Volvo XC90 T8 Twin Engine
Αποτέλεσε θέμα συζήτησης από την πρώτη στιγμή της εμφάνισής του στις διεθνείς εκθέσεις αυτοκινήτου και σταδιακά εξελίχθηκε σε σημείο αναφοράς στην κατηγορία των πολυτελών SUV εξαιτίας του τρίπτυχου «αισθητική, τεχνολογία, ασφάλεια» αλλά και λόγω της επιλογής της Volvo να τοποθετήσει στο XC90 αποκλειστικά δίλιτρους κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου αλλάζοντας το τοπίο στην αγορά και απολαμβάνοντας πωλήσεις ρεκόρ σε διάστημα μερικών μηνών.

Η επόμενη πράξη αυτής της επιτυχημένης πορείας αφορά την έλευση και στην Ελλάδα, τον Φεβρουάριο, της κορυφαίας έκδοσης του XC90 με τα διακριτικά T8 Twin Engine που σηματοδοτούν την plug-in υβριδική έκδοση του σουηδικού μοντέλου.

Με συνδυαστική ισχύ 407 ίππων που προέρχονται από τη χρήση δίλιτρου κινητήρα βενζίνης 320 ίππων ο οποίος κινεί τους μπροστινούς τροχούς και ηλεκτροκινητήρα που κινεί τον πίσω άξονα αποδίδοντας 60 kW, το XC90 T8 χαρακτηρίζεται από τις εξαιρετικά χαμηλές εκπομπές ρύπων (59 γρ./χλμ.) και την υποδειγματική οικονομία καυσίμου (2,1 λίτρα/100 χλμ.).

Αποκλειστικά επταθέσιο, επιταχύνει από στάση (0-100 χλμ./ώρα) σε 5,9 δευτερόλεπτα, προσφέροντας τη δυνατότητα επιλογής πέντε διαφορετικών προγραμμάτων οδήγησης. Ο οδηγός του μπορεί να επιλέξει από τον χειριστήριο τροχό στην κεντρική κονσόλα ή από την οθόνη αφής, μεταξύ των λειτουργιών Hybrid (όπου το αυτοκίνητο εναλλάσσεται αυτόματα ανάμεσα στον δίλιτρο τετρακύλινδρο κινητήρα βενζίνης Drive-E και τον ηλεκτροκινητήρα για τη μεγαλύτερη δυνατή οικονομία καυσίμου), Pure (όπου όταν η μπαταρία υψηλής τάσης του αυτοκινήτου είναι πλήρως φορτισμένη χρησιμοποιείται ως αποκλειστική πηγή ενέργειας εξασφαλίζοντας αυτονομία κίνησης πάνω από 40 χλμ.), Power (όπου ο οδηγός απολαμβάνει τη συνδυασμένη απόδοση του κινητήρα εσωτερικής καύσης και του ηλεκτροκινητήρα, εξασφαλίζοντας καταιγιστικές επιδόσεις), AWD (με συνεχή κίνηση στους τέσσερις τροχούς ανάλογα με τις συνθήκες) και Save (στο οποίο, αν η μπαταρία είναι φορτισμένη, το πρόγραμα αυτό επιτρέπει στον οδηγό να μη χρησιμοποιήσει όλη την ενέργειά της για να μπορεί να το κάνει αργότερα).

Το υβριδικό σύνολο συνδυάζεται με ένα state of the art αυτόματο κιβώτιο οκτώ ταχυτήτων – με επιλογέα κατασκευασμένο από σουηδικό κρύσταλλο – ενώ στις αναρίθμητες δυνατότητες του αυτοκινήτου υπάρχει ακόμη και εκείνη της προκαταρκτικής θέρμανσης/ψύξης του θαλάμου επιβατών.

Στον τομέα της ασφάλειας, το XC90 T8 Twin Engine διαθέτει μεταξύ άλλων στον βασικό εξοπλισμό του – πέρα από το City Safety για την αποφυγή συγκρούσεων – και σύστημα προστασίας σε περίπτωση εκτροπής από τον δρόμο αλλά και δυνατότητα αυτόματου φρεναρίσματος σε διασταύρωση με αντίθετα ερχόμενο όχημα.

