Για οποιονδήποτε Ευρωπαίο που γοητεύεται από τα αυτοκίνητα και αντιλαμβάνεται όσα βλέπει, μια επίσκεψη στην έκθεση του Ντιτρόιτ αποτελεί εμπειρία ζωής. Τη διαφορά εκεί, δε, την κάνουν η ανεπιτήδευτη συμπεριφορά των ανθρώπων, η αύξηση των μεγεθών που εντυπωσιάζει καθώς και οι αξίες που καθορίζουν τις απόψεις τους για την αυτοκίνηση. Αξίες οι οποίες στην πορεία των ετών ανέδειξαν τη Lexus ως το ισχυρότερο, μη ευρωπαϊκό brand name πολυτελών αυτοκινήτων παγκοσμίως και προκαλούν τη δημιουργία μοντέλων όπως το πρωτότυπο LF-1 Limitless. Για τους μη μυημένους, τα αρχικά LF καταδεικνύουν την κορυφαία σειρά μοντέλων της Lexus, η οποία μετά τα RX και LX επιχειρεί να συνδυάσει στοιχεία από SUV και πολυτελή sedan σε ένα crossover.
Με αυτό κατά νου και τον επιθετικό προσδιορισμό «Limitless» (χωρίς όρια) στον τίτλο του, το LF-1 δικαίως έχει μήκος 5,014 μέτρα και μεταξόνιο 2,974 μέτρα, παρέχοντας στους επιβάτες του μια ευπρόσδεκτη αίσθηση ευρυχωρίας. Παραδόξως, πάντως, το αρχικό ζητούμενο για τα μέλη του κέντρου σχεδιασμού Calty στην Καλιφόρνια, όπου δημιουργήθηκε, δεν ήταν οι χώροι, αλλά η ανεξίτηλη οπτική υπόσταση στην οποία συμβάλλει και η μικρή απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος.
Οι έντονες –σαν λεπίδες –ακμές επιτρέπουν στους Ιάπωνες να παρομοιάζουν τη σχεδίαση του LF-1 με την πορεία μετεξέλιξης του λιωμένου μετάλλου στο παραδοσιακό ξίφος κατάνα. Προσπερνώντας ωστόσο τους ποιητικούς συμβολισμούς, υπάρχουν πολλές και σημαντικές λεπτομέρειες που τραβούν την προσοχή, όπως τα χαμηλότερα μέρη των πλευρικών επιφανειών του αυτοκινήτου, το διαιρούμενο αεροδυναμικό βοήθημα στην πόρτα του χώρου αποσκευών και η φωτιζόμενη μπάρα κάτω από αυτήν, ενώ κοιτώντας το LF-1 από ψηλά αντιλαμβάνεσαι την κυριαρχία του γυαλιού επάνω στο μέταλλο.
Την ίδια διαυγή αίσθηση εισπράττεις και στο εσωτερικό του –μάταια αναζητείς στο ταμπλό κουμπιά και διακόπτες. Oλα αυτά βρίσκονται πάνω στο πολυλειτουργικό τιμόνι, το οποίο είναι και το συντηρητικότερο στοιχείο σε έναν τόσο ευρηματικό θάλαμο επιβατών, με επιφάνειες που «κρύβουν» διάφορες λειτουργίες αφής. Η επόμενη ανατροπή στα ειωθότα της αυτοκίνησης αφορά τον εξαγωνικό ψηφιακό πίνακα οργάνων, δεξιά και αριστερά από τον οποίο βρίσκονται δύο οθόνες σε σχήμα εξωτερικών καθρεπτών που απεικονίζουν όσα οι εξωτερικές κάμερες καταγράφουν γύρω από το LF-1.
Eκπληξη επίσης προκαλεί η προσθήκη της τέταρτης διάστασης του χρόνου στο μέχρι σήμερα τρισδιάστατο σύστημα πλοήγησης –μια ακόμη εξαιρετικά ενδιαφέρουσα εμπειρία στο LF-1 και στις μελλοντικές εκδόσεις παραγωγής. Για αυτές η Lexus προγραμματίζει τη χρήση υβριδικών, plug-in υβριδικών και αμιγώς ηλεκτρικών κινητήριων συνόλων παράλληλα με τα μοτέρ βενζίνης, αλλά και την τεχνολογία κυψελών καυσίμου (fuel-cell). Στα σχέδια δεν περιλαμβάνονται κινητήρες diesel, επιλογή απολύτως συμβατή με την κουλτούρα της Lexus και των Αμερικανών.
* Δημοσιεύθηκε στο BHmagazino την Κυριακή 21 Ιανουαρίου 2018.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