ΟΥΑΣΙΓΚΤΟΝ Στις Ηνωμένες Πολιτείες οι χρήστες του Διαδικτύου που διαβάζουν ψηφιακά ειδήσεις online έχουν για τα καλά ξεπεράσει όσους αγοράζουν και διαβάζουν «χειροπιαστές» εφημερίδες και περιοδικά. Η ψηφιακή ενημέρωση, 24ωρη και multimedia, είναι εδώ για να μείνει, όπως δείχνει σχετική έρευνα, η δεύτερη που διεξάγεται στις ΗΠΑ (η πρώτη είχε γίνει το 2008) από το εγκυρότατο ερευνητικό κέντρο Ρew Research Center.

Η έρευνα διεξήχθη με τη μορφή τηλεφωνικών συνεντεύξεων σε συνολικά 2.259 άτομα, άντρες και γυναίκες ηλικίας άνω των 18 ετών. Εδειξε ότι το 61% των ερωτηθέντων ενημερώνονται από διαδικτυακές πηγές σε καθημερινή βάση. Ωστόσο προηγείται η τηλεόραση ως πηγή ειδήσεων, με δεύτερο το Διαδίκτυο και τρίτα πλέον τα έντυπα. Το 78% ανέφερε ως πρωταρχική πηγή ενημέρωσής του τα τοπικά (και πολιτειακά) κανάλια ειδήσεων, ενώ ένα άλλο 71% τα εθνικά δίκτυα, όπως το CΝΝ και το Fox Νews.

Η μελέτη του Ρew βρήκε ότι οι υπηρεσίες συγκέντρωσης ειδήσεων από διάφορες πηγές, όπως η Google Νews, χρησιμοποιούνται ευρέως, ενώ στις πρώτες θέσεις βρίσκονται οι ιστοσελίδες των CΝΝ και ΒΒC.

«Για όσους θέλουν να ενημερώνονταιη πληροφόρηση μετατρέπεται πλέον σε μια δραστηριότητα που δεν περιορίζεται από χρόνο,τοποθεσία ή συσκευή» αναφέρει χαρακτηριστικά το πόρισμα της μελέτης. Επιπλέον, ένα 54% ανέφερε ότι ακούει ραδιοφωνικές ειδησεογραφικές εκπομπές στο σπίτι ή στο αυτοκίνητο.

«Οι Αμερικανοί ενημερώνονται τόσο συνδεδεμένοι στο Διαδίκτυο όσο και “οff line”» τονίζει η αναπληρώτρια διευθύντρια του Ρew Εϊμι Μίτσελ καταλήγοντας: «Οι χρήστες δεν έχουν προτίμηση σε κάποια συγκεκριμένη ιστοσελίδα,ούτε όμως ψάχνουν άσκοπα. Οι περισσότεροι χρήστες ενημερώνονται συνήθως από μια σειρά διαφορετικών πηγών στο Ιnternet». Αξίζει να αναφερθεί ότι 37% των συμμετεχόντων στην έρευνα του Ρew δήλωσαν ότι συμμετέχουν στη διαμόρφωση των ειδήσεων με τον σχολιασμό τους και τη διάδοσή τους με τις αναδημοσιεύσεις σε ιστοσελίδες όπως το Facebook και το Τwitter.

Το 75% όσων ενημερώνονται από online πηγές δήλωσαν ότι προωθούν σε φίλους τους μέσω ηλεκτρονικής αλληλογραφίας (e-mail) ή σελίδων κοινωνικής δικτύωσης τις ειδήσεις που βρίσκουν ενδιαφέρουσες.

Η έρευνα αναφέρει ότι οι τακτικοί αναγνώστες των εφημερίδων, τοπικών ή εθνικών, έχουν μειωθεί κατά 50%. Οι εφημερίδες και στις δύο πλευρές του Ατλαντικού διανύουν μία από τις δυσκολότερες περιόδους τους οδηγώντας πολλές από αυτές να εξετάσουν τις προοπτικές χρέωσης του περιεχομένου που δημοσιεύουν στις ιστοσελίδες τους.

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ
Το 90% επιλέγει πολλές πηγές
Η εποχή της μιας και μοναδικής πηγής ενημέρωσης έχει παρέλθει ανεπιστρεπτί. Το 90% των Αμερικανών μπορεί να διαβάζει την εφημερίδα του τρώγοντας πρωινό, μετά να ακούει ραδιόφωνο πηγαίνοντας στη δουλειά, να έχει μονίμως ανοικτές κάποιες ειδησεογραφικές ιστοσελίδες στην οθόνη του υπολογιστή στο γραφείο και αργά το απόγευμα στο σπίτι να βυθίζεται στον καναπέ βλέποντας στην τηλεόραση κάποιο κεντρικό δελτίο ειδήσεων. Μάλιστα διαφορετικά κανάλια επιλέγει για τα τοπικά του νέα και διαφορετικά για την υπόλοιπη παναμερικανική και τη διεθνή ειδησεογραφία.