Ταυτόχρονα, ο εξοπλισμός του περιλαμβάνει και την κάθετα τοποθετημένη οθόνη αφής που θυμίζει tablet στην κεντρική κονσόλα, η οποία αποτελεί την καρδιά ενός εντελώς νέου συστήματος ελέγχου του αυτοκινήτου, αντικαθιστώντας το σύνολο των συμβατικών κουμπιών.

Citroën DS4 Crossback

Η προσπάθεια της Citroën για την κατασκευή μιας σειράς premium μοντέλων με τα διακριτικά DS οδήγησε στη δημιουργία της αυτόνομης φίρμας DS Automobiles με έντονα lifestyle χαρακτηριστικά και αυτοκίνητα όπως το DS4 Crossback.
Σχεδιασμένο με γνώμονα τη διαφορετικότητα, δεν προσπαθεί καν να κρύψει τη διάθεση για περιπέτεια εντός και εκτός πόλης, με προστατευτικά στους θόλους των τροχών, «ποδιές» στους προφυλακτήρες, γκρίζες ράγες οροφής και αυξημένη, κατά 3 εκατοστά σε σχέση με την έκδοση DS4 Hatchback, απόσταση από το έδαφος.
Το τελευταίο στοιχείο τονίζει την outdoor εμφάνιση και εξασφαλίζει μια υψηλότερη θέση οδήγησης –και τα δύο βασικά χαρακτηριστικά των crossovers –αλλά δεν συνεπάγεται την ύπαρξη τετρακίνησης.
Εκλεπτυσμένο εσωτερικά, με υλικά και φινίρισμα που αποδεικνύουν το ποιοτικό άλμα, το διαθέσιμο πλέον και στην Ελλάδα DS4 Crossback αξιοποιεί την τεχνολογική δεξαμενή του γαλλικού ομίλου PSA Peugeot Citroën στους τομείς των μηχανικών συνόλων, με κινητήρες προδιαγραφών Euro 6 και επιλογή μεταξύ μηχανικού και αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων.
Στη βάση της γκάμας από απόψεως κυβισμού βρίσκεται ο βενζινοκινητήρας 1.2 Pure Tech με σύστημα Stop&Start, ισχύ 130 ίππων, κατανάλωση 4,9 λίτρα/100 χλμ. και εκπομπές CO2 114 γρ./χλμ., ενώ ο πετρελαιοκινητήρας 1.6 BlueHDi S&S αποδίδει 120 ίππους, καταναλώνοντας από 3,8 λίτρα/100 χλμ. και εκλύοντας 100 ή 102 γρ. CO2/χλμ. –στη δεύτερη περίπτωση, με το αυτόματο κιβώτιο 6 ταχυτήτων.
Hyundai i30
Υπόθεση μερικών εβδομάδων είναι πλέον η έλευση του νέου i30 στην ελληνική αγορά, με τη σχεδίαση να διαδραματίζει ξανά κυρίαρχο ρόλο, μετά το συμπέρασμα ότι ο No 1 λόγος επιλογής της δεύτερης γενιάς του μοντέλου από τους αγοραστές του ήταν ο σχεδιασμός του.
Επενδύοντας σε τρία διαφορετικά αμαξώματα –τρίθυρο, τετράθυρο και Station Wagon –το νέο i30 κληρονομεί νέα χαρακτηριστικά άνεσης και ασφάλειας από τα μεγαλύτερα Hyundai, όπως το σύστημα Lane Departure Warning, που ειδοποιεί τον οδηγό αν το αυτοκίνητο αποκλίνει από την πορεία του, το Smart Parking Assist, που αναλαμβάνει τη διαδικασία της στάθμευσης, τα αεριζόμενα μπροστινά καθίσματα και τους προβολείς Bi-Xenon, που προσφέρουν εντονότερο φωτισμό.
Εχοντας ήδη εξασφαλίσει πέντε αστέρια στις δοκιμές πρόσκρουσης και παρέχοντας χώρο αποσκευών που ξεκινά από τα 378 λίτρα, το i30 θα διατίθεται σε επτά διαφορετικές εκδόσεις ισχύος με απόδοση 90-186 ίππων και εκπομπές CO2 από 94 γρ./χλμ.
Τρεις κινητήρες diesel –1.4 λίτρων, 90 ίππων και 1.6 λίτρων, με 110 και 136 ίππους –αλλά και ατμοσφαιρικοί κινητήρες βενζίνης 100-135 ίππων συνδυάζονται κατά περίπτωση με μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων ή με το νέο επτατάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DCT, με δυνατότητα διαδοχικής χειροκίνητης αλλαγής σχέσεων. Αυτό είναι και το κιβώτιο της έκδοσης με τον κινητήρα 1.6 T-GDI των 186 ίππων.
Ταυτόχρονα, οι μηχανικοί της Hyundai εργάστηκαν για τη μείωση των θορύβων στον θάλαμο επιβατών, ενώ, όπως ισχύει σε όλα τα μοντέλα της, έτσι και το i30 θα υποστηρίζεται από το πακέτο πενταετούς εγγύησης με απεριόριστα χιλιόμετρα, το οποίο περιλαμβάνει επίσης πέντε χρόνια οδική βοήθεια.

