πρόσωπα & ΠΑΡΑΣΚΗΝΙΑ

Την περασμένη Δευτέρα η γαλλική πρωτεύουσα γνώρισε μια διαδήλωση διαφορετική από τις άλλες. Τα μοντέλα- όχι εκείνα που τραβούν τα φώτα της δημοσιότητας χαμογελώντας στον φακό, αλλά τα συνήθως αφανή πρόσωπα και σώματα της τέχνης που ποζάρουν για τους ζωγράφους και τους γλύπτες- εξήγγειλαν, για πρώτη φορά στα χρονικά του κλάδου, απεργία. Ζητώντας καλύτερες αμοιβές και βελτίωση των όρων εργασίας τους, συγκεντρώθηκαν έξω από την Υπηρεσία Πολιτισμού του δήμου, στο κέντρο του Παρισιού.

Την περασμένη Δευτέρα η γαλλική πρωτεύουσα γνώρισε μια διαδήλωση διαφορετική από τις άλλες. Τα μοντέλα- όχι εκείνα που τραβούν τα φώτα της δημοσιότητας χαμογελώντας στον φακό, αλλά τα συνήθως αφανή πρόσωπα και σώματα της τέχνης που ποζάρουν για τους ζωγράφους και τους γλύπτες- εξήγγειλαν, για πρώτη φορά στα χρονικά του κλάδου, απεργία. Ζητώντας καλύτερες αμοιβές και βελτίωση των όρων εργασίας τους, συγκεντρώθηκαν έξω από την Υπηρεσία Πολιτισμού του δήμου, στο κέντρο του Παρισιού. Αιτία, η οριστική κατάργηση του «cornet», μιας μακράς παράδοσης που θέλει τους φοιτητές σχολών Καλών Τεχνών να ρίχνουν στο τέλος κάθε «πόζας» λίγα νομίσματα μέσα σε ένα χωνάκι από χαρτί σχεδίου εν είδει φιλοδωρήματος για το μοντέλο. Η πρακτική είχε απαγορευθεί εδώ και χρόνια, όλοι όμως έκαναν τα στραβά μάτια, αφού οι αμοιβές που χορηγεί ο Δήμος του Παρισιού στο «ειδικό ποικίλο προσωπικό» στο οποίο έχει συμπεριλάβει τα μοντέλα όλων των ατελιέ της πόλης είναι πενιχρές και χωρίς ασφάλιση. Η εξαγγελία ότι στο εξής η απαγόρευση θα τηρείται αυστηρά ήταν η αφορμή για μια διαμαρτυρία εφ΄ όλης της ύλης σε ένα επάγγελμα το οποίο όχι μόνο είναι κοπιαστικό και κακοπληρωμένο, αλλά επιπλέον απειλείται με εξαφάνιση. Τα μοντέλα που ανήκουν στο προσωπικό του Δήμου του Παρισιού δεν ξεπερνούν τα εκατό. Παρά το γεγονός, λοιπόν, ότι στη διαμαρτυρία τους συμμετείχαν και συνάδελφοί τους της κρατικής Ανώτατης Σχολής Καλών Τεχνών, η διαδήλωση δεν ήταν πολυπληθής. Ηταν, όμως, συμβολική. Εδειξε, όπως γράφει ο «Μonde», την άλλη πλευρά μιας άχαρης πραγματικότητας: «Στην οδύνη και στην κούραση του σώματοςπου μένει τόσες ώρες γυμνό και ακίνητο σε συγκεκριμένες στάσειςέρχεται να προστεθεί η αβεβαιότητα και το ανησυχητικό συναίσθημα ότι δεν είσαι πια της μόδας.Στην ψηφιακή εποχή το γυμνό με σάρκα και οστά χάνει έδαφος». εντός

Τελειώνει η χρονιά αλλά οι πρεμιέρες όχι. Από τις 19 Δεκεμβρίου θα παίζεται το καινούργιο έργο του Βαγγέλη Χατζηγιαννίδη (φωτογραφία) «Λάσπη» στη Β Δ Σκηνή του Θεάτρου της Οδού Κεφαλληνίας. Η Λίλλυ Μελεμέ σκηνοθετεί μια ιστορία ρεαλιστική αλλά και παράλογη, με σασπένς και ανατροπές. Η ιστορία είναι η εξής: μια γυναίκα δραπετεύει από την τακτοποιημένη, μεγαλοαστική ζωή της και μετακομίζει σε ένα απομονωμένο σπίτι, ξεχασμένο κληροδότημα της θείας της. Αιφνιδιάζεται, όμως, όταν ανακαλύπτει ότι στο σπίτι της έχει εισβάλει και κατοικεί εδώ και καιρό ένα νεαρό ζευγάρι με τη σιωπηλή συνενοχή ολόκληρου του χωριού. Το ειδυλλιακό καταφύγιο μετατρέπεται σε εφιάλτη και οι τρεις ήρωες δίνουν μάχη για να υπερασπιστούν με τον έναν ή τον άλλον τρόπο κεκτημένα του παρελθόντος, μπαίνουν σε επικίνδυνα παιχνίδια εξουσίας και υποταγής, δοκιμάζουν τα όρια και τις αντοχές τους. Παίζουν: Μαρία Καλλιμάνη,Πηνελόπη Μαρκοπούλου, Δημήτρης Ξανθόπουλος.

