Ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ.Θοδωρής Δρίτσας προτίθεται να ακολουθήσει την κυβερνητική γραμμή και να μην κρατήσει «αποστάσεις» στο ζήτημα της ιδιωτικοποίησης του λιμανιού του Πειραιά, σημείωναν στελέχη του υπουργείου.

Την ίδια στιγμή αρκετοί υπενθύμιζαν τη συμμετοχή του κ.Δρίτσα παλαιότερα στις κινητοποιήσεις των λιμενεργατών και φορέων του Πειραιά που τάσσονταν κατά της πώλησης του πλειοψηφικού πακέτου των μετοχών του ΟΛΠ και σε σχετικές δηλώσεις που είχε κάνει πριν από περίπου ένα χρόνο όταν ορκίστηκε η νέα κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ.

Πάντως η απόσταση που χωρίζει υπουργείο Ναυτιλίας και ΤΑΙΠΕΔ στο θέμα της ιδιωτικοποίησης του ΟΛΠ φάνηκε και το βράδυ της Τετάρτης.

Ενδεικτική είναι η ανακοίνωση που έφτασε στα email των ναυτιλιακών συντακτών λίγο μετά τις 23.10 στην οποία αναφέρεται ότι «ο Υπουργός Ναυτιλιάς και Νησιωτικής Πολιτικής Θοδωρής Δρίτσας ενημερώθηκε από το Δελτίο Τύπου του ΤΑΙΠΕΔ για τη σημερινή απόφαση του ΔΣ του σχετικά με τον διαγωνισμό για την πώληση του ΟΛΠ. Με επιστολή του προς τον Πρόεδρο του ΤΑΙΠΕΔ ζήτησε αναλυτική ενημέρωση σχετικά με την απόφαση του ΔΣ και όλα τα σχετικά έγγραφα στα οποία αυτή βασίστηκε

Υπενθυμίζεται ότι πριν μερικές ημέρες ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής είχε αφήσει αιχμές κατά του ΤΑΙΠΕΔ για την διαγωνιστική διαδικασία.

Απαντώντας σε ερώτηση κατά τη διάρκεια συνέντευξης στην ΕΡΤ σχετικά με την κατάθεση μόνο μιας προσφοράς (από την Cosco) για τον ΟΛΠ είπε ότι «τη διαγωνιστική διαδικασία και την ευθύνη της, την έχει το ΤΑΙΠΕΔ. Νομίζω ότι καλό θα ήταν το ΤΑΙΠΕΔ να απαντήσει σε αυτό. Πάντως, εκείνο που μπορούμε πραγματικά να σχολιάσουμε είναι ότι, το να είναι μία μόνο προσφορά για ένα διεθνή διαγωνισμό, δεν είναι ότι καλύτερο».

Και πρόσθεσε ότι: «Δε θα αναφερθώ στο γεγονός ότι η πώληση του πλειοψηφικού πακέτου των μετοχών του ΟΛΠ δεν ήταν στις προγραμματικές μας στοχεύσεις, όμως οι εξελίξεις οδήγησαν στο να αποδεχθούμε αυτή την προοπτική και θα την υπηρετήσουμε με τον πιο συστηματικό τρόπο, για την μεγιστοποίηση του κοινωνικού οφέλους και του δημοσίου συμφέροντος, όπως σας είπα. Στην κατεύθυνση αυτή, το ρόλο πια τον έχει η κυβέρνηση και δε μπορεί να τον έχει το ΤΑΙΠΕΔ».

Πηγές του ΤΑΙΠΕΔ σημείωναν στο «Βήμα» ότι «οποιαδήποτε ενημέρωση θέλει ο υπουργός, θα την έχει».

Το θέμα της ιδιωτικοποίησης του λιμανιού τέθηκε και στη συνάντηση της αντιπροσωπείας της ΠΝΟ με τον Θ. Δρίτσα όταν η συζήτηση έφτασε στο ζήτημα της περιουσίας του ΝΑΤ.

Τότε ο υπουργός ανέφερε ότι θα γίνει διεκδίκηση ώστε να μην «απορροφηθεί» από την Ανώνυμη Εταιρεία «Εταιρεία Διαχείρισης Ακίνητης Περιουσίας Ασφαλιστικών Οργανισμών» που θα συσταθεί και θα τελεί υπό την εποπτεία του Δημοσίου, όπως αναφέρεται στο νομοσχέδιο για το ασφαλιστικό και τότε ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού Αντώνης Νταλακογεώργος ρώτησε πως θα γίνει αυτό από τη στιγμή που δεν κατάφερε να διατηρήσει δημόσιο το λιμάνι του Πειραιά.