Opel Astra
Οι στόχοι των μηχανικών για το μοντέλο-σύμβολο της Opel ήταν σαφείς: πιο άμεση οδηγική εμπειρία, περισσότερη άνεση και συναισθηματική σύνδεση οδηγού και αυτοκινήτου.

Το τελευταίο επιτυγχάνεται αρχικά μέσω της σπορτίφ σχεδίασης η οποία δεν στερεί στοιχεία πρακτικότητας όπως περισσότερο χώρο για τα πόδια στο πίσω κάθισμα και βαθύτερο πορτμπαγκάζ με χωρητικότητα 370 λίτρων.

Η αισθητική του εσωτερικού είναι αναβαθμισμένη λόγω και της παρουσίας οθόνης αφής 8 ιντσών για την υποστήριξη των λειτουργιών του συστήματος ενημέρωσης και ψυχαγωγίας IntelliLink που είναι συμβατό με τα Apple CarPlay και Android Auto.

Συνολικά υπάρχουν πια περισσότερα από ποτέ στοιχεία τεχνολογίας – από ανατομικά καθίσματα και λειτουργία μασάζ στο κάθισμα του οδηγού, μέχρι προβολείς IntelliLux LED Matrix που δεν τυφλώνουν τους άλλους οδηγούς.

Τα στοιχεία που καθορίζουν το οδηγικό στίγμα του Astra είναι η νέα πλατφόρμα στην οποία βασίζεται, το μειωμένο έως και κατά 200 κιλά βάρος του και, βέβαια, η γκάμα των κινητήρων του – μοτέρ πετρελαίου 1,6 λίτρων 110 και 136 ίππων, αλλά και βενζίνης, όπου ξεχωρίζει ο τρικύλινδρος turbo 1.0 EcoFLEX των 105 ίππων με σύστημα Start&Stop και τιμή από 19.000 ευρώ.

Τα κιβώτια ταχυτήτων περιορίζονται σε μηχανικά πέντε και έξι σχέσεων ή κλασικό αυτόματο έξι σχέσεων, ενώ στο μέλλον θα υπάρξουν και ισχυρότερες εκδόσεις στην γκάμα του νέου Astra, στοιχείο που αποδεικνύει το μέγεθος της επένδυσης και τη σπουδαιότητα της ύπαρξής του.

VW Touran
Το ικανότερο και πιο ενδιαφέρον, λόγω της επταθέσιας διάταξης καθισμάτων, MPV αυτής της κατηγορίας επέστρεψε στην τρίτη του γενιά με ενισχυμένες διαστάσεις, προσφέροντας ακόμη περισσότερη άνεση και πρακτικότητα στο εσωτερικό του.

