από metereologos.gr
Πέμπτη 16 Αυγούστου 2018
 
 

Η ΔΕΗ, τα ΕΛΤΑ, και ο καταναλωτής που πληρώνει την ανάρμοστη σχέση τους

εκτύπωσημικρό μέγεθος  μεγάλο μέγεθος

 

Για το πόσο αξιόπιστα είναι σήμερα τα Ελληνικά Ταχυδρομεία (ΕΛΤΑ) σε ό,τι αφορά την διανομή της αλληλογραφίας, έχουμε γράψει σε προηγούμενο σημείωμα (*).Την τραυματική εμπειρία της «αξιοπιστίας» των ΕΛΤΑ, όμως, βίωσαν πρόσφατα και οι καταναλωτές της ΔΕΗ που επέλεξαν να εξοφλήσουν τους λογαριασμούς τους μέσω Ταχυδρομείου. Ως γνωστόν, για λόγους που ο καθένας μπορεί να υποθέσει, τα ΕΛΤΑ παρακρατούσαν τις εισπράξεις με αποτέλεσμα να βρεθούν οι καταναλωτές αντιμέτωποι με πλασματικές ληξιπρόθεσμες οφειλές στη ΔΕΗ και να απολέσουν την «έκπτωση συνέπειας» του 15%.

Την δυσλειτουργία του συστήματος κλήθηκαν να πληρώσουν οι ίδιοι οι καταναλωτές, με απίστευτη ταλαιπωρία σε ατέλειωτες ουρές στα καταστήματα της ΔΕΗ όπου στήθηκαν για να αποδείξουν ότι «δεν είναι ελέφαντες», κατά την λαϊκή ρήση. Για πολλούς ηλικιωμένους, το βάρος της ταλαιπωρίας εκ των πραγμάτων έπεσε σε συγγενικά ή άλλα πρόσωπα. Σε κάποιους, η έλλειψη προνοητικότητας και κοινωνικής ευαισθησίας εκ μέρους της ΔΕΗ μετέτρεψε ένα πρακτικό πρόβλημα σε εφιάλτη! Το παρακάτω περιστατικό συνέβη σε αναγνώστρια, η οποία μου το μετέφερε.

Η κυρία Ι.Χ. είναι υπέργηρη και καθηλωμένη στο κρεβάτι λόγω σοβαρών κινητικών προβλημάτων. Την Παρασκευή, αργά το μεσημέρι και ενώ λίγες ώρες νωρίτερα ο αρμόδιος υπουργός έδινε εξηγήσεις και υποσχέσεις στη Βουλή για την διόρθωση του προβλήματος που είχε προκύψει ανάμεσα σε ΔΕΗ και ΕΛΤΑ, δέχθηκε τηλεφώνημα από περιφερειακό κατάστημα της ΔΕΗ όπου με αυστηρό τόνο την «ενημέρωσαν» ότι ο τελευταίος λογαριασμός της ήταν απλήρωτος. Η κυρία Χ. διαμαρτυρήθηκε λέγοντας ότι ποτέ δεν αφήνουν απλήρωτους λογαριασμούς στο σπίτι της, πράγμα που ελάχιστα έδειξε να συγκινεί την υπάλληλο της ΔΕΗ καθώς συμβουλευόταν το υπηρεσιακό κομπιούτερ της: «Κυρία μου, εδώ βλέπω ότι ο λογαριασμός σας δεν έχει εξοφληθεί!»

Λεπτομέρεια: Αν και βέβαιο είναι ότι γνώριζε το πρόβλημα που υφίσταται με τα ΕΛΤΑ, η υπάλληλος απέφυγε να κάνει την αυτονόητη ερώτηση αν ο λογαριασμός είχε ήδη εξοφληθεί εκεί, και αν ναι, να σπεύσει να καθησυχάσει την ηλικιωμένη γυναίκα. Πράγματι, τον λογαριασμό είχε προ πολλού εξοφλήσει εμπρόθεσμα στο Ταχυδρομείο της περιοχής η κόρη της κυρίας Χ.Η οποία κόρη, επιστρέφοντας στο σπίτι βρήκε την μητέρα της σε κατάσταση σοκ, ενώ μάταια προσπάθησε να επικοινωνήσει με τον τηλεφωνικό αριθμό από τον οποίο είχε γίνει η κλήση (ο αριθμός όντως ανήκει σε κατάστημα της ΔΕΗ) αφού κανείς δεν υπήρχε, ή απλά δεν ήθελε, να σηκώσει το τηλέφωνο.

Για τις δύο γυναίκες ξεκίνησε έτσι ένα ψυχολογικά βασανιστικό τριήμερο, αφού θα έπρεπε να περιμένουν ως τη Δευτέρα το πρωί για να επικοινωνήσουν με τη ΔΕΗ και να βρουν την άκρη σε ένα αδιανόητο πρόβλημα που τους είχε προκύψει από το «πουθενά». Ίσως κάποιος άλλος στη θέση της κόρης να είχε μπει στον πειρασμό να προβεί ακόμα και σε μηνύσεις για το τηλεφωνικό «μπούλινγκ» που είχε εισπράξει η μητέρα της!

