από metereologos.gr
Τρίτη 19 Ιουνίου 2018
 

«Κούγκι» υπόσχονται οι ταξιτζήδες αν δεν ληφθούν μέτρα για την Uber

Προειδοποιούν με κινητοποιήσεις την τουριστική σεζόν
«Κούγκι» υπόσχονται οι ταξιτζήδες αν δεν ληφθούν μέτρα για την Uber
ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΑΠΕ-ΜΠΕ/Παντελής Σαίτας
εκτύπωσημικρό μέγεθος  μεγάλο μέγεθος

 

Με ανοιχτό «πόλεμο» κατά της Uber, που θα περιλαμβάνει κινητοποιήσεις ακόμα και σε τουριστικές περιοχές, απειλούν οι ιδιοκτήτες ταξί, οι οποίοι στη διάρκεια της χτεσινής επεισοδιακής απεργιακής συγκέντρωσης και πορείας τους στο κέντρο της Αθήνας, επιτέθηκαν με κλωτσιές σε Ι.Χ.Ε αυτοκίνητα της «πλατφόρμας».

Η χτεσινή πολύωρη στάση εργασίας και συγκέντρωση διαμαρτυρίας των ιδιοκτητών – οδηγών ταξί στο κέντρο της Αθήνας, οργανώθηκε από το Συνδικάτο Αυτοκινητιστών Ταξί Αττικής (ΣΑΤΑ) «για την υποκλοπή του έργου των ταξί από την Uber και για το “φρενάρισμα” του νομοσχεδίου του υπουργείου Μεταφορών».

Μάλιστα, ο πρόεδρος του ΣΑΤΑ, Θύμιος Λυμπερόπουλος, απείλησε ανοιχτά ότι εάν δεν συνεχιστούν οι έλεγχοι της Τροχαίας για τα Ι.Χ.Ε οχήματα, που «υποκλέπτουν το έργο των ταξί, θα το κάνουμε Κούγκι».

Παράλληλα, έστειλε μήνυμα στην κυβέρνηση να ψηφίσει το σχέδιο νόμου «Ρυθμίσεις Θεμάτων Επιβατικών Μεταφορών», το οποίο περιέχει σειρά διατάξεων που έχουν …και την έγκριση (!) του κλάδου των ταξί. Όπως υποστηρίζουν οι εκπρόσωποι των ταξιτζήδων, «το νομοσχέδιο, αν και έχει παρουσιαστεί από το υπουργείο Μεταφορών, δεν έχει ακόμα κατατεθεί στη Βουλή», με τους ιδιοκτήτες ταξί να είναι καχύποπτοι ότι «στο μεσοδιάστημα, έχουν τροποποιηθεί ορισμένες από τις διατάξεις του».

Την ίδια στιγμή, από την πλευρά της Τροχαίας, έχουν ενταθεί οι έλεγχοι για παράνομες μεταφορές επιβατών στην ευρύτερη περιοχή του κέντρου της Αθήνας. Έπειτα από αλλεπάλληλες καταγγελίες των μελών του ΣΑΤΑ, το περασμένο Σαββατοκύριακο, η Διεύθυνση Τροχαίας Αττικής προχώρησε σε συλλήψεις και προσαγωγές στο αυτόφωρο συνολικά 10 οδηγών Ι.Χ.Ε οχημάτων. Όλες οι προσαγωγές έγιναν «για μη τήρηση των νομίμων προϋποθέσεων διενέργειας επιβατικών μεταφορών και υποκλοπή μεταφορικού έργου».

Η Uber και πώς λειτουργεί

Η Uber, τα τελευταία 8 χρόνια δραστηριοποιείται σε περίπου 600 πόλεις σε όλον τον κόσμο. Η ηλεκτρονική πλατφόρμα παρέχει στον χρήστη τη δυνατότητα, αφού έχει «φορτώσει» την αντίστοιχη εφαρμογή στο smartphone του, να παραγγείλει υπηρεσία αστικής μεταφοράς στις πόλεις που η ίδια καλύπτει.

Η εφαρμογή αναγνωρίζει το γεωγραφικό στίγμα του χρήστη και αναζητεί τους πλησιέστερους διαθέσιμους οδηγούς. Μόλις ένας οδηγός δεχθεί να εκτελέσει τη μεταφορά, η εφαρμογή ενημερώνει τον χρήστη, εμφανίζει το προφίλ του οδηγού και αναγράφει μια εκτιμώμενη τιμή για τη διαδρομή μέχρι τον προορισμό που έχει δηλώσει ο χρήστης.