Ωστόσο, πέρα από τα προφανή χωροταξικά πλεονεκτήματα, το νέο VW Touran διαθέτει ιδιαίτερα χαρακτηριστικά όπως η λειτουργία Easy Open του χώρου αποσκευών με μια απλή κίνηση του ποδιού, κλιματισμό τριών ζωνών με αντιαλλεργιογόνα φίλτρα, πανοραμική ηλιοροφή, συστήματα αποφυγής συγκρούσεων και υποβοήθησης οδηγού, ακόμη και την εφαρμογή «Car-Net Cam Connect» για μια κάμερα που κοιτά τα πίσω καθίσματα και στέλνει εικόνα στην οθόνη του συστήματος ενημέρωσης και ψυχαγωγίας.

Για την κίνηση του μεσαίου πολυχρηστικού μοντέλου της VW φροντίζουν υπερτροφοδοτούμενοι κινητήρες βενζίνης, απόδοσης 110 και 150 ίππων (1.2 TSΙ και 1.4 TSI αντίστοιχα), με τον ισχυρότερο να διατίθεται και με το ημιαυτόματο DSG κιβώτιο ταχυτήτων, συνδυάζοντας την ευκολία που χρειάζεσαι σε συνθήκες αστικής κίνησης με τη δυνατότητα χειροκίνητων αλλαγών σχέσεων όταν το επιθυμείς.

Τιμή εκκίνησης, 21.700 ευρώ, ποσό που αποτυπώνει μια έντιμη πρόταση για τις δυνατότητες του νέου Touran.


Mercedes-Benz A-Class

Το 2015 ολοκληρώνεται για τη Mercedes-Benz με τον ίδιο δημιουργικό τρόπο που ξεκίνησε, με ένα ακόμη νέο μοντέλο. Αυτή τη φορά η ανανεωμένη A-Class ολοκληρώνει εκείνο που ξεκίνησε η προκάτοχός της, παρέχοντας στους υποψήφιους αγοραστές της την πλειονότητα των τεχνολογικών λύσεων που υιοθετούν όλες οι υπόλοιπες Mercedes, ανεξαρτήτως τιμής πώλησης.

Πέρα, λοιπόν, από τις αισθητικές και εξοπλιστικές διαφοροποιήσεις που καθιστούν την A-Class προφανή επιλογή στην κατηγορία των premium hatchbacks, καθοριστική αναμένεται να αποδειχθεί η προσθήκη νέων εκδόσεων ισχύος στην γκάμα των κινητήρων βενζίνης και πετρελαίου.

Στη βάση τους υπάρχει πλέον ο turbo κινητήρας βενζίνης 1,6 λίτρων με απόδοση 102 ίππων, ενώ η έκδοση BlueEFFICIENCY με τον πετρελαιοκινητήρα των 1.461 κ.εκ. αποδίδει 109 ίππους, εμφανίζοντας κατανάλωση 3,9 λίτρα/100 χλμ.

Στην κορυφή της γκάμας της A-Class βρίσκεται η εξαιρετική από κάθε άποψη Mercedes- AMG A 45 4MATIC με ισχύ 381 ίππους, σύστημα τετρακίνησης, ημιαυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη και τον ισχυρότερο δίλιτρο τετρακύλινδρο κινητήρα στον κόσμο.

Σε αυτήν, η ύπαρξη του συστήματος παραμετροποίησης των οδικών χαρακτηριστικών AMG DYNAMIC PLUS αναδεικνύει τη δυνατότητά της να κινηθεί με φρενήρεις ρυθμούς σε πολύ απαιτητικές συνθήκες, υπογραμμίζοντας τις συνολικές δυνατότητες του μοντέλου το οποίο στις «συμβατικές» εκδόσεις του – στις οποίες περιλαμβάνονται και η δίλιτρη A 250 με 218 ίππους και η πετρελαιοκίνητη A 220 d των 177 ίππων – διαθέτει κορυφαία συστήματα ενεργητικής και παθητικής ασφαλείας, αλλά και το αναβαθμισμένο σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας με προηγμένες δυνατότητες συνδεσιμότητας και οθόνη αφής 8 ιντσών. Η τιμή της ανανεωμένης A-Class ξεκινά από τα 22.670 ευρώ.

