Oταν η Κάρι πέταξε τη γαμήλια ανθοδέσμη της στα μούτρα του Μίστερ Μπιγκ, αφού εκείνος την παράτησε σύξυλη στα σκαλιά της εκκλησίας, πείστηκε με τα χίλια ζόρια – κακός σύμβουλος η κατάθλιψη ενός τέτοιου επεισοδιακού χωρισμού, βλέπετε- να πάρει τις τρεις κολλητές της, Σαμάνθα, Σάρλοτ και Μιράντα, και να πάνε στο Μεξικό, συγκεκριμένα στη σουίτα όπου θα εξελισσόταν ο ακυρωθείς μήνας του μέλιτος. Ολα αυτά στην ταινία «Sex and the City» που βγήκε τον περασμένο μήνα στις αίθουσες ακολουθώντας την άκρως επιτυχημένη τηλεοπτική σειρά η οποία έκανε το χάσμα ανάμεσα σε άνδρες και γυναίκες να φαντάζει ακόμη μεγαλύτερο. Διότι όσο δυσκολεύονται οι γυναίκες να κατανοήσουν τι εστί οφσάιντ άλλο τόσο αδυνατούν οι άνδρες να καταλάβουν τι στο καλό κάνει τη συγκεκριμένη νεοϋορκέζικη γυναικοπαρέα τόσο μα τόσο ενδιαφέρουσα.

Ακολουθώντας τα χνάρια του «ασθενούς φύλου» και- ευτυχώςχωρίς να υπερηφανεύεται ότι ανακάλυψε την πυρίτιδα, η ιταλική εφημερίδα «La Repubblica» δημοσίευσε προσφάτως ένα αφιέρωμα στις διακοπές γένους θηλυκού, ήτοι στην επιθυμία όλο και περισσοτέρων γυναικών να οργανώνονται και να πηγαίνουν διακοπές μόνες τους. «Και γιατί παρακαλώ μόνες τους;» εξανίσταται η κοινωνιολόγος Κιάρα Σαρατσένο , υπογραμμίζοντας μια εξόφθαλμη αδικία, την οποία όμως σχεδόν πάντα παραβλέπουμε: Γιατί δηλαδή όταν οι γυναίκες πηγαίνουν διακοπές χωρίς άνδρες λέμε ότι «πηγαίνουν μόνες τους»; Η μεταξύ τους παρέα δεν αρκεί ή είναι τόσο απίστευτα δύσκολο για τον φαλλοκρατικό κόσμο, στον οποίο δυστυχώς ακόμη ζούμε, να κατανοήσει ότι μια γυναίκα δεν έχει πάντα την ανάγκη ενός στιβαρού χεριού για να πιαστεί και να τρέξει ανέμελα στην ακρογιαλιά ως άλλη Ελενα Ναθαναήλ που μόλις βρήκε τον Λάκη Κομνηνό της; Η μόδα τού «διακοπές με τις φίλες μου» άρχισε το 2000, όπως επισημαίνει το ιταλικό δημοσίευμα. Μόδα που εξαπλώνεται σε κάθε σημείο του πλανήτη- φυσικά και στη χώρα μας. « Οπου υπάρχουν άνθρωποι, υπάρχουν και προβλήματα στις ανθρώπινες σχέσεις και έτσι οι γυναίκες προτιμούν την ασφάλεια των φιλενάδων τους από έναν σύντροφο ο οποίος την περισσότερη ώρα θα ξενοκοιτάει όποια περνά σινάμενη κουνάμενη στην παραλία» σημειώνει η ιταλίδα κοινωνιολόγος, που δεν κρύβει τη φεμινιστική πλευρά της.

