O έφηβος Μαξίμ περιπλανιέται στον λαβύρινθο μιας επίγειας κόλασης. Βυθίζεται στην απόγνωση, βιώνει τη βία, τον θάνατο, τον έρωτα. Προσπαθεί να αγγίξει την ελευθερία. Ο ήρωας της «Πλαστελίνης», του έργου του Βασίλι Σίγκαρεφ που ανεβαίνει απόψε στην Πειραματική Σκηνή του Εθνικού Θεάτρου, ζει σε έναν κόσμο σκληρό και βίαιο. Ισως αυτό να αποτελεί και τον βασικό λόγο που ώθησε τη σκηνοθέτρια Κατερίνα Ευαγγελάτου να το ανεβάσει. Οπως η ίδια ισχυρίζεται, «με γοήτευσε εξ αρχής το πάντρεμα της εξαιρετικής σκληρότητας με την ποίηση.Αυτό συνιστά και τη διαφορά».

Η γνωριμία της με το κείμενο έγινε υπό μάλλον αντίξοες συνθήκες. «Οταν βρισκόμουν στη Ρωσία για σπουδές κάποια φίλη μού μίλησε για την “Πλαστελίνη”.Την αναζήτησα εκεί αλλά τελικά την παρήγγειλα στο Λονδίνο όπου παιζόταν.Η μετάφραση ήταν πολύ κακή και όταν βρήκα εν τέλει το κείμενο,κατάλαβα την αξία του». Το κεντρικό πρόσωπο, ο ήρωας της «Πλαστελίνης», «πέφτει», σύμφωνα με τη σκηνοθέτιδα, «θύμα καταστάσεων και βίας όλων των μορφών:σωματικής,συναισθηματικής και ψυχολογικής.Ολη η παράσταση είναι ένας παράξενος εφιάλτης που συνδυάζει τις ακραίες συνθήκες,το γκροτέσκο στοιχείο και το μαύρο χιούμορ,με περίεργες φιγούρες και σε καμία περίπτωση νατουραλιστική απόδοση».

Νέα στον χώρο και προερχόμενη από αμιγώς θεατρική οικογένεια- κόρη των Σπύρου Ευαγγελάτου και Λήδας Τασοπούλου – η Κατερίνα Ευαγγελάτου υπογράφει ήδη δύο σκηνοθετικές δουλειές τον εφετινό χειμώνα και ετοιμάζεται για μια νέα παραγωγή που θα παρουσιαστεί στο Αμφιθέατρο την ερχόμενη άνοιξη. Η ίδια όταν τη ρωτώ τι πραγματικά την ενδιαφέρει να κάνει στο θέατρο, δεν διστάζει να απαντήσει άμεσα: «Οι ενδιαφέρουσες και παραγωγικές συνεργασίες.Δεν θέλω ποτέ το θέατρο να γίνει επάγγελμα,θέλω να έχω πάντα κέφι». Οσο για τον μπαμπά της; «Με παρατηρεί συχνά και όποτε τον χρειαστώ το συζητάμε.Γι΄ αυτή την παράσταση όμως ομολογώ ότι έχω τρομερή αγωνία για το πώς θα αντιδράσει».

Στον χώρο της σκηνής υψώνονται μεγάλοι κύβοι που αποπνέουν αίσθηση δυσκολίας. Μέσα σε μιάμιση ώρα θα χρειαστεί να στηθούν 32 χώροι! Ο Κωνσταντίνος Ζαμάνης, σκηνογράφος της παράστασης, εξηγεί πώς αντιμετώπισε το συγκεκριμένο εγχείρημα: «Είναι πολύ δύσκολο να καταφέρεις να κάνεις 32 χώρους-αν και κάποιοι επαναλαμβάνονται σε πολύ μικρές σκηνές να λειτουργήσουν.Τελικά το παζλ συνετέθη καθώς αυτό που κρίναμε με την Κατερίνα είναι πως δεν έχει ενδιαφέρον να αναπαρασταθούν οι 32 χώροι οι οποίοι ούτως ή άλλως δεν χωρούν στη συγκεκριμένη Σκηνή».

Τι είναι τελικά αυτό που οδηγεί τον σκηνογράφο στη συγκεκριμένη λύση; «Σκέφτομαι τον χώρο και τη σχέση του με τους θεατές.Γι΄ αυτό και αποφάσισα να δημιουργήσω μια σειρά από όγκους σε κύβους με υφή τσιμέντου που παραπέμπουν σε Lego.Ολο αυτό παραπέμπει σε μακέτα πόλης αλλά και σε νεκροταφείο». Και η πλαστελίνη; «Αυτή αφορά τους ήρωες,όχι το σκηνικό.Τα πρόσωπα είναι εύκαμπτα,ο χώρος ακίνητος».

Πρεμιέρα απόψε στην Πειραματική Σκηνή του Εθνικού Θεάτρου. Παίζουν οι ηθοποιοί Νικόλαος Αγγελής, Λευτέρης Ζαμπετάκης, Λένα Παπαληγούρα, Κωστής Καλλιβρετάκης κ.ά.