• Αναζήτηση
  • Με ιδιωτικά κεφάλαια η νέα γραμμή 4 του μετρό

    Με ιδιωτικά κεφάλαια προγραμματίζει το ΥΠΕΧΩΔΕ να κατασκευαστεί η τέταρτη γραμμή του μετρό της Αθήνας, η οποία, όπως ανακοίνωσε ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ κ. Γ. Σουφλιάς, αναμένεται να δημοπρατηθεί ως το τέλος του χρόνου, με εκτιμώμενο προϋπολογισμό κατασκευής περίπου 2,1 δισ. ευρώ. Ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ θα εισηγηθεί τη χρηματοδοτική λύση στην Κυβερνητική Επιτροπή, καθώς δεν φαίνεται να υπάρχουν περιθώρια χρηματοδότησης του έργου από τις δημόσιες επενδύσεις, δεδομένης της προτεραιότητας της κατασκευής του μετρό της Θεσσαλονίκης, προϋπολογισμού 2 δισ.

    Με ιδιωτικά κεφάλαια προγραμματίζει το ΥΠΕΧΩΔΕ να κατασκευαστεί η τέταρτη γραμμή του μετρό της Αθήνας, η οποία, όπως ανακοίνωσε ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ κ. Γ. Σουφλιάς, αναμένεται να δημοπρατηθεί ως το τέλος του χρόνου, με εκτιμώμενο προϋπολογισμό κατασκευής περίπου 2,1 δισ. ευρώ.

    Ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ θα εισηγηθεί τη χρηματοδοτική λύση στην Κυβερνητική Επιτροπή, καθώς δεν φαίνεται να υπάρχουν περιθώρια χρηματοδότησης του έργου από τις δημόσιες επενδύσεις, δεδομένης της προτεραιότητας της κατασκευής του μετρό της Θεσσαλονίκης, προϋπολογισμού 2 δισ. ευρώ, και της επέκτασης του μετρό από το Χαϊδάρι ως τον Πειραιά, προϋπολογισμού 570 εκατ. ευρώ.

    Πρόκειται για τη νέα γραμμή 4 του μετρό, σε σχήμα πετάλου, που θα ξεκινά από το Γαλάτσι, θα περνά από το κέντρο, το Πανεπιστήμιο και το Παγκράτι και θα καταλήγει στο Μαρούσι, με 20 χλμ. υπόγειας σήραγγας και 20 σταθμούς. Η νέα γραμμή θα διέρχεται από όλες σχεδόν τις πυκνοδομημένες περιοχές της Αθήνας. Οι μελέτες προχωρούν με εντατικό ρυθμό και αναμένεται να ολοκληρωθούν εντός των επόμενων ημερών. Στόχος είναι να λειτουργήσει σε πέντε-έξι χρόνια για να διευκολύνει τις μετακινήσεις των κατοίκων της πρωτεύουσας από και προς το κέντρο, αλλά και για να ενώσει τα προάστια.

    Μελετώνται τρόποι χρηματοδότησης
    Ηδη μελετώνται εναλλακτικοί τρόποι χρηματοδότησης του έργου με ιδιωτικά κεφάλαια. Εκτός από την κλασική μέθοδο παραχώρησης, εξετάζεται και η εφαρμογή ενός ειδικού χρηματοδοτικού σχήματος με τιτλοποίηση των μελλοντικών εσόδων των διοδίων της Αττικής οδού για μια ορισμένη χρονική περίοδο μετά την παράδοσή της από την παραχωρησιούχο εταιρεία στο Δημόσιο.

    Η νέα γραμμή 4 του μετρό της Αθήνας σε σχήμα πετάλου θα ξεκινά από το Αλσος Βεΐκου και με ενδιάμεσους σταθμούς σε Γαλάτσι, Κυψέλη, Δικαστήρια Ευελπίδων, λεωφόρο Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Πανεπιστήμιο, Κολωνάκι, Ευαγγελισμό, Παγκράτι-Καισαριανή, Ανω Ιλίσια, Ζωγράφου, Γουδή, Κατεχάκη, Φάρο Ψυχικού, Φιλοθέη, Σίδερα Χαλανδρίου, ΟΑΚΑ και Παράδεισο θα καταλήγει στο Μαρούσι. Θα έχει ανταπόκριση με τις υφιστάμενες γραμμές 2 (Πανεπιστήμιο) και 3 (Ευαγγελισμός, Κατεχάκη).

    Η νέα γραμμή 4 αναμένεται όχι μόνο να αλλάξει δραστικά τον συγκοινωνιακό χάρτη της Αθήνας, αλλά και να αναβαθμίσει σημαντικά τη ζωή στο Λεκανοπέδιο, αφού θα εξυπηρετήσει πολλές πυκνοκατοικημένες περιοχές της πόλης, όπως το Γαλάτσι, η Κυψέλη, το Παγκράτι, η Καισαριανή, του Ζωγράφου, περιοχές όμορες της λεωφόρου Κηφισιάς, κτλ.

    Επίσης θα εξυπηρετεί πολλές σημαντικές εγκαταστάσεις, όπως νοσοκομεία (Παίδων, Λαϊκό), εκπαιδευτικά ιδρύματα (Πανεπιστημιούπολη, Πολυτεχνειούπολη), το Πανεπιστήμιο και το Πολυτεχνείο στο κέντρο της Αθήνας και τα Δικαστήρια. Υπολογίζεται ότι η νέα γραμμή θα εξυπηρετεί καθημερινά περισσότερους από 400.000

    επιβάτες.

    Οικονομία