Η συνέχεια της ιστορίας: Δευτέρα πρωί, η κόρη της κυρίας Χ. πήγε στην τοπική ΔΕΗ με το δελτίο πληρωμής από τα ΕΛΤΑ ανά χείρας. Θεωρούσε αυτονόητο ότι, με την επίδειξη του πολύτιμου τεκμηρίου εξόφλησης, η ΔΕΗ αυτομάτως θα διέγραφε το πλασματικό χρέος από τα κομπιούτερ της. Διαπίστωσε προς απογοήτευσή της, όμως, ότι το αυταπόδεικτο δεν συμβαδίζει πάντα με το αυτονόητο σ’ αυτό τον τόπο. Με απλά ελληνικά, και με βάση τις ενδείξεις που υφίστανται τούτη τη στιγμή (αφού το τοπίο είναι εξόχως θολό και κάθε διαπίστωση υπόκειται σε ενδεχόμενη αναθεώρηση), ο ίδιος ο καταναλωτής θα συνεχίσει να χρωστά στη ΔΕΗ όσο συνεχίσουν να της χρωστούν τα ΕΛΤΑ! (Σε κομψή διατύπωση, μέχρι η ΔΕΗ να λάβει τα ηλεκτρονικά αρχεία με τις λίστες από τα ΕΛΤΑ...)

Σε κάθε περίπτωση, και έχοντας ξεκάθαρα αποδώσει το μεγαλύτερο μέρος της ευθύνης για την ταλαιπωρία χιλιάδων καταναλωτών της ΔΕΗ στην (ύποπτη) συμπεριφορά των ΕΛΤΑ, δεν μπορούμε να μην σημειώσουμε και την έλλειψη ευαισθησίας εκ μέρους της ίδιας της ΔΕΗ απέναντι στο πρόβλημα που αντιμετώπισαν, όχι με δική τους υπαιτιότητα, οι πελάτες της. Τους οποίους έσπευσε να χαρακτηρίσει «ενόχους μέχρις αποδείξεως του εναντίου», χρεώνοντάς τους με πλασματικές ληξιπρόθεσμες οφειλές και – σαν να μην έφτανε αυτό – παρενοχλώντας τους τηλεφωνικά και αντιμετωπίζοντάς τους, γενικά, σαν κοινούς «μπαταχτσήδες»!

Οι παλιότεροι αναγνώστες θα θυμούνται ίσως το κλασικό διαφημιστικό σλόγκαν, «Είδες η ΔΕΗ;». Θέλουμε να πιστεύουμε ότι πρόθεση της εταιρείας είναι να συνεχίσει να επαληθεύει την αυθεντική του, θετική σημασία. Όσο για τα ΕΛΤΑ, ίσως ήρθε η ώρα να εξεταστεί το ζήτημα της εν γένει λειτουργίας τους σε όλη του την έκταση. Και, αν χρειάζεται, να ληφθούν αποφάσεις. Όχι απαραίτητα καθολικά αρεστές...

(*) ΤΟ ΒΗΜΑ, 25 - 8 - 2017, http://www.tovima.gr/opinions/article/?aid=896930



Γνώμες περισσότερες ειδήσεις

εκτύπωσημικρό μέγεθος  μεγάλο μέγεθος

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

 
 
σχόλια (9)
 
 
απομένουν 700 χαρακτήρες
Τα πεδία που είναι σημειωμένα με * είναι υποχρεωτικά
 
Τα μηνύματα που δημοσιεύονται στο χώρο αυτό εκφράζουν τις απόψεις των αποστολέων τους. Το ΒΗΜΑ δεν υιοθετεί καθ’ οιονδήποτε τρόπο τις απόψεις αυτές. Ο καθένας έχει δικαίωμα να εκφράζει την γνώμη του, όποια και να είναι αυτή. Δεν δημοσιεύονται συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια και όσα είναι γραμμένα με κεφαλαία γράμματα. Τέτοια μηνύματα θα διαγράφονται όποτε εντοπίζονται.
     
