Μιχαλακοπούλου 80, Αθήνα 115 28 ● Τηλ.: 211-365.7000 ● Fax: 211-365.8004

● Ε-mail: epistoles@tovima.gr

Ντροπή για τα γεγονότα της Μυκόνου
Είμαι Ελληνίδα, νιώθω «μικρή» και ντρέπομαι. Ζω στην Αθήνα, ζω στη Θεσσαλονίκη, ζω στη Μύκονο, όπου κι αν ζω νιώθω «μικρή», «φτηνή», «ξεδιάντροπη», «αφιλόξενη», «άδικη», «ανάξια λόγου» και ντρέπομαι… Δεν ήμουν έτσι. Δεν ένιωθα έτσι. Ηταν αρκετοί όμως δυο- τρεις μπράβοι, εσύ και ο πατέρας σου από την Αυστραλία για να μου θυμίσετε ότι έτσι είμαι. Και αν δεν ένιωθα έτσι, το λάθος δικό μου. Γιατί εγώ είμαι η Ελλάδα. Και κάθε εγώ είναι η Ελλάδα. Και η Ελλάδα του σήμερα λίγα έχει που να θυμίζουν την Ελλάδα του χθες. Δεν μπορώ λοιπόν να θεωρήσω κακιά στιγμή την αδιαφορία, την εκδικητικότητα και την επιθετικότητα που δείχνει ένα ολόκληρο σύστημα, το οποίο κλείνει επιδεικτικά τα μάτια σε οτιδήποτε έχει σχέση με την αξιοπρέπεια, τη δικαιοσύνη, τον σεβασμό και όλα όσα κάποτε θύμιζαν Ελλάδα. Και λυπάμαι. Κάθε πρωί που ανοίγω τα μάτια μου λυπάμαι, αγανακτώ και πνίγομαι. Πνίγομαι γιατί λίγα πια γύρω μου είναι αυτά που με συγκινούν, με ικανοποιούν και με γεμίζουν. Με τα περισσότερα αηδιάζω, ασφυκτιώ και ντρέπομαι. Ντουζόν Ζαμίτ, ντρέπομαι. Ντρέπομαι να ζητήσω συγγνώμη γιατί ακόμη και αυτό στην Ελλάδα του σήμερα σε ατιμάζει. Την ώρα που εγώ θα απολογούμαι, αναρίθμητοι άλλοι θα υφίστανται ό,τι κι εσύ. Και το σύστημα θα σφίγγει το χέρι στους αυτουργούς πίσω από την πλάτη σου χαμογελώντας πονηρά, νιώθοντας ίσως και υπερηφάνεια για τα κατορθώματά του. Ντουζόν Ζαμίτ, ντρέπομαι. Ντρέπομαι να παραδεχθώ ότι είμαι αδύναμη να σε υπερασπιστώ ακόμη και μετά θάνατον. Ντρέπομαι να σου πω ότι φταίω κι εγώ για όλο αυτό. Για την κατάντια της χώρας μου. Για το ξέφτισμα των συνανθρώπων μου. Για την απώλεια του μέτρου που κάποτε ισχυριζόμασταν ότι είχαμε. Ντουζόν Ζαμίτ, ντρέπομαι. Οχι μόνο για τον οικτρό θάνατό σου. Αλλά γιατί με τους δολοφόνους σου στους ίδιους δρόμους θα περπατώ, νιώθοντας συνένοχη γιατί είμαι κι εγώ μέρος αυτού του συστήματος. Που πια έχει γίνει αγνώριστο. Ντουζόν Ζαμίτ, ντρέπομαι. Γιατί εμείς υπήρξαμε τελευταίοι κι εσύ πρώτος. Γιατί υπήρξαμε άθλιοι κι εσύ λαμπερός. Γιατί εμείς σου δώσαμε θάνατο κι εσύ μας έδωσες ζωή. Γιατί εμείς σου δώσαμε το όχι και κι εσύ μας έδωσες το ναι. Ολιβερ Ζαμίτ, σκύβω το κεφάλι. Γονατίζω μπροστά στο μεγαλείο σου, σου είμαι ευγνώμων για τη δύναμη της ψυχής σου και ζητώ συγχώρεση εκ μέρους εκείνων που δεν θα το κάνουν ποτέ. Και όταν τα σωθικά μου στεγνώνουν από θλίψη, απογοήτευση, αποστροφή, απέχθεια και λύπη για τη χώρα μου, το μόνο που μπορώ να πω είναι ότι εγώ αυτή την Ελλάδα δεν τη θέλω, αυτή την Ελλάδα δεν την μπορώ και θα την αλλάξω. Μακάρι να είχα τη δυνατότητα, Ντουζόν, να σου δείξω ότι υπάρχει και μια «άλλη» Ελλάδα. Η Ελλάδα που σιωπά, που είναι ευσυνείδητη, που ξέρει να σέβεται, να εκτιμά και να προσφέρει. Δεν θα το μάθεις ποτέ. Και είναι αυτό που με πονάει περισσότερο. Ολιβερ Ζαμίτ, αυτή η Ελλάδα σε θαυμάζει, σε τιμά και απολογείται με πόνο ψυχής. Και ζω μόνη με την ελπίδα. Την ελπίδα ότι η Ελλάδα του χθες δεν έχει πεθάνει. Οτι εξακολουθεί να αναπνέει και να ανασυντάσσει τις δυνάμεις της. Οτι εμείς, η «άλλη» Ελλάδα, δεν θα μείνει για πολύ στο περιθώριο. Θα αρπάξει τα ηνία και θα διεκδικήσει αυτά που της ανήκουν και τόσο ύπουλα και ξεδιάντροπα της έκλεψαν σε ανύποπτη στιγμή. Με αυτή την ελπιδοφόρα σκέψη ξυπνάω, παίρνω δύναμη και συνεχίζω να αναπνέω. Ευχόμενη ότι κάποια στιγμή θα πάψω να ντρέπομαι…

ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΜΠΟΝΤΖΩΡΛΟΥ Υποψήφια διδάκτωρ του Τμήματος Επικοινωνίας, Μέσων και Πολιτισμού του Παντείου Πανεπιστημίου, Αμπελόκηποι, Αθήνα

Ας παραδειγματιστεί η Κέρκυρα από τη Βενετία
Η Βενετία, ως γνωστόν, είναι μία από τις πιο διάσημες πόλεις τους κόσμου με εκατομμύρια τουρίστες να την επισκέπτονται κάθε χρόνο. Η πόλη όμως, εξαιτίας του τουρισμού, μπορεί να υποφέρει. Γι΄ αυτό ο Δήμος Βενετίας έχει λάβει μια πρωτότυπη πρωτοβουλία ευαισθητοποίησης του τουριστικού τομέα, ώστε να συνυπάρχει αρμονικά στην αγάπη για μια πόλη τόσο όμορφη όσο και εύθραυστη. Ο δήμος πράγματι έχει αποστείλει μια επιστολή σε περισσότερους από χίλιους tour operators με μια συγκεκριμένη αίτηση συνεργασίας. Η επιστολή στάλθηκε σε κάθε γωνία του πλανήτη και σκοπεύει να ενημερώσει για τους κανόνες συμπεριφοράς που πρέπει οι τουρίστες να εφαρμόζουν κατά τη διάρκεια της επίσκεψής τους στην πόλη. Ετσι οι tour operators ενημερώνουν και τα άλλα πρακτορεία που συνεργάζονται και στη συνέχεια ενημερώνονται οι τουρίστες από όλον τον κόσμο που επιθυμούν να πάνε στη Βενετία έτσι ώστε να ξέρουν από πριν πώς πρέπει να συμπεριφερθούν. Για παράδειγμα εκατομμύρια τουρίστες πριν από την άφιξή τους στην πόλη της Serenissima θα ξέρουν ότι δεν μπορούν να κυκλοφορούν με γυμνό στήθος στο ιστορικό κέντρο, δεν θα μπορούν να πετούν χαρτιά στον δρόμο ή μέσα στα κανάλια, δεν θα μπορούν να λερώνουν δημόσια κτίρια, μνημεία, τείχους και παγκάκια.

