Ο Βρετανός Τζόναθαν Μπάροους υπήρξε το τρομερό παιδί του χορού, καθώς από το Βασιλικό Μπαλέτο έκανε την υπέρβαση και πέρασε στον σύγχρονο χορό, και μάλιστα από την πλευρά της χορογραφίας. Το στυλ του λεπτό,μουσικό και καλοδουλεμένο,τον κατατάσσει στους σπουδαίους καλλιτέχνες της εποχής μας.Ο Τζόναθαν Μπάροους εμφανίζεται στη χώρα μας,στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Χορού της Καλαμάτας, και σήμερα δίνει τη δεύτερη παράσταση μαζί με τον Ματέο Φαργκιόν στο πολυσυζητημένο «Βoth Sitting Duet».

– Γιατί παραιτηθήκατε από χορευτής του Βασιλικού Μπαλέτου;

«Χόρεψα με το Βασιλικό Μπαλέτο για δεκατρία χρόνια, οπότε είχα μεγάλη εμπειρία αυτού του τύπου του χορού. Ηθελα να κάνω κάτι διαφορετικό. Είχα πάντοτε σχέση με τον σύγχρονο χορό, στην πραγματικότητα χόρευα χρόνια με την πειραματική- θα έλεγα – χορογράφο Ρόζμαρι Μπούτσερ».

– Τι αναζητείτε στον χορό;

«Αυτή τη στιγμή με ενδιαφέρει να δω πώς μπορώ να συνδυάσω την αγάπη μου για κάποιο αυστηρότερο τυπικό με το ενδιαφέρον μου για νέες προσεγγίσεις όσον αφορά την εκτέλεση και τη σχέση με το κοινό».

– Πόσο μπορεί να διευρυνθεί η λέξη «χορός»;

«Δουλεύω με την κίνηση πολύ καιρό, και αυτό είναι μάλλον χορός. Ταυτόχρονα συμφωνώ με τον Τζερόμ Μπελ που λέει ότι η χορογραφία δεν είναι απαραίτητα το ίδιο πράγμα με τον χορό. Η χορογραφία έχει να κάνει με τον χειρισμό όσων συμβαίνουν στη σκηνή, στον χώρο και στον χρόνο».

– Ποιες θα λέγατε ότι είναι οι βασικές σας επιρροές;

«Είναι πάρα πολλές, αλλά θα ξεχώριζα σαφώς τη μελέτη μου με τον Κέβιν Βόλανς, τη δουλειά μου με τον συνθέτη Ματέο Φαργκιόν, τον Μερς Κάνινγχαμ και τον Τζον Κέιτζ, τη γενιά των πρωτοπόρων του Judson Church που ήρθε στο Λονδίνο τη δεκαετία του 1970… Και ακόμη ολόκληρη την conceptual κίνηση στον χορό τα τελευταία χρόνια, και τον τρόπο με τον οποίο αποτέλεσε πρόκληση για το πώς θα μπορούσε να “διαβαστεί” ένα χορευτικό έργο και ποια η σχέση του με το κοινό και τον κόσμο γενικότερα. Ο τρόπος εκτέλεσης των χορών από τους Μorris Μen, που χορεύουν μία φορά τον χρόνο σε ένα χωριό κοντά στην Οξφόρδη, η αγάπη μου για τη ρέγκε και ειδικότερα για τον βρετανό παραγωγό και dj Jah Shaka, και η ποίηση». – Τι θα παρουσιάσετε στην Καλαμάτα;

«Ο Ματέο Φαργκιόν και εγώ θα παρουσιάσουμε το “Βoth Sitting Duet”, το πρώτο μέρος μιας τριλογίας από ντουέτα που δημιουργήσαμε και εκτελούμε μαζί. Το συγκεκριμένο έργο δημιουργήθηκε το 2002 και τα άλλα δύο μέρη το 2005 και 2006 αντίστοιχα. Εχουμε δώσει περισσότερες από 170 παραστάσεις σε 37 χώρες με αυτά τα έργα. Το “Βoth Sitting Duet” είναι ένα 45λεπτο κομμάτι σε απόλυτη σιωπή, στη διάρκεια του οποίου μεταφράζουμε ένα κομμάτι του αμερικανού συνθέτη Μόρτον Φέλντμαν από νότες σε χειρονομίες. Μπορεί να είναι και αστείο σε κάποια μέρη, αλλά αυτό εξαρτάται από τη διάθεσή μας, καθώς και εκείνη του κοινού. Καθόμαστε όπως το κοινό, δηλαδή αν είναι χαλαρό φερόμαστε και εμείς ανάλογα, αν είναι αυστηρό και προσηλωμένο, το ίδιο και εμείς».

– Σας αρέσει να σοκάρετε ή να προκαλείτε το κοινό σας;

«Οχι, σιχαίνομαι να είμαι ως θεατής μπροστά σε έναν περφόρμερ που νομίζει ότι χρειάζεται να με σοκάρει ή να με προκαλέσει. Προτιμώ τη συζήτηση».

– Πώς βλέπετε τη σχέση ανάμεσα στον χορό και στη χρηματοδότησή του;

«Λύσαμε το πρόβλημα με το να μην έχουμε γραφείο και οργανώνοντας μόνοι μας τις περιοδείες μας, ενώ κάνουμε πρόβες στην κουζίνα του Ματέο στο ενδιάμεσο… Επαψα να σκέπτομαι την ιδανική κατάσταση».

– Τα σχέδιά σας για το μέλλον; «Ποτέ δεν ξέρω ποιο θα είναι το επόμενο βήμα».

Ο Τζόναθαν Μπάροους και ο Ματέο Φαργκιόν παρουσιάζουν απόψε στο πλαίσιο του Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού της Καλαμάτας το έργο «Βoth Sitting Duet». Τηλ. 27210 83086.