Παρασκευή 25 Ιουλίου 2014
 
 

Νέος Δακτύλιος με έμφαση στην πετρελαιοκίνηση

Απαγόρευση της κυκλοφορίας βαρέων οχημάτων άνω των 22 ετών
Νέος Δακτύλιος με έμφαση στην πετρελαιοκίνηση
Επεκτείνεται ο Δακτύλιος, με οικολογικά κριτήρια
εκτύπωσημικρό μέγεθος  μεγάλο μέγεθος

 


Σημαντική μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης μπορεί να επιτευχθεί με την απελευθέρωση της πετρελαιοκίνησης σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Αυτό υποστήριξε σήμερα ο υπουργός Περιβάλλοντος κ. Γ. Παπακωνσταντίνου μιλώντας στην Επιτροπή Περιβάλλοντος της Βουλής.

«Εφόσον η άρση απαγόρευσης για τα πετρελαιοκίνητα οχήματα προδιαγραφών euro-5 και euro-6 συνδυαστεί με συμπληρωματικά μέτρα όπως, η δημιουργία ενός πράσινου δακτυλίου και περιορισμό της κίνησης βαρέων οχημάτων μεγάλης ηλικίας με την ανανέωση του στόλου τους, μαζί με εντατικοποίηση των ελέγχων της ποιότητας των καυσίμων, τότε είμαστε σίγουροι ότι μπορεί να επιτευχθεί μείωση των ρύπων αλλά και των εκπομπών αιωρούμενων σωματιδίων», είπε ο υπουργός.

Σύμφωνα με το σχέδιο Κοινής Υπουργικής Απόφασης (ΚΥΑ) που έχει συνταχθεί η άρση απαγόρευσης κυκλοφορίας των πετρελαιοκίνητων οχημάτων στα αστικά κέντρα Αθηνών-Θεσσαλονίκης περιλαμβάνει τροποποίηση του σημερινού συστήματος του δακτυλίου στην Αττική με τον περιορισμό της κυκλοφορίας των παλιών ΙΧ αυτοκινήτων στο κέντρο της πρωτεύουσας καθώς και θέσπιση μέτρων αποτροπής της κυκλοφορίας των παλαιών φορτηγών στην Αθήνα.

Εκτός δακτυλίου τα γερασμένα λεωφορεία άνω των 2,2 τόνων
Τα βασικά σημεία του νέου δακτυλίου, τα οποία είχε παρουσιάσει στην ίδια Επιτροπή ο υπουργός Περιβάλλοντος και πριν από έναν μήνα, είναι:

1) Για τα ΙΧ αυτοκίνητα και τα φορτηγά οχήματα κάτω των 2,2 τόνων, για το μικρό δακτύλιο
• Όλα τα οχήματα, ανεξαρτήτως τεχνολογίας, θα κυκλοφορούν ελεύθερα εντός του μικρού δακτυλίου εφόσον είναι τεχνολογίας Euro V ή μεταγενέστερης, με άδεια πρώτης κυκλοφορίας από 1-1-2011 και μετά, εφόσον εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακα λιγότερο από 140g/km.
• Το ίδιο ισχύει και για τα υβριδικά οχήματα _ επιτρέπονται και αυτά που είναι Euro 4.
• Η κυκλοφορία εντός του δακτυλίου των οχημάτων με ημερομηνία πρώτης άδειας κυκλοφορίας προ του 1990 θα επιτρέπεται μόνο τις ημέρες και ώρες που δεν ισχύει ο μικρός δακτύλιος.
• Τα οχήματα που δεν εμπίπτουν σε καμία από τις παραπάνω κατηγορίες επιτρέπεται να κινούνται εντός του μικρού δακτυλίου με το εκ περιτροπής σύστημα «μονών - ζυγών».

2) Απαγορεύεται η κυκλοφορία των λεωφορείων και των φορτηγών άνω των 2,2 τόνων έως 12 τόνους, ημερομηνίας κατασκευής πριν από την 1-1-1990, στο μεγάλο δακτύλιο.

3) Απαγορεύεται η κυκλοφορία των φορτηγών άνω των 12 τόνων, ημερομηνίας κατασκευής πριν από την 1-1-1990, στην Αττική πλην των Εθνικών Οδού Αθηνών-Λαμίας και Αθηνών-Κορίνθου, της Αττικής Οδού και των κύριων οδών πρόσβασης στα λιμάνια του Πειραιά, Λαυρίου, Ραφήνας και Ελευσίνας.

Η ημερομηνία κατασκευής θα πιστοποιείται από τα εργοστάσια ή τους επίσημους αντιπροσώπους με βάση τον αριθμό πλαισίου του οχήματος. «Η ημερομηνία της 1-1-1990 θα επικαιροποιείται αυτόματα, κάθε νέο ημερολογιακό έτος, έτσι ώστε κάθε φορά να απαγορεύονται τα οχήματα που είναι μεγαλύτερα των 22 ετών», επεσήμανε ο κ. Παπακωνσταντίνου.

Τα οχήματα που θα επιτρέπεται να κυκλοφορούν ελεύθερα στον δακτύλιο θα λαμβάνουν ειδικό πράσινο σήμα. Ο νέος «πράσινος δακτύλιος» προτείνεται να ισχύσει από 1ης Μαίου 2012.

