Για πρώτη φορά μετά το 1998 η Ford ξεπέρασε σε πωλήσεις στην αμερικανική αγορά αυτοκινήτου τη βασική ανταγωνίστριά της General Μotors. Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, οι πωλήσεις των αυτοκινήτων της Ford στις Ηνωμένες Πολιτείες έφτασαν τα 142.285 οχήματα καταγράφοντας άνοδο σε σχέση με τον ίδιο μήνα της περασμένης χρονιάς κατά 43%. Η GΜ περιορίστηκε σε μια ισχνή άνοδο των πωλήσεων της κατά 12% διοχετεύοντας στην αμερικανική αγορά 141.951 οχήματα. Μπορεί η διαφορά μεταξύ των δύο αυτοκινητοβιομηχανιών να είναι απειροελάχιστη σε απόλυτους αριθμούς, ωστόσο το γεγονός προκάλεσε έκρηξη ενθουσιασμού στους ανθρώπους της Ford. Και όχι άδικα αν σκεφθεί κανείς ότι πρόκειται μόλις για την τρίτη νίκη έναντι του «αιωνίου αντιπάλου». Μετά το 1931 η GΜ παρέμενε αταλάντευτα πρώτη σε πωλήσεις (στις ΗΠΑ) έναντι των ετέρων δύο από τις «Τρεις Μεγάλες» του Ντιτρόιτ (GΜ, Ford, Chrysler), με εξαίρεση το 1970 και το 1998. Δεν είναι τυχαίο ότι τις ίδιες χρονιές τα εργοστάσια της GΜ παρέμειναν για μεγάλο διάστημα κλειστά λόγω απεργίας των εργαζομένων. Αυτή τη φορά όμως η Ford «έτρεξε» πιο γρήγορα από την GΜ εκμεταλλευόμενη την ιστορική συγκυρία. Είναι γνωστό ότι η άλλοτε αδιαφιλονίκητη κυρίαρχος της αμερικανικής αυτοκινητοβιομηχανίας έχει πλέον απολέσει τη λάμψη του παρελθόντος. Η σημερινή General Μotors ζει με κρατικά δεκανίκια (όπως άλλωστε και η Chrysler) και το χειρότερο ίσως έχει- υποχρεωτικάσυρρικνωθεί. Με τον έναν ή τον άλλον τρόπο η Saab, η Ηummer, η Saturn και η Ρontiac έχουν περάσει σε «ξένα χέρια» και πάντως έξω από την ασπίδα της GΜ.
«Η πλεονεκτική θέση της Ford έναντι της GΜ ίσως να αποτελέσει πλέον τον κανόνα» σχολίασε η έγκυρη αμερικανίδα αναλύτρια Σέλι Λόμπαρντ, η οποία έχει εργαστεί στο παρελθόν σε πλήθος εταιρειών της Γουόλ Στριτ. «Η GΜ βρίσκεται ακόμη σε μεταβατικό στάδιο, ενώ την ίδια στιγμή η Ford προπορεύεται με ταχείς ρυθμούς.
Διαθέτει προϊόν, διοίκηση και κυρίως τη φήμη της σταθερής ποιότητας» δήλωσε η ίδια στο πρακτορείο Βloomberg.
Β έβαια η ύφεση μπορεί να έπληξε με περισσότερη σφοδρότητα την GΜ και την Chrysler, οι οποίες επέζησαν χάρη στα σχέδια σωτηρίας της ομοσπονδιακής κυβέρνησης των ΗΠΑ και αφού εντάχθηκαν σε διαδικασία πτώχευσης, και η Ford όμως δεν πέρασε αλώβητη από την τελευταία οικονομική κρίση. Το πρόγραμμα αναδιάρθρωσης το οποίο εφαρμόζεται κατ΄ εντολήν του επικεφαλής της εταιρείας Αλαν Μαλάλι περιλαμβάνει τη συνήθη συνταγή (περικοπές προσωπικού) και την αποδέσμευση από τη μεταπωληθείσα Jaguar με στόχο την επιστροφή στην κερδοφορία το 2012. Αλλωστε οι πωλήσεις κινούνται ακόμη σε «ιστορικά χαμηλά» και μόλις έχουν αρχίσει να ξεπερνούν τα επίπεδα του 1982. Για τον λόγο αυτόν- και παρά τον αρχικό ενθουσιασμό- δεν λείπουν στη Ford εκείνοι που προτιμούν να κρατούν χαμηλούς τόνους. «Δεν μετράμε τις δυνάμεις μας έναντι των υπολοίπων εταιρειών αλλά τις ικανότητές μας σε σχέση με αυτό που ζητούν οι καταναλωτές» δήλωσε ο αναλυτής πωλήσεων της Ford Τζορτζ Πάιπας.