Απέκλεισε το ενδεχόμενο αύξησης των εισιτηρίων των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας τόσο το 2013 όσο και το 2014 ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Υποδομών, κ. Νίκος Σταθόπουλος.

Μιλώντας το Σάββατο στην τηλεόραση του ΣΚΑΙ, ο κ. Σταθόπουλος σημείωσε ότι η απόφαση της κυβέρνησης είναι να μην αυξηθούν τα εισιτήρια και τα μέχρι τώρα αποτελέσματα επιτρέπουν στο υπουργείο να υποστηρίξει με επιχειρήματα αυτήν την κατεύθυνση απέναντι στην τρόικα.
Όπως τόνισε, η κυβέρνηση του κ. Αντώνη Σαμαρά από την πρώτη στιγμή δεν δέχθηκε να εφαρμόσει την μνημονιακή υποχρέωση για αύξηση των κομίστρων του ΟΑΣΑ, η οποία προβλεπόταν στα Μεσοπρόθεσμα του 2011 και του 2012.
Σήμερα, όπως είπε ο κ. Σταθόπουλος, το υπουργείο διαθέτει αρκετά στοιχεία σε επίπεδο αποτελεσματικότητας που δείχνουν ότι η εξοικονόμηση που ζητούν οι δανειστές μπορεί να επιτευχθεί μέσω «νοικοκυρέματος» και όχι αυξήσεων κομίστρου.
Ο κ. Σταθόπουλος σημείωσε ότι η βελτίωση των οικονομικών αποτελεσμάτων του ομίλου ΟΑΣΑ έφτασε μεταξύ 2012 και 2013 τα 50 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων 20 προήλθαν από τη ΣΤΑΣΥ και 30 εκατ. ευρώ από την ΟΣΥ.
Αυτά τα μεγέθη προέκυψαν από μειώσεις μισθών, εξοικονόμηση πόρων και εξορθολογισμό συγκοινωνιακού έργου, χωρίς όμως να γίνουν περικοπές υπηρεσιών προς τους πολίτες, είπε. Όπως συμπλήρωσε, το ήδη επιτευχθέν αποτέλεσμα του 2013 είναι περίπου το μισό από αυτό που έχει συμφωνηθεί ως «ισοδύναμο» με την Τρόικα σε βάθος διετίας, δηλαδή 120 εκατ. ευρώ. Άλλωστε, όπως τόνισε, πρόσφατα ο υπουργός Υποδομών, κ. Μιχάλης Χρυσοχοϊδης επιβεβαίωσε την απόφαση της κυβέρνησης να μην αυξηθούν τα εισιτήρια.
Επίσης, υπογράμμισε ότι η κρατική επιδότηση του ΟΑΣΑ έρχεται να καλύψει την διαφορά μεταξύ εισπράξεων και κόστους λειτουργίας, το οποίο όσο μειώνεται τόσο ρίχνει προς τα κάτω τις ανάγκες επιχορηγήσεων, σύμφωνα με τον «νόμο Ρέππα» για τις αστικές συγκοινωνίες.
Παράλληλα, ο κ. Σταθόπουλος αναγνώρισε ότι βρίσκεται σε εξέλιξη μία συζήτηση από το υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης, η οποία συνδέεται με τις μνημονιακές υποχρεώσεις της χώρας για 2.000 απομακρύνσεις στο εύρυτερο δημόσιο και τις ΔΕΚΟ έως το τέλος του έτους, όμως αυτή δεν πρέπει να αφορά τις αστικές συγκοινωνίες.
«Δεν υπάρχει «λίπος» στις εταιρίες λειτουργίας» είπε, αναφερόμενος στις εταιρίες του ΟΑΣΑ, καθώς βάσει του «νόμου Ρέππα» έχουν μεταταχθεί εκατοντάδες υπάλληλοι του ΟΑΣΑ σε άλλες δημόσιες υπηρεσίες και όλοι οι εργαζόμενοι είναι απαραίτητοι, καθώς στη μεγάλη τους πλειοψηφία καλύπτουν παραγωγικές θέσεις.