Σαν σήμερα το …2015
Σε μια εικονική πραγματικότητα μετέφερε τα μέλη της Επιτροπής Περιβάλλοντος της Βουλής ο κ. Παπακωνσταντίνου. Όπως υποστήριξε, η εφαρμογή του νέου Δακτυλίου θα οδηγούσε σε αναμενόμενες μειώσεις για μία τυπική ημέρα του 2015 κατά:

54% στις εκπομπές CO (μονοξειδίου του άνθρακα),
45% στις εκπομπές NMVOC (υδρογονανθράκων),
13% στις εκπομπές NOx (οξείδια αζώτου),
10% στις εκπομπές N2O (διοξείδιο αζώτου),
28% στις εκπομπές CH4 (μεθανίου) και
10% της κατανάλωσης καυσίμου και των εκπομπών CΟ2 (διοξειδίου του άνθρακα)

Η απαγόρευση κίνησης των φορτηγών μεγάλης ηλικίας το ΥΠΕΚΑ εκτιμά ότι θα οδηγήσει σε μειώσεις για μία τυπική ημέρα του 2015 κατά περίπου:
56 % στις εκπομπές αιωρούμενων σωματιδίων,
60 % στις εκπομπές NMVOC (υδρογονανθράκων),
37 % στις εκπομπές NOx (οξείδια αζώτου), και
9 % της κατανάλωσης καυσίμου και των εκπομπών CΟ2 (διοξειδίου του άνθρακα)

Εντατικοποίηση ελέγχων τα Χριστούγεννα για νοθεία καυσίμων
Εντολές για εντατικοποίηση των ελέγχων δόθηκαν στην αρμόδια Διεύθυνση Ελέγχου Διακίνησης και Αποθήκευσης Καυσίμων (ΔΕΔΑΚ) ώστε να αντιμετωπιστούν τυχόν κρούσματα λαθρεμπορίας και νοθείας ενόψει και της εορταστικής περιόδου των Χριστουγέννων. Μάλιστα, όπως τόνισε ο κ. Παπακωνσταντίνου «η εξίσωση φόρου κατανάλωσης πετρελαίου θέρμανσης και πετρελαίου κίνησης, που θα ισχύσει από το 2012, θα περιορίσει στο ελάχιστο την λαθρεμπορία και παράνομη χρήση πετρελαίου».




Κοινωνία περισσότερες ειδήσεις

εκτύπωσημικρό μέγεθος  μεγάλο μέγεθος

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

 
 
σχόλια (6)
 
 
απομένουν 700 χαρακτήρες
Τα πεδία που είναι σημειωμένα με * είναι υποχρεωτικά
 
Τα μηνύματα που δημοσιεύονται στο χώρο αυτό εκφράζουν τις απόψεις των αποστολέων τους. Το ΒΗΜΑ δεν υιοθετεί καθ’ οιονδήποτε τρόπο τις απόψεις αυτές. Ο καθένας έχει δικαίωμα να εκφράζει την γνώμη του, όποια και να είναι αυτή. Δεν δημοσιεύονται συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια και όσα είναι γραμμένα με κεφαλαία γράμματα. Τέτοια μηνύματα θα διαγράφονται όποτε εντοπίζονται.
     
    t | 15/12/2011 04:46
    t
    Ανώνυμος / η
    απάντηση00
     
     
    ΚΟΥΚΟΥΤΣΙ ΜΥΑΛΟ! | 14/12/2011 20:54
    Θα μου πείτε ... εδώ ο κόσμος χάνεται το βιολί της μαριορής μας μάρανε; Αλλά είναι κι αυτό αποδεικτικό του μυαλού, που κουβαλάνε οι "Τσάροι!" (Θε' μου σ'χώρα μας) που κουμαντάρανε την Οικονομία της Χώρας! Μήπως το αποτέλεσμα θα είναι ακόμη καλύτερο αν απαγορεύσουμε την κυκλοφορία σε όλα τα άλλα πλην των πετρελαιοκίνητων; Ένα απορία εκφράζω! Γιατί γελάτε; Καλύτερη είναι η λογική του Υπουργείου; Θυμίζει εκείνο το παλιό: Πάβδος στη γωνία, άρα βρέχει!
    ΝΙΚΟΣ
    απάντηση00
     
     
    DIESEL | 14/12/2011 20:45
    Η πετρελαιοκινηση στα ΙΧ στη Ευρωπη υπαρχει εδω και πολλες δεκατιες, γιατι εδω τωρα την θυμηθηκαμε? Μας τη διαφημιζουν τωρα και καλα κανουν αλλα μπορουν να ελεγξουν επαρκως και να βαλουν φυλακη τα πολλα λαμογια που νοθευουν τα καυσιμα??Εχουν τους μηχανισμους ή ειναι και εδω διεφθαρμενοι και αναποτελασματικοι??
    antonis
    απάντηση10
     
     
     
    τον καρκίνο θα βγάλουμε... | 14/12/2011 20:43
    αν τα πετρελαιοκίνητα είναι πια καθαρά, τα πετρελαιοκίνητα ταξί που βλέπω γιατί βγάζουν μαύρο καπνό που φαίνεται από χιλόμετρο? εδώ είναι ελλάντα, έχει να φάμε φούμο που θα πάει σύν(ΝΕΦΟΣ). έλα τα καρκινάκια να παίρνουν τα πάνω τους... και οι ογκολόγοι τι θα κάνουνε? κλέφτες θα γίνουνε?
    γκούχ γκούχ
    απάντηση00
    Απαντήσεις  2 | Εμφάνιση όλων
     
-