Καράβια «αργοπεθαίνουν» στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης και μολύνουν τον Θερμαϊκό. Στην «πίσω αυλή» του λιμένα της συμπρωτεύουσας, εκεί όπου δεν φτάνουν τα μάτια των περαστικών, «κουφάρια» από παλιά πλοία βυθίζονται σιγά σιγά και οι αρμόδιοι κωφεύουν. Το χειρότερο είναι ότι τα σκαριά, κάποια εκ των οποίων κείτονται εγκαταλειμμένα για περισσότερα από δέκα χρόνια, μολύνουν και ρυπαίνουν τον βυθό του Θερμαϊκού, επιβαρύνοντας ακόμη περισσότερο τον βρώμικο κόλπο. Χρονοδιάγραμμα απόσυρσης των πλοίων δεν υπάρχει και μόλις πρόσφατα οι διαχειριστές των λιμένων απέκτησαν το νομικό υπόβαθρο για να επέμβουν.

Ωστόσο είναι βέβαιο ότι η κακή κατάσταση στην οποία βρίσκονται τα καράβια αποτελεί αντίβαρο στην προσέλκυση πλειοδοτών, ενώ είναι μάλλον αναπόφευκτο ότι ο Οργανισμός Λιμένος θα κληθεί να βάλει το χέρι στην τσέπη προς αναζήτηση μειοδότη πρόθυμου να αποσύρει και να διαλύσει τα πλοία.

Η άλλη πτυχή του ζητήματος είναι η περιβαλλοντική επιβάρυνση του Θερμαϊκού κόλπου. Ηδη η θάλασσα της Θεσσαλονίκης εμφανίζει υψηλότατα ποσοστά χημικής ρύπανσης, τα οποία προέρχονται σε μεγάλο βαθμό από τα βυρσοδεψεία, τα βιομηχανικά και γεωργικά λύματα, αλλά και από την αποχέτευση (της προ βιολογικού καθαρισμού εποχής). Μάλιστα, όπως μαρτυρούν οι καλά γνωρίζοντες, κανείς δεν είναι σε θέση να πει τι ακριβώς κρύβει ο βρώμικος πυθμένας του κόλπου.