Πολλοί λένε ότι οι άνδρες πηγαίνουν διακοπές «μόνοι τους» από επιλογή,

Πολλά τουριστικά γραφεία στην Ιταλία προσφέρουν θελκτικά πακέτα διακοπών σε γυναικοπαρέες με σλόγκαν όπως «οι διακοπές είναι γένους θηλυκού» και φωτογραφίες που παραπέμπουν στη θρυλική τετράδα του «Sex and the City»

ενώ οι γυναίκες από ανάγκη. Επειδή δηλαδή δεν μπορούν να κάνουν αλλιώς. Στην πραγματικότητα τα γυναικεία γκρουπ που αναζητούν διασκέδαση κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού είναι πιο αυτόνομα και εσωστρεφή από τα αντίστοιχα ανδρικά. Οι άνδρες θεωρούν το καλοκαίρι εποχή… ζευγαρώματος και ποτισμένοι καθώς είναι από τα κλισέ του «summer lover» για τη διεθνή «αγορά» ή του Greek kamaki για την εγχώρια, βάζουν τη νοερή στολή του κυνηγού και σπεύδουν να αναζητήσουν καλλίγραμμες γαζέλες. Το αστείο στην όλη υπόθεση είναι ότι όσο μεγαλόπνοα κι αν είναι τα σχέδια των ανδρών λίγο προτού φύγουν για διακοπές- φουντώνουν τα όνειρα θερινής νυκτός για ανελέητο φλερτ ως τις πρώτες πρωινές ώρες -, για μία ακόμη φορά οι γυναίκες είναι εκείνες που θα αναγκαστούν να κάνουν την πρώτη κίνηση.

Τι άραγε φταίει; Ισως το ότι αριθμητικά είναι περισσότερες και επομένως πιο απελπισμένες για σχέση από τους άνδρες; Ή το ότι όσο εκείνοι παρακολουθούν ποδόσφαιρο εκείνες βλέπουν «Sex and the City» και μαθαίνουν νέες τεχνικές εντόπισης του στόχου; «Το σίγουρο είναι ότι οι γυναίκες νιώθουν πολύ πιο νωρίς την ανάγκη για ανεξαρτητοποίηση απ΄ ό,τι οι άνδρες. Φεύγουν πολύ πιο γρήγορα από το σπίτι των γονιών τους και εκφράζουν εξίσου γρήγορα την ανάγκη να πάνε διακοπές χωρίς την επίβλεψή τους. Κι ενώ τα κορίτσια είναι πιο ώριμα, τα αγόρια απολαμβάνουν περισσότερα προνόμια, καθώς οι υπερπροστατευτικοί γονείς σπάνια θα επιτρέψουν στις κορούλες τους να ανοίξουν τα φτερά τους και να πετάξουν μακριά τους» τονίζει το ιταλικό δημοσίευμα.

Το επιχειρηματικό δαιμόνιο των γειτόνων μας άλλωστε έχει ωθήσει πολλά τουριστικά γραφεία στο να προσφέρουν θελκτικά πακέτα διακοπών σε γυναικοπαρέες με σλόγκαν όπως «οι διακοπές είναι γένους θηλυκού» και φωτογραφίες που παραπέμπουν στη θρυλική τετράδα του «Sex and the City». «Ολο και περισσότερες γυναίκες έχουν την ανάγκη να νιώσουν ανεξάρτητες και χειραφετημένες και τι πιο επαναστατικό από το να ανακοινώσουν στους συντρόφους τους ότι θα πάνε διακοπές με τις φίλες τους;» λέει ο Τζουζέπε Τάρντι, ιδιοκτήτης ταξιδιωτικού γραφείου που εντοπίζει τη συγκεκριμένη μόδα και την εξηγεί ως εξής: «Οι διακοπές είναι μια περίοδος κατά την οποία πέφτουν οι μάσκες.Ο καθένας βγάζει τον πραγματικό εαυτό του,σταματά να προσποιείται,όπως πιθανότατα κάνει κατά τη διάρκεια του πιεστικού χειμώνα.Οι γυναίκες ξέρουν ότι μπορούν να βασιστούν η μία στην άλλη,φτάνει να έχουν φιλίες δοκιμασμένες στον χρόνο.Μοιάζουν οι πιο αδύναμες και οι πιο προσκολλημένες στις επιθυμίες των ανδρών,τελικά όμως όταν πάρουν την απόφαση να ανοίξουν τα φτερά τους κανένας δεν είναι ικανός να τις επαναφέρει στο κουκούλι τους».