Seat 20V20
Μπορεί η πρεμιέρα του ως πρωτότυπου να πραγματοποιήθηκε στην έκθεση της Γενεύης τον Μάρτιο του 2015, ωστόσο η επίσημη «πρώτη» της έκδοσης παραγωγής αναμένεται και πάλι στη Γενεύη, το 2016. Αμέσως μετά, το πρώτο πραγματικό SUV της ισπανικής φίρμας θα είναι διαθέσιμο στις τοπικές αγορές της Ευρώπης συνδυάζοντας την αυξημένη απόσταση από το έδαφος με το δυναμικό στυλ ενός σπορ πεντάθυρου coupé που θα διαθέτει ένα ολοκληρωμένο πακέτο συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού.

Το Seat 20V20 θα διατίθεται με όλες τις τεχνολογίες μηχανικών συνόλων του ομίλου VW, από τους TSI και TDI κινητήρες, μέχρι τις plug-in υβριδικές υλοποιήσεις. Ανάλογα με την έκδοση, θα προσφέρεται επίσης με μηχανικό και ημιαυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων DSG, ενώ εκτός από τις δικίνητες εκδόσεις θα υπάρξουν και εκείνες με το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα τετρακίνησης.

Jeep Renegade
Το Jeep Renegade υποδέχεται στην γκάμα του μια νέα έκδοση και την ίδια στιγμή μοναδικά, για την κατηγορία των συμπαγών διαστάσεων crossover, χαρακτηριστικά.

Πίσω από τις μεταλλικές επιφάνειες του αμαξώματος, ο υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας των 1,4 λίτρων συναντά ένα αυτόματο κιβώτιο εννέα σχέσεων που «υπογράφει» η ZF, καθώς και το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα τετρακίνησης Jeep Active Drive, το οποίο μέχρι σήμερα αποτελούσε αποκλειστικό προνόμιο των δίλιτρων-πετρελαιοκίνητων εκδόσεων του αυτοκινήτου.

Υπό κανονικές συνθήκες, οι 170 ίπποι και τα 250 Nm ροπής περνούν στην άσφαλτο μέσω των μπροστινών τροχών, ωστόσο, σε περίπτωση απώλειας πρόσφυσης, μερικά κλάσματα του δευτερολέπτου αρκούν ώστε να επιστρατευθούν οι πίσω τροχοί και να αποκατασταθούν οι ισορροπίες.

Κρίσιμη για την παρουσία του Jeep Renegade, τόσο εντός όσο και εκτός δρόμου, είναι η παρουσία του συστήματος Selec-Terrain, χαρίζοντας τη δυνατότητα επιλογής ενός εκ των τεσσάρων προγραμμάτων οδήγησης (Auto, Snow, Mud, Sand) και παραμετροποίησης βασικών χαρακτηριστικών του αυτοκινήτου.

Φυσικά, κανείς δεν θα μπορούσε να μιλήσει για εκτός δρόμου ικανότητες αν το αμάξωμα δεν διέθετε την απαραίτητη απόσταση από το έδαφος (175 χιλιοστά) και αν οι ρυθμίσεις των ανεξάρτητων αναρτήσεων δεν επέτρεπαν στο μικρό Jeep να κινείται με την ίδια ευκολία στην άσφαλτο και στο χώμα.

Παρά τον πλούσιο εξοπλισμό και τη μοναδικότητα των προδιαγραφών του, το τετρακίνητο Jeep Renegade 1.4 MultiAir2 των 170 ίππων διατίθεται έναντι 27.940 ευρώ.

KIA cee’d 1.0 GT Line
Ευθέως ανταγωνιστικό των ευρωπαϊκών μικρομεσαίων μοντέλων – και πολύ καλύτερο από ορισμένα σε επίπεδο οδικής συμπεριφοράς – το ανανεωμένο cee’d απέκτησε μια ξεχωριστή έκδοση με τα διακριτικά GT Line – διαθέσιμη και στους τρεις τύπους αμαξώματος, pro_cee’d, cee’d και sportswagon – που συνδυάζει τη χρηστικότητα του «συμβατικού» μοντέλου με τη σπορ εμφάνιση της έκδοσης GT.

Οπτικά, το GT Line εξελίσσει τη σχεδιαστική γλώσσα του cee’d GT, με φώτα ημέρας LED τύπου ice-cube και βαθύτερo προφυλακτήρα γύρω από τη μάσκα, ενώ στο πίσω μέρος υπάρχει μεγαλύτερος προφυλακτήρας με δύο εξατμίσεις. Ολα τα μοντέλα GT Line διαθέτουν τα πλευρικά μαρσπιέ του GT, πίσω φως LED και νέες ζάντες αλουμινίου 17’’.

Το εσωτερικό του cee’d GT Line είναι πιο σπορ και περιλαμβάνει μια νέα, γκρι, λευκή και μαύρη, ταπετσαρία με γκρι ραφές, το ίδιο δερμάτινο τιμόνι καθώς και πεντάλ από κράμα αλουμινίου που διαθέτουν και τα υψηλής απόδοσης μοντέλα GT, ενώ το ίδιο συμβαίνει με την ανάρτηση και τα φρένα.

Στις εκδόσεις GT Line πραγματοποιείται και η πρεμιέρα του νέου τρικύλινδρου μοτέρ βενζίνης T-GDI, 1,0 λίτρου, του μικρότερου σε κυβισμό κινητήρα της Kia, που αποδίδει 120 ίππους και 172 Nm ροπής και σε συνδυασμό με το σύστημα εξοικονόμησης καυσίμων Idle Stop&Go βελτιώνει τις περιβαλλοντικές επιδόσεις του μοντέλου.

Με αυτό το μοτέρ, το cee’d GT Line θα διατίθεται με μηχανικό κιβώτιο έξι ταχυτήτων και για πρώτη φορά με το νέο επτατάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DCT, που σχεδιάστηκε με στόχο τη χαμηλή κατανάλωση αλλά και την ομαλή λειτουργία, τόσο στην αυτόματη επιλογή όσο και στις χειροκίνητες αλλαγές ταχυτήτων.

Honda H-RV
Για πολλούς αυτό είναι το σωστό μέγεθος αυτοκινήτου στην ελληνική αγορά – με μήκος 4,29 μ.–, αλλά εκείνα που θα κάνουν τη διαφορά στο νέο H-RV από τις επόμενες εβδομάδες είναι ο τρόπος εκμετάλλευσης των διαστάσεών του και το coupé προφίλ που δημιουργεί την πιο σπορ εικόνα σε αυτή την κατηγορία.

Με 470 λίτρα στον χώρο αποσκευών και τα μαγικά καθίσματα – Magic Seats – τα οποία αναδιπλώνονται ανεξάρτητα προς τα επάνω, επιτρέποντας έτσι τη μεταφορά φυτών ή άλλων αντικειμένων σε όρθια θέση, το H-RV αποδεικνύεται ιδιαίτερα πρακτικό, διαθέτοντας ταυτόχρονα την πιο ισορροπημένη ποιότητα κύλισης στην κατηγορία του και την πιο σπορτίφ ανταπόκριση στις απαιτήσεις του οδηγού του.

Είναι ευέλικτο και χάρη στην ισχύ των 120 ίππων του diesel κινητήρα 1,6 λίτρων, που συνδυάζεται μόνο με το εξαιρετικό σε αίσθηση και απόδοση μηχανικό κιβώτιο έξι ταχυτήτων, έχει τη δύναμη που χρειάζεται για να κινηθεί σβέλτα, με εκπομπές CO2 104 γρ./χλμ.

Πιο ισχυρός – 130 ίπποι – είναι ο νέος βενζινοκινητήρας 1.5 i-VTEC που συνδυάζεται είτε με το μηχανικό εξάρι κιβώτιο είτε με αυτόματο CVT, το οποίο παρέχει ευκολία αλλά και θόρυβο, καθώς συχνά αναγκάζεσαι να οδηγείς στις υψηλές στροφές του μοτέρ. Περιμένοντας τις τιμές πώλησης, κρατήστε στο μυαλό σας ότι το νέο H-RV έχει ήδη αποσπάσει πέντε αστέρια στις δοκιμές πρόσκρουσης του EuroNCAP αλλά και ότι θα διατίθεται αποκλειστικά σε δικίνητες εκδόσεις.