Αυτοί οι κανόνες πολιτισμένης συμπεριφοράς φαίνονται κάτι το αυτονόητο, αλλά υπάρχει ένα μεγάλο μέρος τουριστών που δεν τους σέβεται. Αντίστοιχα υπάρχει υποχρέωση για τους ιδιοκτήτες των σκύλων να μαζεύουν τα περιττώματα από τους δημόσιους χώρους και απαγορεύεται στους τουρίστες να κάθονται στην πλατεία του Σαν Μάρκο ή γύρω από αυτήν τρώγοντας ένα σάντουιτς ή πίνοντας ένα αναψυκτικό. Στόχος του δήμου είναι να υποδέχεται η Βενετία έναν τουρισμό περισσότερο υπεύθυνο και προετοιμασμένο, ώστε η δημοτική αστυνομία να μη χρειάζεται να επιβάλλει τις κυρώσεις, όπως τσουχτερά πρόστιμα που κυμαίνονται από 25 ως 500 ευρώ. Η Βενετία γι΄ αυτό που προσφέρει στους επισκέπτες της, πολιτισμό και τέχνη ως επί το πλείστον, τους ζητεί απλά και μόνο περισσότερο σεβασμό και ιδιαίτερη προσοχή. Η Κέρκυρα θα μπορέσει ποτέ να το κάνει;

ΠΑΟΛΟ ΜΕΛΙΣΣΑΝΟ Κέρκυρα

Η διδασκαλία των Θρησκευτικών
Μετά την κατάργηση της εξομολόγησης των μαθητών στον χώρο του σχολείου, ήρθε η νέα απόφαση του υπουργείου Παιδείας που καθιστά προαιρετικό το μάθημα των θρησκευτικών, εξοβελίζοντας έτσι εντελώς το θρησκευτικό στοιχείο από τον σχολικό χώρο.

Ολες αυτές οι μεθοδεύσεις εντάσσονται βεβαίως στο πλαίσιο της «πολυπολιτισμικής κοινωνίας» χάριν της οποίας κάποια εθνικοθρησκευτικά χαρακτηριστικά μας πρέπει να εξαλειφθούν για την καλύτερη συμβίωση και τον σεβασμό στη διαφορετικότητα των λαών.

Ο όρος «πολυπολιτισμικότητα», θέλω να σημειώσω, είναι εκ των πραγμάτων εντελώς ατυχής, αδόκιμος και παραπλανητικός αφού στην Ελλάδα αυτή τη στιγμή δεν συμβιώνουν και συνυπάρχουν πολλοί πολιτισμοί αλλά πολλές φυλές, επομένως έχουμε «πολυφυλετική» και όχι «πολυπολιτισμική» κοινωνία.

Το μέτρο του υπουργείου Παιδείας κινείται αναμφισβήτητα προς τη σωστή κατεύθυνση, αλλά η λογική του είναι επιπόλαιη και ολοκληρωτική. Θα μπορούσαν να βρεθούν διακριτικότερες λύσεις για τον σεβασμό της θρησκευτικής διαφορετικότητας των μαθητών, χωρίς να χρειαστεί να γίνει αυτή η παραχώρηση- υποχώρηση από μέρους μας.

Δεν ξέρω αν θα περνούσε τόσο εύκολα η απόφαση του υπουργείου Παιδείας πριν από δύο χρόνια, πάντως η εξέλιξη αυτή θα πρέπει να προβληματίσει έντονα την ελληνική οικογένεια και τον (υγιή) εκπαιδευτικό κόσμο, αφού τα παιδιά μας χάνουν κάθε ευκαιρία να έλθουν σε επαφή με τη γνώση της Ορθόδοξης πίστης και ιστορίας δεδομένου ότι η απόλυτη κατάργηση του μαθήματος των θρησκευτικών είναι η επόμενη φυσική και αναπόδραστη εξέλιξη.

ΑΔΑΜΑΝΤΙΟΣ ΚΑΡΑΣΟΥΛΑΣ Φοιτητής, Τραγανό Ηλείας

Φορολογικό πλαφόν στους ελεύθερους επαγγελματίες
Διάβασα το άρθρο του κ. Καρακούση της 3ης Αυγούστου 2008. Μα και βέβαια η κυβέρνηση πρέπει να επιβάλει πλαφόν κατώτατου εισοδήματος. Αφού είναι ανίκανη να πιάσει τη φοροδιαφυγή. Είναι αδιανόητο έμποροι, ελεύθεροι επαγγελματίες και διάφοροι μαγαζάτορες να δηλώνουν εισόδημα κάτω των 15.000 ευρώ. Μα οι υπάλληλοί τους ή ο υπάλληλός τους μαζί με τις εισφορές κοστίζει 15.000-20.000 ευρώ. Αν δεν τα βγάζουν πέρα ας σταματήσουν τη δραστηριότητα.

Εσείς βρήκατε ποτέ εύκολα υδραυλικό, ηλεκτρολόγο; Πρέπει να μπείτε σε λίστα αναμονής! Η επίσκεψη κοστίζει 50 ευρώ. Αν κάνουν 5 επισκέψεις την ημέρα Χ 5 ημέρες = 25 Χ 50 ευρώ = 1.250 ευρώ Χ 52 εβδομάδες = 65.000 ευρώ ετησίως. Εστω και αν κάνει 1 επίσκεψη την ημέρα: 50 Χ 5 = 250 ευρώ εβδομαδιαίως Χ 52 εβδομάδες = 13.000 ευρώ ετησίως! Πλαφόν λοιπόν οι 15.000 ευρώ.

Οσο για τα μερίσματα, πρέπει να επανέλθουν οι γενικές διατάξεις όπως ίσχυαν προ του νόμου 2065/92. Νόμος που «έκαψε» τους μικροεπενδυτές. Ομως: Να υπάρχει στο συνολικό ποσό μερισμάτων αφορολόγητο ποσό 3.000-5.000 ευρώ. Το κράτος θα εισπράττει από το 90% των μετόχων 29% + 40% φόρο. Μια και η μαρίδα, αν και πλειοψηφία, κατέχει το 10% των μετοχών. Ετσι το κράτος θα γεμίσει τα ταμεία από την αύξηση, σήμερα 25%, σε 29% και 40% μελλοντικά.

Αν τελικά αποφασίσει η κυβέρνηση να επιβάλει φόρο υπεραξίας στις μετοχές, πρέπει να επιβάλει φόρο υπεραξίας και στα ακίνητα, όπως ισχύει παντού. Σε όλη την Ευρώπη ο φόρος υπεραξίας από μετοχές είναι 10%-20%. Σε ορισμένες χώρες ο φόρος ισχύει για μετοχές που κρατούνται μόνο για 6-12 μήνες. Αυτό θα είναι ένα σοκ για το ΧΑ. Θα φύγουν πολλοί ξένοι. Αν εφαρμοστεί, τουλάχιστον στην αρχή δεν πρέπει να υπερβαίνει το 5%. Και εδώ να υπάρχει αφορολόγητο ποσό ως τις 10.000 ευρώ κέρδος. Στην Αγγλία οι πρώτες 8.200 στερλίνες δεν φορολογούνται. Με αυτό το ποσοστό θα υπερκαλύψει κατά πολύ ό,τι θα χάσει από την κατάργηση του φόρου συναλλαγών 0,15 τοις χιλίοις.

Κ. ΣΠΥΡΟΠΟΥΛΟΣ Αγγλία

Οι ετήσιοι άνεμοι
…η θερμοκρασία στα νησιά του Αιγαίου θα είναι 2 με 3 βαθμούς χαμηλότερη λόγω των μελτεμιών.

Μελτέμι: Λέξη τουρκική που σημαίνει ετήσιος.

Κάθε καλοκαίρι στα δελτία καιρού η λέξη αυτή ακούγεται καθημερινά από τους εκφωνητές. Ειδικά εφέτος με τους συνεχόμενους καύσωνες όλοι περιμέναμε να φυσήξουν τα μελτέμια για να πέσει λίγο η θερμοκρασία, να πάρουμε μια ανάσα. Τα τελευταία χρόνια η απαξίωση της γλώσσας μας, η υποβάθμισή της, η εισαγωγή ξένων λέξεων και εννοιών έχουν ως αποτέλεσμα να χάνουμε σιγά σιγά την ταυτότητά μας, τον γλωσσικό και εννοιολογικό μας πλούτο, να ξεκόβουμε από τις ρίζες μας. Ρίζες βαθιές, ποτισμένες με φιλοσοφικές σκέψεις αιώνων που άλλοι λαοί τις χρησιμοποίησαν στο ξεκίνημά τους, γερό και στέρεο θεμέλιο για τον πολιτισμό τους.

Γνωστή είναι στους περισσοτέρους η ομιλία του μακαρίτη Ζολώτα στην Αμερική, στα αγγλικά, μόνο με ελληνικές λέξεις. Κι εμείς λέμε μελτέμια αντί για ετήσιους ανέμους. Οι άνεμοι αυτοί πνέουν σταθερά κάθε χρόνο με την ίδια σχεδόν συχνότητα το καλοκαίρι, αρχίζοντας από τα τέλη του Μαΐου ή αρχές Ιουνίου, πρόδρομοι άνεμοι, ενώ οι κυρίως ετήσιοι από τα μέσα Ιουλίου ή στις αρχές του Αυγούστου. Μελετήθηκαν από τους Αρχαίους Ελληνες και λόγω της περιοδικότητάς τους ονομάστηκαν ετήσιοι άνεμοι.

Κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού στην Ανατολική Μεσόγειο επεκτείνεται το κέντρο των χαμηλών πιέσεων της Ν. Ασίας, ενώ το κέντρο των υψηλών πιέσεων των Αζορών, μετακινούμενο προς Βορρά, καλύπτει τη Δ. Ευρώπη και τη Δ. Μεσόγειο. Ετσι οι άνεμοι στον ελληνικό χώρο κινούνται σχεδόν παράλληλα με τις ισοβαρείς γραμμές, Βορειοδυτικοί στο Ιόνιο και Βορειοανατολικοί στο Αιγαίο, ακολουθώντας το ανάγλυφο. Συχνά η ταχύτητά τους φθάνει στα όρια της θύελλας, κυρίως στο Νότιο Αιγαίο, λόγω του ανάγλυφου των νησιών. Οι άνεμοι αυτοί υποβαθμίζουν και μετριάζουν τον καύσωνα της θερμής εποχής, από την αρχαιότητα μέχρι τις μέρες μας. Οι ετήσιοι άνεμοι αποτελούν το βασικό κλιματικό στοιχείο του καλοκαιριού όχι μόνο στον ελλαδικό χώρο αλλά και σε όλη την Ανατολική Μεσόγειο και αποτελούν το κύριο αίτιο της θερινής ανομβρίας. Ανομβρία που κατά μέσο όρο διαρκεί 60 μέρες, χαρακτηριστικό στοιχείο του μεσογειακού κλίματος.

Αυτά τα γενικά στοιχεία θέλησα να σας αναφέρω ως ελάχιστο φόρο τιμής γι΄ αυτούς που πρώτοι μελέτησαν και περιέγραψαν το φαινόμενο, χωρίς να γνωρίζουν τα βασικά αίτια που το δημιουργούν. Ελπίζω ότι τα μέσα ενημέρωσης θα ευαισθητοποιηθούν και θα χρησιμοποιούν την ελληνική ονομασία των ανέμων αυτών και όχι την τουρκική της μετάφραση.

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΠΡΟΔΡΟΜΟΥ Καθηγητής Εφαρμοσμένης Εδαφολογίας Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκη

Η ταλαιπωρία των πολιτών για το Κτηματολόγιο
Με την επιστολή μου αυτή θέλω να παρακαλέσω τον συμπαθή μου υπουργό του ΥΠΕΧΩΔΕ, που από άστοχους χειρισμούς ταλαιπωρεί τους πολίτες της χώρας μας για τη σύνταξη του Κτηματολογίου, να ζητήσει συγγνώμη από τους πολίτες για τον κακό χειρισμό του θέματος.

Συγκεκριμένα, λυπήθηκα που είδα πολίτες μεγάλης ηλικίας να προσέρχονται στα γραφεία για να καταθέσουν τις δηλώσεις τους και να λαμβάνουν δελτία προτεραιότητας με αριθμό 200 ως 300, κάτι που τους ανάγκασε να καθήσουν 2 ως 3 φορές στην ουρά για να εξυπηρετηθούν. Αν η πολιτεία ήθελε να συγκεντρώσει τα ποσά που είχε υπολογίσει να εισπράξει- όσο πιο γρήγορα μπορεί- θα μπορούσε να το κάνει και με άλλους τρόπους (ταχυδρομικά κτλ.) και με αργότερο ρυθμό να συγκεντρώσει τα στοιχεία.

Ακόμη, η δήλωση του αρμοδίου επικεφαλής της εταιρείας ότι δεν θα δοθεί παράταση ήταν κατά τη γνώμη μου απαράδεκτη και άκαιρη.

Κανείς δεν έχει την εξουσία να ορίζει τι θα κάνει ο πολίτης όταν η πολιτεία βρεθεί προ αδιεξόδου, όταν δεν θα μπορεί να περατώσει το έργο μέσα στις ημερομηνίες που έχουν οριστεί. Με λύπη μου, δε, βλέπω ότι ο πολίτης στην Ελλάδα δεν έχει τη θέση που του αξίζει ακόμη.

Πρέπει δηλαδή να τον σεβόμαστε περισσότερο. Ισως γίνει στο μέλλον, είθε.

Πάντως, αν υπήρχαν σοβαρές «κινήσεις πολιτών» στη χώρα μας δεν θα είχαμε τέτοιες καταστάσεις.

ΘΕΜ. ΧΡ. ΣΑΡΑΚΟΣ Εκάλη, Αττική

Ο Θεοτόκης και το Λαϊκό Κόμμα
Σε επιστολή που απηύθυνε στο «Βήμα» (φύλλο της 13.8.08, σελ. Α8) ο σεβαστός μου φίλος, ακαδημαϊκός κ. Κ.Ι. Δεσποτόπουλος, στην οποία πραγματεύεται τα όσα προηγήθησαν της κηρύξεως της δικτατορίας της 4ης Αυγούστου, εμφιλοχώρησε, προφανώς από παραδρομή, σοβαρή ιστορική ανακρίβεια. Ουδέποτε ο διακεκριμένος κερκυραίος πολιτικός, ο ευπατρίδης Τζων Θεοτόκης, διετέλεσε αρχηγός του Λαϊκού Κόμματος, σ΄ αντίθεση με τα περί του αντιθέτου γραφόμενα από τον εκλεκτό επιστολογράφο σας. Την ιστορούμενη περίοδο ο Τζων Θεοτόκης ηγείτο του Εθνικού Λαϊκού Κόμματος, επικεφαλής του οποίου κατήλθε στις εκλογές του 1936. Ηδη είχε αποχωρήσει από το Λαϊκό Κόμμα, το 1935, όταν, διαφωνήσας με τον αρχηγό του τελευταίου Π. Τσαλδάρη περί του τρόπου αντιμετώπισης του Πολιτειακού, μετείχε της κυβερνήσεως Γ. Κονδύλη ως αντιπρόεδρος αυτής.

Βαθύτατα κοινοβουλευτικός, πράγματι συμφώνησε με τον Θ. Σοφούλη, αρχηγό του Κόμματος των Φιλελευθέρων, για τον σχηματισμό συμμαχικής κυβερνήσεως, εν όψει των κοινοβουλευτικών συσχετισμών που προέκυψαν από το αποτέλεσμα των εκλογών του 1936, από το Κόμμα των Φιλελευθέρων και το Εθνικό Λαϊκό Κόμμα και όχι το Λαϊκό Κόμμα, ο αρχηγός του οποίου εναντιούτο σε παρόμοιο ενδεχόμενο. Ορκισμένος αντίπαλος του καθεστώτος της 4ης Αυγούστου, απηύθυνε δριμύτατη διαμαρτυρία, το 1938, επ΄ ευκαιρία των γάμων του διαδόχου Παύλου, στον βασιλέα Γεώργιο τον Β΄. Στους γάμους παρέστη υπό την παλαιά ιδιότητά του ως αυλάρχου της βασιλίσσης Σοφίας. Αμεσο αποτέλεσμα της ενέργειάς του αυτής υπήρξε ο περιορισμός του, ως το τέλος της δικτατορίας, στα κτήματά του, στην Κέρκυρα. Ο Τζων Θεοτόκης επανήλθε στο Λαϊκό Κόμμα λίγο προ των εκλογών του 1946, αναδειχθείς ως ένα από τα τέσσερα μέλη της Διοικούσας Επιτροπής του (οι υπόλοιποι Κ. Τσαλδάρης, Στ. Στεφανόπουλος, Πέτρος Μαυρομιχάλης). Στο κόμμα του ανήκε, πέραν των άλλων πολιτικών προσωπικοτήτων της εποχής (Γ. Χλωρός κ.ά.) και ο πολιτευτής Πατρών Δημ. Στεφανόπουλος, πατέρας του μετέπειτα Προέδρου της Ελληνικής Δημοκρατίας κ. Κωστή Στεφανόπουλου.

ΙΩΑΝΝΗΣ Κ. ΘΕΟΔΩΡΟΠΟΥΛΟΣ Δικηγόρος, Αθήνα

Μιχαλακοπούλου 80, Αθήνα 115 28 ● Τηλ.: 211-365.7000 ● Fax: 211-365.8004

● Ε-mail: epistoles@tovima.gr