από metereologos.gr
Παρασκευή 20 Ιουλίου 2018
 
 

Εκτός εκπαίδευσης 370 εκατομμύρια παιδιά σχολικής ηλικίας

Τα μεγαλύτερα ποσοστά στον αναλφαβητισμό κατέχουν οι Αφρικανικές χώρες
Εκτός εκπαίδευσης 370 εκατομμύρια παιδιά σχολικής ηλικίας
εκτύπωσημικρό μέγεθος  μεγάλο μέγεθος

 

Τριακόσια εβδομήντα εκατομμύρια παιδιά σχολικής ηλικίας δεν πηγαίνουν σχολείο. Τα μεγαλύτερα ποσοστά εντοπίζονται στις Αφρικανικές χώρες .

Συγκεκριμένα, το 20% των παιδιών ηλικίας 6-11, 30% των παιδιών ηλικίας 12-14 ετών και το 60% των παιδιών ηλικίας 15-17 δεν έχουν πρόσβαση στην εκπαίδευση .

Αναλφάβητοι είναι σήμερα περίπου 759 εκατομμύρια άνθρωποι με τις γυναίκες να είναι τα 2/3 αυτού του πληθυσμού ενώ τουλάχιστον το ένα πέμπτο των εφήβων κοριτσιών σε όλο τον κόσμο στερείται εκπαίδευσης εξαιτίας της φτώχειας των συγκρούσεων και των διακρίσεων .

Στη Ναμίμπια, τη Γκάνα, τη Βολιβία και την Ινδία εξακολουθούν να υπάρχουν παιδιά σχολικής ηλικίας που δεν έχουν καμία πρόσβαση στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση λόγω περιθωριοποίησης, απομακρυσμένων τοποθεσιών και φτώχειας.

H εκπαίδευση είναι μακρινό όνειρο για εμπόλεμες ζώνες .Για παράδειγμα στη βορειοανατολική Νιγηρία έχουν καταστραφεί πάνω από 1.500 σχολεία .

Από το 1999 έως το 2012, ο αριθμός των παιδιών εκτός σχολείου μειώθηκε κατά το ήμισυ ωστόσο εάν δεν ληφθούν μέτρα μέχρι το 2030, πάνω από τα τρία τέταρτα του ενός δισεκατομμυρίου των νέων σε χώρες με χαμηλό και μεσαίο εισόδημα δεν θα μπορέσουν να αποκτήσουν βασικές δεξιότητες .

Αυτές οι διαπιστώσεις περιλαμβάνονται στα πορίσματα του 8ου Συνεδρίου Προσομοίωσης του ΟΗΕ(MUN) στα εκπαιδευτήρια Πλάτωνα στα Γλυκά Νερά Αττικής που διεξήχθη από τις 2 έως τις 4 Μαρτίου, με τη συμμετοχή 600 μαθητών από δημόσια και ιδιωτικά σχολεία της Ελλάδας και από 10 χώρες .

Το θέμα στη φετινή διοργάνωση ήταν η Παγκόσμια Εκπαίδευση και οι μαθητές -διπλωμάτες ανέλαβαν να ερευνήσουν τι συμβαίνει σε κάθε γωνιά του πλανήτη εκπροσωπώντας συνολικά 62 χώρες και να προτείνουν λύσεις για ένα καλύτερο μέλλον στην εκπαίδευση. «Το σημαντικό στην εποχή που ζούμε είναι να μπορούμε ‘’να μπούμε στα παπούτσια του άλλου ‘’τόνισε ο 17άχρονος μαθητής από το Λίβανο Αντριου Ελ Χαγκι ο οποίος εκπροσώπησε τη Νότια Αφρική σε ρόλο διπλωμάτη του ΟΗΕ».

«Πρέπει να αντιλαμβάνεσαι όχι μόνο τι συμβαίνει στη χώρα σου αλλά να έχεις τη ‘’μεγάλη εικόνα ‘’ για το τι συμβαίνει στον κόσμο, ειδικά στα θέματα της εκπαίδευσης. Εκεί συνειδητοποιείς τις μεγάλες ανισότητες που υπάρχουν» ανέφερε η 16άχρονη Εμυ Βαρφάζ από την Αλβανία ενώ δυό μικρότεροι μαθητές από την Τουρκία, η Γιασμί και ο Αμπντουλάχ, 13 ετών ανέφεραν πως θέλουν όλα τα παιδιά να έχουν τις ίδιες ευκαιρίες και "καλά σχολεία"


Κοινωνία περισσότερες ειδήσεις

εκτύπωσημικρό μέγεθος  μεγάλο μέγεθος

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

 
 
σχόλια (0)
 
 
απομένουν 700 χαρακτήρες
Τα πεδία που είναι σημειωμένα με * είναι υποχρεωτικά
 
Τα μηνύματα που δημοσιεύονται στο χώρο αυτό εκφράζουν τις απόψεις των αποστολέων τους. Το ΒΗΜΑ δεν υιοθετεί καθ’ οιονδήποτε τρόπο τις απόψεις αυτές. Ο καθένας έχει δικαίωμα να εκφράζει την γνώμη του, όποια και να είναι αυτή. Δεν δημοσιεύονται συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια και όσα είναι γραμμένα με κεφαλαία γράμματα. Τέτοια μηνύματα θα διαγράφονται όποτε εντοπίζονται.