ΒΟΣΤΩΝΗ. Ενα γονίδιο το οποίο «κρύβεται» πίσω από την ηλικιακή εκφύλιση της ωχράς κηλίδας, την πιο συχνή αιτία τύφλωσης ηλικιωμένων ατόμων στον δυτικό κόσμο, ανακάλυψαν ερευνητές του Γενικού Νοσοκομείου της Μασαχουσέτης στη Βοστώνη. Οι επιστήμονες μελέτησαν περί τους 1.000

ασθενείς με εκφύλιση ωχράς κηλίδας και εντόπισαν σημαντική σύνδεση μεταξύ μιας μεταλλαγμένης μορφής του γονιδίου LΙΡC και της πάθησης.

Το συγκεκριμένο γονίδιο ρυθμίζει επίσης την αποκαλούμενη «καλή» χοληστερόλη, ΗDL, η οποία παίζει σημαντικό ρόλο στην πρόληψη των καρδιοπαθειών και των εγκεφαλικών επεισοδίων μειώνοντας τον κίνδυνο απόφραξης των αρτηριών.

Οι ερευνητές κατέληξαν στα συμπεράσματά τους, όπως αναφέρουν στην επιθεώρηση «Ρroceedings of the Νational Αcademy of Sciences», αφού «σάρωσαν» το γονιδίωμα 979 ασθενών με εκφύλιση ωχράς κηλίδας προχωρημένου σταδίου καθώς και 1.709 ατόμων χωρίς τη συγκεκριμένη οφθαλμική πάθηση.

Οπως ανέφερε ο επικεφαλής της μελέτης δρ Μπέντζαμιν Νιλ, «τα αποτελέσματα της μελέτης έδειξαν διαφορετικά βιολογικά μονοπάτια από αυτά που είχαν εντοπιστεί ως σήμερα, προσφέροντας νέους δρόμους για την πρόληψη και τη θεραπεία της ασθένειας».

Η ωχρά κηλίδα βρίσκεται στο κεντρικό μέρος του αμφιβληστροειδούς χιτώνα του οφθαλμού και η εκφύλισή της μπορεί να οδηγήσει σε απώλεια της κεντρικής όρασης μέσα χρονικό διάστημα που κυμαίνεται από δύο μήνες ως τρία χρόνια.