από metereologos.gr
Κυριακή 27 Μαΐου 2018
 
 

offstage

Ο Μήτσος-Ανθρωπάκος
offstage
Τον Λάκη Λαζόπουλο δυστυχώς τον νίκησε η αλαζονεία. Σταθερή η τάση του να «χαϊδεύει» το ισχυρό σε κάθε του έκφανση, αυτοπαγιδεύτηκε στα ίδια του τα λάθη
εκτύπωσημικρό μέγεθος  μεγάλο μέγεθος

 

Πήρε τον πίνακα και την πίτα με τα μερίδια των φόρων. Ανέλυσε - με τη βοήθεια του ακουστικού και του control - τα μερίδια, τα ποσοστά στα πρωτογενή πλεονάσματα, μίλησε για δάνεια και φόρους, για δημοσιογράφους και εκδοτικούς οργανισμούς. Κούνησε το δάχτυλο, μάλωσε όσους συμπορεύονται με την αντιπολίτευση και ούτε λίγο ούτε πολύ, αδυνατώντας να υποστηρίξει τα όσα γίνονται από την κυβέρνηση, τα βάφτισε ως το μη χείρον βέλτιστον. Πρόβαλε και μερικά ανέκδοτα, μερικά πλάνα από λαϊκή αγορά, αποθέωσε το κοινό του και αποχαιρέτησε. Οχι, δεν πρόκειται για πολιτικό αναλυτή ούτε για οικονομολόγο, ούτε καν για καθηγητή πανεπιστημίου. Πρόκειται για έναν παρουσιαστή πρώην σατιρικής εκπομπής ο οποίος εσχάτως λειτουργεί ως κυβερνητικό φερέφωνο.

Τον Λάκη Λαζόπουλο δυστυχώς τον νίκησε η αλαζονεία. Σταθερή η τάση του να «χαϊδεύει» το ισχυρό σε κάθε του έκφανση, αυτοπαγιδεύτηκε στα ίδια του τα λάθη. Τόσο που πλέον αδυνατεί να παραγάγει αστείο, αδυνατεί να σχολιάσει ψύχραιμα. Ασθμαίνοντας, περιμένοντας πάντα την επιβεβαίωση από τα υποκινούμενα εκ των κλακαδόρων χειροκροτήματα, ο Λαζόπουλος δείχνει πολύ μικρός πια στη σκηνή. Σχεδόν σαν εκείνο τον ήρωα των «Δέκα Μικρών Μήτσων», τον Ανθρωπάκο, που έτρωγε τις κρατικές σφαλιάρες και τις ευχαριστιόταν, ο φοβισμένος πολίτης που σχεδόν καμπούριαζε μπροστά στον φόβο της αντίδρασης. Η απώλεια γοητείας που ασκούσε η σάτιρά του είναι εμφανής. Το εύστοχο σχόλιό του εξανεμίστηκε όπως εξανεμίζεται σιγά-σιγά και το ενδιαφέρον των τηλεθεατών. Μειωμένη τηλεθέαση και απουσία επαίνων και διθυραμβικών σχολίων. Μένος στα κοινωνικά δίκτυα, απαξίωση από ανθρώπους που κάποτε γοητεύονταν από την παρεμβατική ματιά του και την ικανότητά του να μεταμφιέζεται και να σαρκάζει καθετί που ερχόταν να ενσωματωθεί στην κοινωνική παρακμή.

Εξαντλήθηκαν οι τύποι, εξαντλήθηκε το σενάριο, ξεψύχησε η έμπνευση. Το «Αλ Τσαντίρι» πλέον δεν είναι σάτιρα. Είναι αποπροσανατολισμένο τηλεοπτικό προϊόν, σχεδόν μεταλλαγμένο, δίχως ταυτότητα. Αδυνατεί να συμπορευθεί με το κοινό και αυτό είναι πλέον εμφανές. Αποπειράται να πνίξει την αγανάκτηση και τον θυμό, να αποκρύψει την απελπισία και το αδιέξοδο όταν αυτά προκαλούνται από την εξουσία που το βολεύει.

Και απέναντι, στον ΑΝΤ1, μια παρέα από τη Θεσσαλονίκη, οι «Ράδιο Αρβύλα», να τα σαρώνουν όλα στο πέρασμά τους. Κυβέρνηση, αντιπολίτευση, πρώην, νυν και φερέλπιδες υπουργούς, συμπεριφορές, πρόσωπα, πράξεις, ό,τι κινείται. Με την αθώα ματιά του πολίτη και την οξυδέρκεια του σατιρικού σχολιαστή που λειτουργεί ανενόχλητος, αδέσμευτος και δίχως βαρίδια, δίχως τον φόβο της λογοκρισίας και της παρέμβασης. Το κοινό τους τίμησε με ποσοστό τηλεθέασης 50%. Ποσοστό πολύ μεγάλο για τα δεδομένα της εποχής, ποσοστά που λειτουργούν αποκαλυπτικά για το λαϊκό αίσθημα.


ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ
Γνώμες περισσότερες ειδήσεις

εκτύπωσημικρό μέγεθος  μεγάλο μέγεθος

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

 
 
σχόλια (0)
 
 
απομένουν 700 χαρακτήρες
Τα πεδία που είναι σημειωμένα με * είναι υποχρεωτικά
 
Τα μηνύματα που δημοσιεύονται στο χώρο αυτό εκφράζουν τις απόψεις των αποστολέων τους. Το ΒΗΜΑ δεν υιοθετεί καθ’ οιονδήποτε τρόπο τις απόψεις αυτές. Ο καθένας έχει δικαίωμα να εκφράζει την γνώμη του, όποια και να είναι αυτή. Δεν δημοσιεύονται συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια και όσα είναι γραμμένα με κεφαλαία γράμματα. Τέτοια μηνύματα θα διαγράφονται όποτε εντοπίζονται.