Εγκλωβισμένα στους δρόμους της Θεσσαλονίκης βρίσκονται σε καθημερινή βάση αρκετά λεωφορεία του ΟΑΣΘ, εξαιτίας ασυνείδητων οδηγών που παρκάρουν παράνομα τα Ι.Χ. αυτοκίνητα τους είτε σε διασταυρώσεις είτε σε συμβολές οδών. Ως αποτέλεσμα παρατηρούνται καθυστερήσεις στα δρομολόγια, οι οποίες ξεκινούν από λίγα λεπτά και αγγίζουν σχεδόν τις 10 ώρες.

Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα αστικού λεωφορείου που «μπλόκαρε» στην οδό Ρήγα Φεραίου και Τρανού του δήμου Νεάπολης – Συκεών, καταγράφοντας καθυστέρηση που έφτασε τις εννέα ώρες και 46 λεπτά, όπως δήλωσε η προϊσταμένη της Διεύθυνσης Κίνησης του ΟΑΣΘ, Κατερίνα Σίσκου.

«Το συγκεκριμένο αστικό λεωφορείο εγκλωβίστηκε από τις 05:54 το πρωί έως τις 3:40 το απόγευμα, γιατί κάποιος οδηγός είχε παρκάρει το αυτοκίνητο του στο συγκεκριμένο δρόμο. Στον δήμο Νεάπολης – Συκεών έχουν καταγραφεί και άλλες πολύωρες καθυστερήσεις, της τάξεως των τεσσάρων και επτά ωρών» ανέφερε.

Η κ. Σίσκου υποστήριξε πως το φαινόμενο των «μπλοκαρισμένων» λεωφορείων είναι καθημερινό σε όλους τους δήμους του πολεοδομικού συγκροτήματος της Θεσσαλονίκης, «με αποτέλεσμα να υπάρχει σημαντική επίπτωση τόσο στους χρόνους διαδρομής, όσο και στο σύνολο των δρομολογίων του ΟΑΣΘ. Οι εγκλωβισμοί των λεωφορείων ξεκινούν από 10 – 15 λεπτά και φτάνουν έως και ώρες, οπότε αναγκαζόμαστε να κάνουμε εκτροπές στα δρομολόγια».

Σύμφωνα με στοιχεία από τον ΟΑΣΘ, το 2017 στο δήμο Θεσσαλονίκης καταγράφηκαν 205 εγκλωβισμοί λεωφορείων, ενώ ακολουθεί ο δήμος Νεάπολης– Συκεών με 71 περιπτώσεις, ο δήμος Καλαμαριάς με 57 και ο δήμος Κορδελιού – Ευόσμου με 49.

Στον κεντρικό δήμο, τα περισσότερα περιστατικά παρατηρούνται στις οδούς Κασσάνδρου και Αγίου Δημητρίου, καθώς επίσης στην οδό Λαμπράκη στην περιοχή της Τούμπας.

«Ενημερώνουμε τους δήμους για τα μελανά σημεία και σε αρκετές περιπτώσεις επιχειρούμε, παρά το ότι δεν είναι αρμοδιότητα μας, με κώνους και πασαλάκια να αποτρέπουμε τους οδηγούς να παρκάρουν» τόνισε η κ.Σίσκου, υπογραμμίζοντας την κατανόηση που δείχνουν οι επιβάτες «που καθημερινά γίνονται μάρτυρες περιστατικών εγκλωβισμού των αστικών λεωφορείων».