ΜΟΝΟ ΜΕ ΑΛΛΑΓΗ
Η απόφαση του υπουργείου Οικονομίας να αναβάλει την επιβολή του φόρου της υπεραξίας των μετοχών για την 1η Απριλίου του 2009 ερμηνεύτηκε από πολλούς ως προαναγγελία για τη ματαίωση του μέτρου για μια σειρά λόγους (τεχνικούς, φορολογικούς, δυσμενούς χρηματιστηριακού κλίματος κ.ά.).

***


Οπως πληροφορείται η στήλη, από το υπουργείο δεν τίθεται τέτοιο θέμα. Η ΕΧΑΕ ζήτησε την παράταση της εφαρμογής για να προετοιμαστεί καλύτερα. Αλλωστε για την εφαρμογή του μέτρου εργάζεται πυρετωδώς ολόκληρη ομάδα στο υπουργείο με επικεφαλής τον «γκουρού» σε θέματα φορολογίας κ. Σπ.

Βούλγαρη, στέλεχος με μεγάλη εμπειρία και κυρίως αποδεκτό από όλους τους υπουργούς «μπλε» και «πράσινους» που έχουν περάσει από το υπουργείο.

***


Μάλιστα οι γνωρίζοντες καλά το θέμα του φόρου υπεραξίας στην ερώτηση για το πού μπορεί να κολλήσει η εφαρμογή του μέτρου το οποίο ενδεχομένως να επιφέρει μεγαλύτερη πτώση στις συναλλαγές, απαντούν χαριτολογώντας ότι μόνο αν αλλάξει υπουργός (ανασχηματισμός ή εκλογές και νίκη ΠαΣοΚ) και καταργήσει τον νόμο θα «γλιτώσουν» η αγορά και οι επενδυτές.

ΤΟ ΡΕΜΕΤΖΟ…
Αν αληθεύουν οι πληροφορίες της στήλης για τα όσα συνέβησαν σε Σαμοθράκη και Αλεξανδρούπολη την περασμένη Πέμπτη, τότε δεν χρειαζόμαστε άλλη απόδειξη για την κατάντια στην οποία έχει περιέλθει η ακτοπλοΐα της χώρας.

***


Το ταχύπλοο σκάφος «Corsica Εxpress ΙΙΙ» της Κallisti Ferries που εκτελούσε το δρομολόγιο Αλεξανδρούπολη- Σαμοθράκη, σε αντικατάσταση του πλοίου «Σαμοθράκη» της ΣΑΟΣ, όταν κατέπλευσε το μεσημέρι της περασμένης Πέμπτης στη Σαμοθράκη και ενώ έκανε το ρεμέτζο του προσέκρουσε σε τρεις αλιευτικές βάρκες και έχασε την άγκυρά του τη στιγμή που προσπαθούσε να δέσει στο λιμάνι.

…Ο ΕΓΚΛΩΒΙΣΜΟΣ…
Εκτός όλων αυτών, παρουσίασε και πρόβλημα στον καταπέλτη του με αποτέλεσμα να εγκλωβιστούν μέσα στο πλοίο καμιά πενηνταριά κάτοικοι της Σαμοθράκης που είχαν κατεβεί στο πλοίο να παραλάβουν δέματα.

***


Το «Corsica» δεn μπόρεσε να ανοίξει τον καταπέλτη του για να βγουν οι άνθρωποι έξω και έλαβε εντολή να επιστρέψει άρον άρον στην Αλεξανδρούπολη όπου θα αποκαθιστούσε τη βλάβη του καταπέλτη, παίρνοντας μαζί τους και τους 50 και πλέον κατοίκους της Σαμοθράκης οι οποίοι ήθελαν δεν ήθελαν πήγαν ένα ταξιδάκι ως απέναντι.

…Η ΠΕΡΙΠΕΤΕΙΑ…
Δυστυχώς, όμως, η περιπέτειά τους δεν τέλειωσε εκεί. Οταν έφθασαν στην Αλεξανδρούπολη έπρεπε να βρουν έναν τρόπο να επιστρέψουν στη Σαμοθράκη και το επόμενο πλοίο που έφευγε με προορισμό το νησί ήταν το «Σάος ΙΙ» της ΣΑΟΣ, το οποίο όμως αρνήθηκε να τους παραλάβει αν δεν έκοβαν εισιτήριο.

***


Ως το βράδυ της Πέμπτης δεν είχε βρεθεί άκρη για αυτούς τους ανθρώπους διότι και η Κallisti Ferries, ως φαίνεται, αρνούνταν να πληρώσει το εισιτήριο για λογαριασμό τους, αφού αυτή ήταν που τους ταξίδεψε στην Αλεξανδρούπολη ήθελαν δεν ήθελαν.

…ΚΑΙ Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ
Το περιστατικό αυτό, αν μη τι άλλο, είναι ενδεικτικό της διάλυσης που καταγράφεται στις ευαίσθητες ακτοπλοϊκές συνδέσεις της χώρας που θεωρούνται άγονες και υποτίθεται ότι τις προσέχουμε ως κόρην οφθαλμού. Μάλλον έφθασε η ώρα να τραβήξει κανένα αφτί ο εικονιζόμενος στο σκίτσο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας κ. Α.Παπαληγούρας … και ας το ξεκολλήσει.

ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ…
Τα διυλιστήρια θα γνωστοποιούν πλέον στο υπουργείο Ανάπτυξης και στις εταιρείες εμπορίας το κόστος τήρησης αποθεμάτων ασφαλείας το οποίο είναι ενσωματωμένο στην τιμή πώλησης. Επίσης οι εταιρείες υποχρεώνονται να περιλαμβάνουν στις συμβάσεις με τα πρατήρια τις χορηγούμενες εκπτώσεις με κατάργηση των λεγόμενων υποστηρικτικών εκπτώσεων.

***


Αυτό προβλέπεται σε απόφαση του υπουργού Ανάπτυξης, κ. Χρ.Φώλια την οποία έρχεται να εφαρμόσει την πρόσφατη απόφασης της Επιτροπής Ανταγωνισμού. Οι ρυθμίσεις αυτές πάντως αφορούν ένα μικρό μέρος των προτάσεων της Επιτροπής για την εξυγίανση της αγοράς πετρελαιοειδών.

…ΑΝΑΒΟΛΕΣ…
Σημαντικές παρεμβάσεις που πρότεινε η Επιτροπή και έχουν σχέση με τη λειτουργία των πρατηρίων (ταμιακές μηχανές, συστήματα ελέγχου αποθεμάτων), το καθεστώς μεταφοράς καυσίμων (απελευθέρωση του μεταφορικού έργου), ίδρυση πρατηρίων από σουπερμάρκετ, απελευθέρωση του ωραρίου πρατηρίων, διευκόλυνση δημιουργίας αποθηκευτικών ωρών κ.ά. μετατίθενται στο απώτερο μέλλον.

***


Σύμφωνα με το υπουργείο Ανάπτυξης, για τα θέματα αυτά υπάρχει συναρμοδιότητα με άλλα υπουργεία με τα οποία υπάρχει συνεργασία σε εξέλιξη, ενώ για ορισμένα άλλα θα πρέπει να ληφθεί υπόψη και η κοινοτική νομοθεσία.

…ΚΑΙ ΕΚΛΟΓΕΣ
Οι κακεντρεχείς πάντως λένε ότι, σε αντίθεση με τα διυλιστήρια και τις εταιρείες εμπορίας που είναι λίγες αριθμητικά, οι αποφάσεις που αναβλήθηκαν αφορούν χιλιάδες πρατηριούχους και βυτιοφορείς και έρχονται και εκλογές…