«Θέλουμε πραγματικούς κανόνες ανταγωνισμού σε όλο τον κόσμο, για όλο τον κόσμο που να αφορούν και μικρούς και μεγάλους. Ο ανταγωνισμός όμως, θα πρέπει να λαμβάνει υπόψη του τις δυνατότητες μείωσης του κόστους, σε όποιους τομείς δραστηριότητας του πλοίου, αλλά και να μην αγνοεί τα δικαιώματα των εργαζομένων» επεσήμανε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Παναγιώτης Κουρουμπλής κατά την παρέμβαση του στο Συμβούλιο Υπουργών στη Βαλέτα στη Μάλτα.

Ο κ. Κουρουμπλής αναφέρθηκε στην προσήλωση της Ελλάδας στην πολιτική του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού, αλλά και την ανάγκη η Ευρώπη να προσαρμοστεί σε νέες πολιτικές για την προστασία του περιβάλλοντος.
Οπως είπε «η συμμετοχή της Ναυτιλίας στην επιβάρυνση του περιβάλλοντος περιορίζεται στο 2,5%, σε σχέση με άλλους τομείς δραστηριότητας». Τόνισε επίσης ότι η Ευρώπη «οφείλει να μην αγνοεί μια πραγματικότητα που έχει να κάνει με τις κλιματικές αλλαγές. Κλιματικές αλλαγές που φαίνεται ότι πρωτίστως θα επηρεάσουν τα κράτη της Μεσογείου».
Και πρόσθεσε ότι: «Πιστεύω λοιπόν ότι στα πλαίσια των διεθνών συμβάσεων του ΙΜΟ, που θεωρώ ότι είναι επαρκείς σε συνδυασμό και με την στρατηγική του διεθνούς οργανισμού, τα κράτη –μέλη –σε διοικητικό επίπεδο – αλλά και η βιομηχανία θα πρέπει να ανταποκριθούν σ’ αυτό το αίτημα, ώστε, πάντα στα πλαίσια αυτού του στρατηγικού χρονοδιαγράμματος, να μπορέσει η Επιτροπή του ΙΜΟ να προετοιμαστεί για τους κανόνες που πρέπει να επιβληθούν. Επίσης θεωρώ ότι η ΕΕ θα πρέπει να προχωρήσει στα πλαίσια του στρατηγικού αυτού σχεδίου του ΙΜΟ, για να προσαρμοστεί στις απαιτήσεις μιας νέας πολιτικής πάνω στα ζητήματα του περιβάλλοντος».
Ο υπουργός Ναυτιλίας θα παραχωρήσει συνέντευξη Τύπου το πρωί της Παρασκευής για τα αποτελέσματα της Διυπουργικής Συνόδου στη Βαλέτα.