Τότε ο κ.Δρίτσας αναφερόμενος στον ΟΛΠ είπε ότι «δεν φθάνει η τωρινή νομική του μορφή, καθώς δύσκολα μπορεί να πει κάποιος ότι είναι δημόσιο, ενώ πρόσθεσε ότι υπάρχουν πολλοί σοβαρότεροι όροι για να είναι μια παραγωγική διαδικασία ενταγμένη στο δημόσιο συμφέρον για την εξυπηρέτηση του κοινωνικού συνόλου».

Και πρόσθεσε: «Παρά το γεγονός ότι ο ΟΛΠ ανήκε έως τώρα στο κράτος λειτουργούσε με κριτήρια της αγοράς και κερδοφορίας και με κανόνες που δεν συνεπάγεται πάντα το κοινωνικό όφελος» συμπλήρωσε ο υπουργός και πρόσθεσε ότι «αυτό δεν σημαίνει ότι η ιδιωτικοποίηση δεν αλλάζει δραστικά τα πράγματα

Είπε ωστόσο ότι «για να έχουμε προοπτική δεν μπορούμε να είμαστε απαθείς μπροστά σε πραγματικότητες τις οποίες θα πρέπει να αλλάξουμε προς άλλες κατευθύνσεις» και επανέλαβε ότι έστειλε επιστολή προς το ΤΑΙΠΕΔ από το οποίο ζητεί όλα τα στοιχεία και δεδομένα.

Τότε ο κ.Νταλακαγεώργος του είπε ότι η ιδιωτικοποίηση έγινε με οδηγία της κυβέρνησης προκαλώντας την αντίδραση του υπουργού Ναυτιλίας ο οποίος είπε ότι «όλα τα χειρίστηκε το ΤΑΙΠΕΔ».

Σύμφωνα με πληροφορίες το υπουργείο Ναυτιλίας έως τις αρχές Μαρτίου, θα έχει προχωρήσει στη σύσταση δημόσιας αρχής λιμένος που θα έχει την εποπτεία του λιμανιού ενώ πηγές αναφέρουν ότι ο κ.Δρίτσας θα ζητήσει εκ νέου διαβούλευση προκειμένου στη σύμβαση παραχώρησης να διασφαλίζονται οι εργαζόμενοι του Οργανισμού σύμφωνα με τους διεθνείς κανόνες που ισχύουν σε όλα τα ευρωπαϊκά λιμάνια.

Εν τω μεταξύ καμία αντίδραση δεν έχει υπάρξει ως τώρα από στελέχη και βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ στην ευρύτερη περιοχή του Πειραιά, ενώ εντός της ημέρας ή το αργότερο έως τις αρχές της άλλης εβδομάδας αναμένεται να αναληφθούν πρωτοβουλίες για να αποφασιστεί εάν υπάρξει αντίδραση και τι μορφή θα πάρειαπό εκπροσώπους Δήμων και τοπικών φορέων, που αντιδρούσαν στην ιδιωτικοποίηση και μάλιστα είχαν προσφύγει στο Συμβούλιο της Επικρατείας.

Σε κοινή ανακοίνωση τους η Ομοσπονδία Υπαλλήλων Λιμανιών Ελλάδος και η Ένωση Μονίμων και Δοκίμων Λιμενεργατών ΟΛΠ σημειώνουν ότι «η ανακοίνωση του ΤΑΙΠΕΔ απεικονίζει το σκοτεινό παρασκήνιο, το οποίο εκτυλίχθηκε τους τελευταίους μήνες σχετικά με την πώληση του ΟΛΠ» λέγοντας επιπλέον ότι «πουλάνε το λιμάνι και χαρίζουν δισεκατομμύρια στην Cosco».

Οι συνδικαλιστικοί εκπρόσωποι των λιμενεργατών κάνουν λόγο για μεγάλο οικονομικό σκάνδαλο καθώς όπως λένε «γίνεται σύνδεση της πώλησης του ΟΛΠ με την χρηματιστηριακή αξία της μετοχής, σε μια περίοδο όπου το Χ.Α. αλλά και άλλα χρηματιστήρια βρίσκονται σε ιστορικά χαμηλά. Αυτό αποτελεί οικονομικό έγκλημα σε βάρος του ΟΛΠ».

Επιπλέον απευθύνουν ερωτήματα όπως: «Πως πωλείται ολόκληρος ο ΟΛΠ έναντι 280,5 εκ. ευρώ ότα, σύμφωνα με στοιχεία της κυβέρνησης, η Καθαρή Παρούσα Αξία της παραχώρησης του Προβλήτα ΙΙ και εν συνεχεία του Προβλήτα ΙΙΙ ήταν 1,05 δις ευρώ και τι γίνεται με τις παράνομες φοροαπαλλαγές της Cosco, τις οποίες οφείλει στο Ελληνικό Δημόσιο, σύμφωνα με την απόφαση της Επιτροπής Ανταγωνισμού της ΕΕ».