Χρεώνουν ταρίφα και ό,τι «γράψει» το κοντέρ. Είναι δηλαδή όπως τα ξέρουμε, με μια βασική διαφορά: η αγορά τους είναι ακριβότερη αλλά η κατανάλωση καυσίμων πολύ μικρότερη. Ο λόγος για τα υβριδικά ταξί, που άρχισαν να κάνουν την εμφάνισή τους στους «μπουκωμένους» δρόμους των ελληνικών πόλεων. Είναι ήδη 21, τα μισά στην Αττική και τα υπόλοιπα στις άλλες μεγάλες πόλεις. Αν και ακριβότερα από τα συμβατικά οχήματα, διαθέτουν ένα προνόμιο που θα ζήλευαν οι περισσότεροι οδηγοί. Στις χαμηλές ταχύτητες του μποτιλιαρίσματος δεν «καίνε» βενζίνη, ενώ όταν σταματούν η μηχανή σβήνει τελείως χάρη στη λειτουργία δύο κινητήρων, ενός βενζινοκίνητου και ενός ηλεκτροκίνητου. Ολα αυτά σημαίνουν περίπου δυόμισι φορές χαμηλότερο κόστος, με ό,τι αυτό συνεπάγεται, ειδικά σε μια εποχή όπου η τιμή των καυσίμων κινείται ανεξέλεγκτα.

Πέρα όμως από την οικονομική πτυχή της υπόθεσης, τα υβριδικά ταξί αποκτούν όλο και περισσότερους θιασώτες για ακόμη έναν λόγο. Η χαμηλή ενεργειακή τους κατανάλωση σημαίνει και μικρότερες εκπομπές ρύπων. Γι΄ αυτό όλο και περισσότερες πόλεις στον κόσμο επιδιώκουν τη μετατροπή του στόλου των ταξί τους από συμβατικό σε υβριδικό. Στη Νέα Υόρκη, ήδη το 10% των περίπου 13.000 ταξί που κυκλοφορούν είναι υβριδικά και εκτιμάται ότι το πολύ σε δύο χρόνια το συμβατικό ταξί θα αποτελεί ιστορία για το «Μεγάλο Μήλο». Στο Λεκανοπέδιο της Αττικής τα ταξί θεωρούνται υπεύθυνα για το 25% των εκπομπών αιωρούμενων μικροσωματιδίων, εκλύοντας συνολικά περισσότερους από 600 τόνους ετησίως. Τα πρώτα κίνητρα για την αγορά τους από μέρους της Πολιτείας έχουν ήδη ληφθεί. Απαλλάσσονται τόσο από τα τέλη ταξινόμησης στο τελωνείο όσο και από τα τέλη κυκλοφορίας, ενώ μπαίνουν ελεύθερα στον δακτύλιο.