Με το πέρας της μεταφοράς, το ποσό του κομίστρου χρεώνεται αυτομάτως στην πιστωτική κάρτα, της οποίας τα στοιχεία δίνει υποχρεωτικά ο χρήστης με την εγγραφή του στο σύστημα. Το πρόβλημα σε σχέση με άλλες αντίστοιχες ηλεκτρονικές πλατφόρμες μίσθωσης ταξί, έγκειται στο γεγονός ότι η Uber, μέσω της υπηρεσίας UberPop, επιτρέπει και σε ιδιώτες οδηγούς, που δεν είναι επαγγελματίες, να αναλαμβάνουν με τα δικά τους οχήματα τη μεταφορά των επιβατών.

Στην Ελλάδα

Στην Ελλάδα, η στρατηγική της Uber είχε ως στόχο να εδραιωθεί αρχικά στην Αθήνα, την οποία και ενέταξε στο δίκτυο των προορισμών της το 2014, προσφέροντας υπηρεσίες κυρίως σε τουρίστες και τουριστικές επιχειρήσεις. Πληροφορίες από το χώρο των επιβατικών Μεταφορών αναφέρουν ότι το 80% των τουριστών και κυρίως των Αμερικανών, που έρχονται για διακοπές στην Ελλάδα και είναι πελάτες της Uber, χρησιμοποιούν τις υπηρεσίες της και στη χώρα μας.

Αρχικά στην Αθήνα, η Uber ξεκίνησε μόνο με την υπηρεσία uberTAXI, συνεργαζόμενη με επαγγελματίες οδηγούς ταξί. Το κόμιστρο για τη μεταφορά με τα οχήματα της Uber ακολουθούσε το τιμολόγιο που ορίζεται από το υπουργείο Μεταφορών για τα Επιβατηγά Δημόσιας Χρήσης αυτοκίνητα. Από τον Σεπτέμβριο του 2015 ξεκίνησε το UBERX, όπου ιδιώτες οδηγοί (όχι οδηγοί ταξί) προσλαμβάνονται από αδειοδοτημένες εταιρείες ενοικιάσεως αυτοκινήτων που συνεργάζονται με την Uber ή διαθέτουν άδεια ενοικίασης αυτοκινήτου με οδηγό και μεταφέρουν τους πελάτες στον τελικό τους προορισμό, πάλι μέσω της εφαρμογής. Ο αριθμός των συνεργαζόμενων με την Uber οδηγών ταξί και ενοικιαζόμενων Ι.Χ, παραμένει άγνωστος μέχρι σήμερα.

Κώστας Ντελέζος


Κοινωνία περισσότερες ειδήσεις

εκτύπωσημικρό μέγεθος  μεγάλο μέγεθος

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

 
 
σχόλια (7)
 
 
απομένουν 700 χαρακτήρες
Τα πεδία που είναι σημειωμένα με * είναι υποχρεωτικά
 
Τα μηνύματα που δημοσιεύονται στο χώρο αυτό εκφράζουν τις απόψεις των αποστολέων τους. Το ΒΗΜΑ δεν υιοθετεί καθ’ οιονδήποτε τρόπο τις απόψεις αυτές. Ο καθένας έχει δικαίωμα να εκφράζει την γνώμη του, όποια και να είναι αυτή. Δεν δημοσιεύονται συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια και όσα είναι γραμμένα με κεφαλαία γράμματα. Τέτοια μηνύματα θα διαγράφονται όποτε εντοπίζονται.
     
    Το Ελληνικο κρατος | 07/03/2018 16:01
    αφηνει, διαχρονικα, σε διαφορες επαγγελματικες ομαδες το προνομιο της ασυδοσιας. Οι νομοι τηρουνται κατα το δοκουν και δεν εξασφαλιζουν την ισονομια και το περι δικαιου αισθημα των πολιτων. Το προνομιο αυτο το εχουν αξιοποιησει δεοντως και οι ταξιτζιδες. Τωρα θα εισπραξουν την αντιδραση των πελατων τους που για χρονια εχουν καταταλαιπωρησει και οχι λιγες φορες εχουν κατακλεψει.
    Τ
    απάντηση81
     
