O κ. Νίκος Ταβουλάρης, ο άνθρωπος που από σήμερα το πρωί κάθεται στο τραπέζι των συνομιλιών με τη γερμανική ΤhyssenΚrupp με σκοπό να εξαγοράσει αντί συμβολικού τιμήματος τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά, είναι ένας πρώην στρατιωτικός που έγινε μπίζνεσμαν.

Είναι πρώην αξιωματικός του Στρατού και γι΄ αυτό τα λέει… τσεκουράτα, για να θυμηθούμε μια παλιά ελληνική ταινία. Πολλές φορές έχει παρεξηγηθεί από υπουργούς, επιχειρηματίες και συνεργάτες του ακριβώς επειδή μιλάει ωμά, ενώ ο ίδιος υποστηρίζει ότι μιλάει «απλώς τη γλώσσα της αλήθειας, χωρίς περικοκλάδες». Για παράδειγμα πρόσφατα φέρεται να είπε ότι «ο Σκαραμαγκάς πουλάει μόνον τις… ζημιές του και τίποτε άλλο». Μάλιστα ο κ. Ταβουλάρης είχε χαρακτηρίσει προ ετών «παράνομη την πώληση του Σκαραμαγκά το 2001-2002, με παραβίαση των νόμων τεκμηριωμένη απολύτως σε σειρά επισήμων εγγράφων και δικογράφων».

Αποστρατεύθηκε το 1963 οικειοθελώς με τον βαθμό του ταγματάρχη από τον Ελληνικό Στρατό και ασχολήθηκε με τις επιχειρήσεις σε διυλιστήρια και ναυπηγεία, δηλαδή στη βαριά βιομηχανία. Στενός συνεργάτης επί σειρά ετών του μακαρίτη Σταύρου Νιάρχου, πέρασε και την «ίωση» της πολιτικής στις αρχές της δεκαετίας του 1990 (κοντά στον Α. Ανδριανόπουλο αρχικά και στον Α. Σαμαρά στη συνέχεια), αλλά και πάλι απορροφήθηκε από τις επιχειρήσεις, ως μπίζνεσμαν πλέον και όχι ως μάνατζερ, αγοράζοντας με ομάδα συνεργατών το Νεώριο και την Ελευσίνα. Η ζωή έχει πολλά γυρίσματα και η μοίρα (ή η οικονομική κρίση) έφερε τώρα τον κ. Ταβουλάρη να διαπραγματεύεται την αγορά του Σκαραμαγκά από τους Γερμανούς, με τους οποίους είχε έρθει κατ΄ επανάληψη σε σφοδρή αντιπαράθεση. Για τη διαμάχη του με τους Γερμανούς ο κ. Ταβουλάρης λέει χαρακτηριστικά ότι «έχουν γίνει τεράστιες παρανομίες με τον Σκαραμαγκά στα προηγούμενα χρόνια. Σε καμία περίπτωση όμως δεν ξεκίνησα εγώ οποιαδήποτε κόντρα, απλώς με αντιμετωπίζουν ως υποδεέστερο και αυτό δεν μου αρέσει».

Ο όμιλος των Ναυπηγείων Ελευσίνας και Νεωρίου Σύρου ολοκλήρωσε πολλές παραγγελίες του Πολεμικού Ναυτικού (ΠΝ). Διαβλέποντας όμως ότι άλλες παραγγελίες από αυτό μάλλον δεν έχει, στράφηκε σε εμπορικές δουλειές. Ναυπήγησε δύο επιβατηγά του Αιγαίου («Νήσος Μύκονος», «Νήσος Χίος») και σκάφη ακτοπλοΐας για τις γραμμές της Βενεζουέλας: δύο οχηματαγωγά- επιβατικά πλοία ανοικτού τύπου τα οποία θα δρομολογηθούν στην ακτοπλοΐα της χώρας της Λατινικής Αμερικής. Το συνολικό κόστος κατασκευής ξεπερνά τα 10 εκατ. ευρώ ενώ οι δύο ιδιοκτήτες των πλοίων κατάγονται από το Καράκας.

Πρόσφατα τα Ναυπηγεία Ελευσίνας παρέδωσαν στο υπουργείο Οικονομίας ένα από τα δύο αντιλαθρεμπορικά σκάφη που ανέλαβαν να ναυπηγήσουν, με το κόστος του προγράμματος να φθάνει τα 2 εκατ. ευρώ.