Fiat Tipo

Ενα γνωστό σε όλους όνομα επιστρέφει με τη μορφή ενός ολοκαίνουργιου μοντέλου το οποίο θα διατίθεται στη χώρα μας από τις αρχές του 2016. Το συμπαγών διαστάσεων ιταλικό sedan επιχειρεί να συνδυάσει τη λειτουργικότητα με μια προσιτή τιμή πώλησης, αξιοποιώντας ταυτόχρονα την έφεση των Ιταλών στη σχεδίαση αυτοκινήτων που ξεχωρίζουν από το πλήθος, ανεξαρτήτως κατηγορίας.
Το μήκος του Tipo φτάνει τα 4,5 μ., το μεταξόνιό του τα 2,63 μ., ενώ ο χώρος αποσκευών υπερβαίνει σε όγκο τα 510 λίτρα.
Η απλότητα των γραμμών του συνεχίζεται και στην γκάμα των εκδόσεων στις οποίες θα διατίθεται, με στόχο να πωλείται σε περισσότερες από 40 χώρες. Ο «παγκόσμιος» ρόλος του Tipo επέβαλε την επιλογή αξιόπιστων και οικονομικών κινητήρων. Η γκάμα τους αποτελείται από δύο turbodiesel Multijet II και δύο μοτέρ βενζίνης απόδοσης 95-120 ίππων σε συνδυασμό με χειροκίνητο ή αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων.
Σε επίπεδο εξοπλισμού, το ιταλικό μοντέλο εφοδιάζεται με έναν αριθμό έξυπνων λύσεων που βελτιώνουν τη ζωή του οδηγού και των επιβατών του, όπως το σύστημα Uconnect με έγχρωμη οθόνη αφής 5 ιντσών, σύστημα hands-free με Bluetooth, audio streaming, text reader και αναγνώριση φωνής, θύρες AUX και USB, χειριστήρια στο τιμόνι και προαιρετικά με κάμερα οπισθοπορείας και σύστημα δορυφορικής πλοήγησης TomTom.

Renault Kadjar

Διαθέσιμο στην Ελλάδα από τα τέλη Ιανουαρίου-αρχές Φεβρουαρίου του 2016, το μεσαίο SUV της Renault βασίζεται σε ένα εξαιρετικά στέρεο μηχανολογικό υπόβαθρο επενδεδυμένο με γαλλική φινέτσα.
Με αυτό το δεδομένο, η ποιότητα κύλισης στον αυτοκινητόδρομο είναι πολύ καλή και η ευελιξία του Kadjar σε αστικές διαδρομές υποδειγματική, παρά το μήκος των 4,449 μ., μέγεθος κρίσιμο για τη χωρητικότητα του θαλάμου επιβατών και τον όγκο των 472 λίτρων στο πορτμπαγκάζ.
Την ευχάριστη εικόνα του εσωτερικού τονίζουν τα σωστά επιλεγμένα υλικά και η οθόνη 7 ιντσών, μέσω της οποίας ελέγχεται το σύστημα infotainment R-Link2.
Η γκάμα των μηχανικών συνόλων περιλαμβάνει έναν turbo κινητήρα βενζίνης 1.2 λίτρων απόδοσης 130 ίππων με κατανάλωση 5,6 λίτρα, σε συνδυασμό με μηχανικό κιβώτιο έξι ταχυτήτων και δύο πετρελαιοκινητήρες. Ο λιγότερο ισχυρός 1.5 dCi αποδίδει 110 ίππους, εκλύοντας 99 γρ. CO2/χλμ. με κατανάλωση 3,8 λίτρα/100 χλμ. και μηχανικό κιβώτιο ή αυτόματο διπλού συμπλέκτη (EDC) έξι ταχυτήτων, ενώ στην κορυφή της γκάμας του Kadjar βρίσκεται ο πετρελαιοκινητήρας 1.6 dCi με 130 ίππους, 320 Nm ροπής, κατανάλωση 4,3 λίτρα/100 χλμ. και 113 γρ. CO2/χλμ.
* Δημοσιεύθηκε στο BHmagazino την Κυριακή 15 Νοεμβρίου 2015

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