     
    Να εξαφανιστούν οι ταξιτζήδες | 07/03/2018 15:25
    κατά την τουριστική σεζόν, είναι αντιτουριστικοί.
    Ανώνυμος / η
    απάντηση62
     
     
    Αξιοτιμοι (αστειευομαι φυσικα) κ.κ. ταξιτζηδες | 07/03/2018 15:13
    Αν ο μεσος Ελληνας, ειχε φιλοτιμο και υπερηφανεια, ποτε εσεις δεν θα ειχατε γινει το χαλι που ειστε. Επειδή ευτυχως δεν ανηκω σε αυτή την κατηγορια Ελλήνων, αλλα νοιαζομαι γι τον τοπο μου, αν και δεν ζω εκει, οποτε ερχομαι Ελλαδα, χρησιμοποιω ΜΜΜ η νοικιάζω, μπουκοταροντας ετσι την συμμορια σας, για πανω από 7 χρονια τωρα. Εν τελει νομιζω πως αξίζετε, ο ενας τον άλλο. Οσο για την UBER, καλυπτει τα κενα που αφηνει ο τυχοδιωκτισμος σας. Τι δεν καταλαβαίνετε δηλαδη?
    Enas metanastis
    απάντηση61
     
     
    ευχαριστώ ταξιτζήδες | 07/03/2018 13:52
    με τις κινητοποιήσεις σας καταφέρατε να με κάνετε να αναζητήσω παραπάνω τί είναι το uber και να το λατρέψω.. ποτέ ξανά δεν πρόκειται να χρησιμοποιήσω ταξί
    j
    απάντηση111
     
     
    Tarifa-man here comes Uber! | 07/03/2018 11:33
    Ματώνει η καρδιά μου για τους κακόμοιρους ταξιτζήδες. Δεκαετίες τώρα το μόνο που κάνουνε είναι να ληστεύουνε τους επιβάτες τους, να μολύνουνε την πολή με τα σαράβαλα τους και να κλείνουνε τους δρόμους όταν δεν γίνεται το δικό τους. Καμμία συμπάθεια. Η χειρότερη συντεχνία. Καιρός να πάρουνε λίγη γεύση από ανταγωνισμό.
    ΠΔ
    απάντηση182
     
     
    Εβραίικο σχολείο | 07/03/2018 10:00
    Κούγκι it is ! Οι ΗΠΑ και το όργανό τους στη Μεσόγειο κάνουν ό,τι μπορούν για να διαλύσουν την Ελλάδα και την Ε.Ε. Uber και AirBnB πρέπει να απαγορευθούν και επίσης και η φόρμουλα για την προβολή ταινιών σε χώρους εκτός κινηματογραφικών αιθουσών. Ό,τι έρχεται από τη χρεωμένη Αμερική πρέπει να μποϋκοταριστεί κατά το δυνατόν. It' s a war !
    στην καρδιά της Αθήνας.
    απάντηση120
     
     
    Το κύριο ζήτημα που πρέπει ν' αντιμετωπισθεί στο θέμα τηλεφωνικών-ηλεκτρονικών πλατφορμών | 07/03/2018 09:24
    μεταφορικού έργου τύπου ταξί, είναι το ότι πολλοί συνεργαζόμενοι οδηγοί δεν έχουν επαγγελματική άδεια ως οι "κανονικοί" οδηγοί ταξί. (Υπάρχει και το φορολογικό, αλλ' εδώ υπάρχει θέμα και για τους "κανονικούς" οδηγούς ή ιδιοκτήτες ταξί.) Ιδιώτες χωρίς επαγγ. άδεια δεν είναι επιτρεπτό να λειτουργούν ως ταξί, όπως δεν επιτρέπονται ιατροί ή δικηγόροι ή φαρμακοποιοί ή μηχανικοί χωρίς άδεια πιστοποιήσεως ή (πλέον) κομμωτές ή υδραυλικοί. Απ' την άλλη, ευκαιρία είναι ΟΛΟΙ οι νυν και μελλοντικοί οδηγοί ταξί να περάσουν (ή περνούν) αυστηρές εξετάσεις όχι μόνο οδηγήσεως, μα και εμφανίσεως, συμπεριφοράς, γνώσεως της πόλεως ή του νομού, καθαριότητος-καταλληλότητος του οχήματος κ.α.
    Ν. Πειρουνάκης
    απάντηση105
     
-