Η 26χρονη Ζοάνα Αμεντοέιρα , ένα από τα πιο ελπιδοφόρα ονόματα της σύγχρονης σκηνής του φάντο, ερμηνεύτρια με αρμονία και συναίσθημα, με πολλά βραβεία και μεγάλη φήμη στη Λισαβόνα, έρχεται για παραστάσεις στα μέρη μας. Οι Αθηναίοι θα την απολαύσουν επί επτά συνεχείς βραδιές στο Ηalf Νote Jazz Club, από τις 23 ως τις 29 Ιανουαρίου 2009.

Π ολλές συναυλίες αναβλήθηκαν ή και ματαιώθηκαν λόγω των τελευταίων γεγονότων. Οι διοργανωτές στρέφουν τώρα τις ελπίδες τους στο 2009 και ανασκουμπώνονται. Οι Τindersticks (φωτογραφία) αναμένονται στις 21 Φεβρουαρίου 2009 για μία συναυλία στο θέατρο Μπάντμιντον. Το γκρουπ πριν από μια δεκαετία ήταν από τα αγαπημένα της ελληνικής συναυλιακής πραγματικότητας, συνδυάζοντας ποπ μελωδίες με ποιητική και (νεο)ρομαντική διάθεση. Πρόσφατα επανασυνδέθηκαν, κυκλοφόρησαν καινούργιο δίσκο και επανέρχονται για να αναθερμάνουν τη σχέση τους μαζί μας.

εκτός

Πολ Μακ Κάρτνεϊ (φωτογραφία), βρετανός μουσικός, 66 ετών. Υποστήριξε σε συνέντευξή του στους «Sunday Τimes» ότι αυτός ήταν η «πολιτική φωνή» των Μπιτλς και όχι ο Τζον Λένον, όπως νομίζουν οι περισσότεροι. Κατά τα λεγόμενά του, στα μέσα του ΄60 συναντήθηκε με τον φιλόσοφο Μπέρναρντ Ράσελ , συμβάν που ξύπνησε τις φιλειρηνικές διαθέσεις του. Θεώρησε λοιπόν καθήκον του να ενημερώσει και τα υπόλοιπα μέλη του συγκροτήματος για το πόσο κακός ήταν ο πόλεμος στο Βιετνάμ και άλλα συναφή.

Τζένιφερ Λόπεζ (φωτογραφία), αμερικανίδα τραγουδίστρια και ηθοποιός, 39 ετών. Θα πρωταγωνιστήσει στη ρομαντική κωμωδία «Ρlan Β», μια παραγωγή της νεοσύστατης κινηματογραφικής εταιρείας του CΒS. Η Λόπεζ θα υποδυθεί μια γυναίκα η οποία αποφασίζει να μείνει έγκυος με τεχνητή γονιμοποίηση και αμέσως μετά ερωτεύεται. Τα γυρίσματα αναμένεται να ξεκινήσουν την άνοιξη. Προς το παρόν η Λόπεζ θα ασχοληθεί με τα γυρίσματα της περιπέτειας «Τhe Governess» για την Columbia.

Μαντόνα (φωτογραφία), αμερικανίδα καλλιτέχνις, 50 ετών. Εδωσε στον Γκάι Ρίτσι περί τα 56 εκατ. ευρώ για να την αφήσει ήσυχη- τουτέστιν για να διευθετηθεί η υπόθεση του διαζυγίου τους. Η εκπρόσωπος Τύπου τής σταρ Λιζ Ρόζενμπεργκ δήλωσε ότι με το ποσόν αυτό ρυθμίστηκαν όλες οι οικονομικές διαφορές και το μόνο που απομένει είναι να οριστικοποιηθεί η κηδεμονία των παιδιών. Και να σκεφθεί κανείς ότι ο Ρίτσι είχε δηλώσει ότι ο χωρισμός τους «δεν αφορά σε καμιά περίπτωση τα χρήματα». Η Μαντόνα πάντως συνεχίζει απτόητη την περιοδεία της.

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Πολιτισμός
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk