Ακόμη μία κινηματογραφική εβδομάδα στην οποία λάμπει το παρελθόν. Σε δύο αίθουσες και σε νέες κόπιες επαναπροβάλλεται ο «Επαναστάτης χωρίς αιτία» («Rebel without a cause», ΗΠΑ, 1955), το χρονικό του Τζιμ Σταρκ, ενός ατίθασου και αντικοινωνικού νεαρού που έχει με όλους προβλήματα: με το σπίτι του, με την αστυνομία, με την κοπέλα του και με μια συμμορία τεντιμπόιδων. Η ταινία του Νίκολας Ρέι δεν κρύβει το διδακτικό ύφος της και δεν θα έμενε στην ιστορία αν στον ρόλο του Τζιμ Σταρκ δεν βρισκόταν ο Τζέιμς Ντιν (1931-1955), ο οποίος δεν έζησε για να απολαύσει την επιτυχία του. Κατά τραγική ειρωνεία είχε σκοτωθεί (σε τροχαίο)

όταν το φιλμ έκανε για πρώτη φορά την εμφάνισή του στις αίθουσες.

Την ίδια χρονιά είχε προβληθεί και η ταινία που τον ανέδειξε, το «Ανατολικά της Εδέμ» του Ελία Καζάν.

Συμπρωταγωνιστούν η Νάταλι Γουν τ (με τον Ντιν στη φωτογραφία) στον ρόλο της κοπέλας του Τζιμ Σταρκ, και ο Σαλ Μίνεο στον ρόλο του μοναχικού φίλου του (και οι δύο προτάθηκαν για το Οσκαρ β΄ ρόλου). Σε μικρό ρόλο, έφηβος ακόμη, εμφανίζεται και ο Ντένις Χόπερ , ο οποίος παίζει έναν από τους τεντιμπόηδες της συμμορίας με την οποία τσακώνεται ο Τζιμ.

▅ «Αngel: Μια ζωή σαν όνειρο» («Αngel») του Φρανσουά Οζόν
Αποφασισμένη να κερδίσει δόξα και χρήματα, μια νεαρή συγγραφέας ( Ρομόλα Γκαράι, φωτογραφία) ακολουθεί το ένστικτό της και με τη βοήθεια ενός έξυπνου εκδότη ( Σαμ Νιλ ) τα καταφέρνει. Ως πότε θα διατηρηθεί στην κορυφή; Ανάμεσα στην κωμωδία και στο δράμα, στην πραγματικότητα και στη φαντασία, στο όνειρο και στον εφιάλτη, η ταινία του Οζόν («Οκτώ γυναίκες») είναι ένα «Αρλεκιν» ποιότητας που δεν κρύβει τις επιρροές του από κλασικές ταινίες «περιόδου», όπως το «Οσα παίρνει ο άνεμος».

«Χιλιόμετρο 31» («ΚΜ31») του Ριγκομπέρτο Καστανέδα
Οπως συμβαίνει με πολλά πρόσφατα μεταφυσικά θρίλερ, το «Χιλιόμετρο 31» δεν σε αφήνει να πάρεις ανάσα χωρίς ποτέ να σου επιτρέπει να καταλάβεις τι ακριβώς γίνεται, πέραν από το ότι κάτι φαίνεται να συμβαίνει στο 31ο χλμ. ενός μοναχικού δρόμου. Ο σκηνοθέτης ενδιαφέρεται να σου αφήσει μια αίσθηση τρομακτικής ατμόσφαιρας, αδιαφορώντας για τα υπόλοιπα. Εν μέρει τα καταφέρνει, αλλά προσωπικά δεν το βρήκα αρκετό. Πρωταγωνιστούν οι Ιλιάνα Φοξ (φωτογραφία) , Αντρια Κολάδο.

«Film noir» των Ντ. Τζουντ Τζόουνς, Ρίστο Τοπαλόσκι
Μυστήριο, βία και hardcore σεξ σε «σκληρά», τρισδιάστατα καρτούν για ενηλίκους που ακολουθούν κατά γράμμα το μοντέλο του αμερικανικού φιλμ νουάρ. Στον πυρήνα της ιστορίας, ένας μοναχικός τύπος που έχει χάσει τη μνήμη του και προσπαθεί να ξεφύγει από την παγίδα στην οποία έχει πιαστεί. Τα γραφικά εντυπωσιάζουν και οι έξυπνοι συνδυασμοί των χρωμάτων θυμίζουν συχνά την αισθητική του «Sin City». Το απίστευτο είναι πως οι σκηνοθέτες της ταινίας είναι… Σέρβοι!

«Το ακλόνητο άλλοθι» («Τhe great alibi») του Πασκάλ Μπονιτζέρ
Μία εβδομάδα μετά την «Ωρα μηδέν», ιδού μία ακόμη… αναιμική μεταφορά στον κινηματογράφο μυθιστορήματος της Αγκαθα Κρίστι – και αυτή γαλλική. Το μυθιστόρημα πίσω της είναι το «Τραγικό ιντερμέτζο» («Τhe hollow») της Κρίστι και παρ΄ ότι ακολουθεί το γνωστό πλαίσιο μυστηρίου δεν σε αφορά το ποιος και γιατί σκότωσε ούτε το αν τελικά θα συλληφθεί. Στους βασικούς ρόλους οι Λαμπέρ Γουιλσόν,Κατερίνα Μουρίνο (φωτογραφία) και Μιου Μιου.