ότι η online διαφήμιση στην Ελλάδα καταλαμβάνει το 3%-4% της συνολικής ετήσιας διαφημιστικής δαπάνης έναντι του 23% στη βρετανική αγορά, είναι εύκολο να συμπεράνουμε ότι υπάρχει σημαντικό περιθώριο ανάπτυξης της online διαφήμισης».
– Ποιες οι ευκαιρίες και τα πλεονεκτήματα της online διαφήμισης για τις επιχειρήσεις;
«Κατ΄ αρχάς είναι πολύ εύκολο για οποιαδήποτε επιχείρηση, μικρή, μεσαία ή μεγάλη, να ξεκινήσει να διαφημίζεται online, χρησιμοποιώντας τις νέες τεχνολογίες και το Ιnternet αφού η διαδικασία είναι κοινή για όλους και αποτελείται από έξι απλά βήματα, από την εγγραφή του, δηλαδή στο portal της Google, ως την εμφάνισή του ως διαφημιζόμενου στη μηχανή αναζήτησης. Το δεύτερο σημαντικό πλεονέκτημα είναι ο έλεγχος του κόστους, καθώς το ποσόν που πληρώνει η επιχείρηση για κάθε “κλικ” του καταναλωτή επάνω στον σύνδεσμό της ξεκινά από 0,01 ευρώ ως όσο θέλει ο ίδιος ο διαφημιζόμενος. Το τρίτο σημαντικό πλεονέκτημα είναι η παρακολούθηση της αποτελεσματικότητας».
– Αυτό ισχύει για όλες τις επιχειρήσεις;
«Με τη χρήση της πλατφόρμας Google Αdwords όλες οι επιχειρήσεις, μικρές, μεγάλες και κυρίως οι μικρομεσαίες, έχουν τη δυνατότητα να προβληθούν διαφημιστικά στο Ιnternet μέσω μιας απλής αναζήτησης που θα κάνει ο χρήστης. Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα της Αγγλίας, όπου η αγορά της μοιάζει με την ελληνική, καθώς εκεί δραστηριοποιούνται πολλές μικρομεσαίες επιχειρήσεις. Στην ελληνική αγορά, με τις περίπου 800.000
μικρομεσαίες επιχειρήσεις, το Google Αdwords αποτελεί μια σημαντική ευκαιρία για να προωθήσουν τα προϊόντα τους και να αυξήσουν τις πωλήσεις τους χωρίς να διαθέτουν ένα μεγάλο κατάστημα σε κάποιο κεντρικό σημείο της αγοράς. Και όλα αυτά βέβαια σε μια περίοδο όπου οι καταναλωτές έχουν αλλάξει συνήθειες λόγω της οικονομικής κρίσης και αναζητούν πλέον εκπτώσεις και προσφορές και στο Διαδίκτυο».