Μεσούσης της οικονομικής κρίσης η «Βild», η εφημερίδα με τη μεγαλύτερη κυκλοφορία στη Γερμανία, φαίνεται ότι βρήκε τον τρόπο να αυξήσει το δυναμικό της χωρίς να χρειαστεί να κάνει νέες προσλήψεις. Σε συνεργασία με την αλυσίδα σουπερμάρκετ Lidl αποφάσισε να εφοδιάσει τους καταναλωτές με μια ψηφιακή φωτογραφική μηχανή με την ελπίδα ότι θα συμβάλουν στη δημοσιογραφική κάλυψη σημαντικών γεγονότων. «Οπως έχουν τα πράγματα καμία εφημερίδα δεν μπορεί να καλύψει τα πάντα» δήλωσε πρόσφατα ο κ. Μίχαελ Ποστιάν, διευθυντής σύνταξης της εφημερίδας. «Πιστεύουμε ότι η κίνηση αυτή προάγει τη δημοσιογραφία». Η μηχανή είναι μικρών διαστάσεων, έχει μνήμη 2 GΒ, μπορεί να τραβήξει φωτογραφίες και βίντεο μικρής διάρκειας και διατίθεται στην τιμή των 70 ευρώ. Επίσης διαθέτει λογισμικό και καλώδιο σύνδεσης με τον υπολογιστή που θα επιτρέπει στους αναγνώστες-ρεπόρτερ να αποστέλλουν τα βίντεο και τις φωτογραφίες σε ειδικούς συντάκτες, οι οποίοι θα ελέγχουν και θα αξιολογούν το περιεχόμενό τους.
Η κίνηση αυτή αποτελεί μέρος μιας γενικότερης τάσης των μέσων μαζικής ενημέρωσης να προσελκύσουν αναγνώστες δίνοντάς τους την ευκαιρία να συμμετέχουν στη δημοσιογραφική κάλυψη της επικαιρότητας.
Η εταιρεία ΝowΡublic.com συλλέγει βίντεο, φωτογραφίες και ειδήσεις από τους πολίτες και τα διανέμει σε ειδησεογραφικούς οργανισμούς. Η τάση αυτή, όπως όλα δείχνουν, στο μέλλον θα γίνει πιο έντονη, καθώς οι παραδοσιακοί δημοσιογραφικοί οργανισμοί αναζητούν τρόπους ώστε να σταματήσουν την «αιμορραγία» αναγνωστών και κατά συνέπεια διαφημιστών προς το Ιnternet.