     
    Κάποιες πρόσθετες σκέψεις | 15/06/2018 12:28
    Ορθά τα όσα γράφετε. Να θέσω κάποια ακόμη ζητήματα: Η ΔΕΗ από όσο γνωρίζω, αν και δεν στρέφεται κατά των καταναλωτών (ευτυχώς), συγχρόνως (υποθέτω με άνωθεν εντολή) δεν στρέφεται κατά των ΕΛΤΑ, αν και νομικά μόνο αυτό μοιάζει να ευσταθεί. Τούτο σημαίνει ότι στο τέλος της γραμμής, ακόμη και αν οι καταναλωτές δεν θα επιβαρυνθούν εν τέλει (ελπίζω!), αλλά απλώς θα ταλαιπωρηθούν άνευ λόγου, η ΔΕΗ θα έχει αποκτήσει άλλη μία γιγάντια ανείσπρακτη απαίτηση. Πως θα την διαχειριστεί άραγε φορολογικά αλλά και έναντι της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς); Ποια η επίπτωση στην αξία της μετοχής της; Στην ρευστότητά της;
    ΠΓ
    απάντηση60
    Απαντήσεις  1 | Εμφάνιση όλων
     
     
    Οι ουρες και η ταλαιπωρια, | 14/06/2018 20:01
    είναι αποτέλεσμα της αδιαφοριας μας. Γιατι αδιαφορια είναι ότι άλλο κανουμε, εκτος από το να συμβαλλουμε δημιουργικα για τη λυση ενός προβλήματος. Οι σαμπρέλες εκει, φωναζουν, βριζουν, ανεβαζουν πιεση και φουσκωνουν και μιας και δεν υπαρχει βαλβιδουλα στο σωληνακι, μολις σταματησουν το φουσκωμα, κλαταρουν και ριχνουν ματιες στους αλλους τους λιγους. Και οι λιγοι, προσπαθουν και κρατανε αυτη τη χωρα ισα που στέκεται ορθια και αναπνεει ακομη.
    Ανώνυμος / η
    απάντηση10
     
     
    Eυαισθησία | 14/06/2018 14:29
    Αναφέρεται στο άρθρο η λέξη ευαισθησία, η ΔΕΗ δεν είναι ευαίσθητη, η τα ΕΛΤΑ είναι αναίσθητα κλπ. Οι οργανισμοί, επιχειρήσεις δημόσιο δεν είναι ούτε ευαίσθητοι ούτε αναίσθητοι, ούτε ελέγχονται ούτε κατηγοριοποιούνται έτσι. Η νομιμότητα των πράξεών τους ελέγχεται. Νόμιμο παράνομο. Στην συγκεκριμένη περίπτωση παρανόμως παρακρατούνται χρήματα που πληρώνουν οι καταναλωτές στα ΕΛΤΑ προς απόδοση στη ΔΕΗ. Οι καταταναλωτές χρησιμοποιούνται ως όμηροι σε διαφορές μεταξύ ΕΛΤΑ και ΔΕΗ που δεν τους αφορούν ούτε ενδιαφέρουν. Η περίπτωση είναι φαινόμενο αλητείας, παρανομίας, παραβάσεως καθήκοντος και μερικών άλλων αδικημάτων.
    Peter
    απάντηση140
     
     
    απαράδεκτοι | 14/06/2018 12:30
    Δυστυχώς φίλε Κώστα τέτοια πράγματα συμβαίνουν και θα συμβάινουν στην χώρα μας. Και ΠΑΝΤΑ θα την πληρώνουν οι αθώοι και ανυποψίαστοι...
    Αριστείδης
    απάντηση120
     
     
    "Με ποιό δικαίωμα,... έβγαλες την γιαγιά απ΄την πρίζα;!" | 13/06/2018 13:15
    Αληθινή ιστορία φίλου και συνεργάτη που, παρουσιάστηκε, έξαλος σε προϊστάμενο υποκαταστήματος, πολύ παλιά, τον σήκωσε απότομα από τον γιακά γιατί... η διακοπή ρεύματος, είχε ως αποτέλεσμα και την διακοπή του αναπνευστικού μηχανήματος που..."συντηρούσε" την γιαγιά"-μητέρα του. "Με ποιό δικαίωμα ρε,... έβγαλες την γιαγιά απ΄την πρίζα;!" Ο υπάλληλος τα χρειάστηκε, γιατί, η υπηρεσία, δεν είχε υπολογίσει τέτοιες περιπτώσεις. Συνήλθε και ανέκτησε το χρώμα του, όταν του είπε, ο φίλος ότι, τον έβαλε σε αυτή την ψυχολογική δοκιμασία - φάρσα, μήπως και καταλάβουν οι της ΔΕΗ και σταματήσουν τα...ηλεκτροσόκ. Έτσι για να...φωτίσουμε και κάποιες άλλες κατηγορίες καταναλωτών.
    Κώστας Σαμοΐλης
    απάντηση101
     
     
     
    Εν γένει... | 13/06/2018 05:53
    Απολογούμαι για το "εν γενεί" στο τέλος του άρθρου, για το οποίο ευθύνεται ο... δαίμων του τυπογραφείου! Προφανώς, το ορθό είναι "εν γένει". Δηλαδή, "γενικώς".
    Κ. Παπαχρήστου
    απάντηση30
    Απαντήσεις  1 | Εμφάνιση όλων