από metereologos.gr
Τετάρτη 20 Σεπτεμβρίου 2017

Οι νόμοι της Φυσικής είναι... «τοπικοί»!

Είναι πιθανό να διαφέρουν από περιοχή σε περιοχή του Σύμπαντος
Οι νόμοι της Φυσικής είναι... «τοπικοί»!
Το φως των κβάζαρ έκρυβε εντυπωσιακές πληροφορίες για το Σύμπαν
εκτύπωσημικρό μέγεθος  μεγάλο μέγεθος

Νέα Υόρκη

Μια νέα έρευνα προκαλεί αναστάτωση στην επιστημονική κοινότητα αφού ανατρέπει θεμελιώδεις αρχές της Φυσικής και έρχεται σε σύγκρουση με τις κρατούσες θεωρίες όπως αυτή της Γενικής Θεωρίας της Σχετικότητας του Αϊνστάιν. Σύμφωνα με τη νέα έρευνα οι νόμοι της Φυσικής φαίνεται πως διαφέρουν από περιοχή σε περιοχή του Σύμπαντος.

Η ανάλυση του φωτός

Ομάδα επιστημόνων από μεγάλα πανεπιστημιακά ιδρύματα της Αυστραλίας και της Μεγάλης Βρετανίας (Πανεπιστήμιο Νέας Νοτίου Ουαλίας, Πολυτεχνείο του Σουίνμπερν και Πανεπιστήμιο του Κέιμπριτζ) μελέτησε δεδομένα που έχουν συλλέξει τα πολύ ισχυρά επίγεια τηλεσκόπια Keck στην Χαβάη και ELT, VLT στη Χιλή. Οι ερευνητές ανέλυσαν δεδομένα από το φως των πυρήνων εκατοντάδων πολύ μακρινών γαλαξιών, τα κοσμικά αντικείμενα που είναι πιο γνωστά ως κβάζαρ.

Οι ερευνητές μελέτησαν το πώς απορροφούν το φως τα άτομα μεταλλικών στοιχείων όπως ο σίδηρος, το χρώμιο, το νικέλιο και ο ψευδάργυρος κατά την διάρκεια του ταξιδιού του φωτός στο Διάστημα, ταξίδι που διαρκεί δισεκατομμύρια έτη. Διαπίστωσαν ότι τα άτομα στο Διάστημα συμπεριφέρονται με εντελώς διαφορετικό τρόπο από τα άτομα στη Γη.

Νόμοι ανάλογα με τη «διεύθυνση στον χωροχρόνο»

Οι ερευνητές κατέληξαν σε δύο πολύ ενδιαφέροντα συμπεράσματα τα οποία είναι βέβαιο ότι θα προκαλέσουν πολλές συζητήσεις, ενδεχομένως και αντιδράσεις. Σύμφωνα με αυτά οι νόμοι της Φυσικής είναι πιθανό να έχουν «εντοπιότητα» – δηλαδή να λειτουργούν με διαφορετικό τρόπο σε διάφορα σημεία του Σύμπαντος, όπως και σε διαφορετικό χρόνο. Οπως το έθεσαν οι επιστήμονες, «οι νόμοι της Φυσικής μπορεί να διαφέρουν ανάλογα με τη διεύθυνσή μας στον χωροχρόνο».

Αυτό σημαίνει για παράδειγμα, ότι σε κάποιες περιοχές οι νόμοι της Φυσικής λειτουργούν ευνοϊκά για την ανάπτυξη ζωής ενώ σε άλλες με τον εντελώς αντίθετο τρόπο.

Επίσης κάποια από τα δεδομένα που μελέτησαν οι ερευνητές τους οδήγησαν στην εκτίμηση πώς το Σύμπαν έχει πολύ μεγαλύτερη έκταση από όσο πιστεύουμε και πιθανώς να είναι άπειρο. Αν όλα αυτά ισχύουν, όπως είναι ευνόητο, αλλάζουν άρδην όλα όσα γνωρίζουμε για τις θεμελιώδεις έννοιες της Φυσικής.

Η σχετική μελέτη έχει υποβληθεί προς δημοσίευση στην επιθεώρηση «Physical Review Letters» και προς το παρόν βρίσκεται υπό αξιολόγηση. Ενα προσχέδιό της δημοσιεύεται στο ηλεκτρονικό αρχείο arXiv.org της Βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Κορνέλ.

εκτύπωσημικρό μέγεθος  μεγάλο μέγεθος

general relativity | 07/11/2011 13:23
    geia sou file, polu enthiaferonta nea, omws to general relativity einai epinoisi tou Einstein, k oxi anakalupsi opws to special relativity, dld polles apo tis perioxes tis sxetikothtas paramenoun aprosites se opoiadipote diadikasia apodei3is, k nomizw oti polu syntoma tha apotelei ena kallitexniko mnhmeio gia ta modern physics, xwris kapoia spoudaia epistimoniki xrhsimothta,thnx
    nick egrotes

Αναφορές; | 02/11/2011 21:16
    Μήπως μπορείτε να μας δώσετε κάποιες αναφορές για να δούμε τις πρωτότυπες ανακοινώσεις;
    Thomas Argyreas