Ανησυχία και προβληματισμό εκφράζουν πολλοί ασχολούμενοι με τον τουρισμό, μετά την πρόσφατη επιστολή-ανακοίνωση τηςRyanairγια την πρόθεσή της να μειώσει τις πτήσεις της ή και να σταματήσει να επιχειρεί στα ελληνικά αεροδρόμια.

ΗRyanair είναι μια ιδιωτική εταιρεία, η οποία εφαρμόζει έναstate of the artεπιθετικό μάρκετινγκ για να μεγιστοποιήσει τα έσοδά τηςκι αν κρίνουμε από τα οικονομικά της στοιχεία τα καταφέρνει μια χαρά.

Στην άλλη πλευρά, οι τουριστικοί προορισμοί χρειάζονται σύνδεση του αεροδρομίου που εξυπηρετεί την περιοχή τους με απευθείας πτήσεις με άλλα αεροδρόμια, από την ευρύτερη περιοχή των οποίων θα μπορούσαν δυνητικά να αντλήσουν πελατεία.

Αρα, το ζητούμενο πρέπει να είναι η αναζήτηση αεροπορικών εταιρειών που θα έχουν συμφέρον να συνδέσουν συγκεκριμένα αεροδρόμια, δηλ. να το κάνουν επικερδώς. Είναι εντυπωσιακό ότι πολύς – τουριστικός – κόσμος νομίζει ότι υπάρχει μόνο ηRyanair! ΟΧΙ αδέρφια, υπάρχουν κι άλλες:Easy Jet, Norwegian, Wizz, Vueling, Volotea, Germanwings, Pegasus,κλπ, κλπ!

Αυτό που πρέπει να κάνουμε είναι δημιουργήσουμε«συνεργασίες-συμμαχίες» μεταξύ τουριστικών προορισμών και αεροπορικών εταιρειών. ΟΜΩΣ, προφανή προτεραιότητα σε αυτό πρέπει να έχουν οι ελληνικές αεροπορικές εταιρείες και να έπονται οι άλλες, όλες οι άλλεςκι όχι μόνο ηRyanair.Ολο αυτό σε βάσηwin – win και μάλιστα με επιθετικό μάρκετινγκ από πλευράς προορισμών.

Συνεπώς, αντί για το μοιρολόι που θα μας αφήσει ηRyanairκαι τα παράπονα, για το αν και γιατί απάντησε ή δεν απάντησε το Υπουργείο Τουρισμού,καλό θα ήταν οι τουριστικοί προορισμοί να οργανωθούν και να αναλάβουν δράσεις μάρκετινγκ. Η πρωτοβουλία πρέπει να αναληφθεί από τους τουριστικούς επιχειρηματίες και οι Περιφέρειες – ΟΤΑ να στηρίξουν οικονομικά, διότι έχουν πολλαπλά οφέλη.

Ο κ. Γιώργος Δρακόπουλος είναι πρόεδρος & διευθύνων σύμβουλος tourism generis και ειδικός σύμβουλος στον Παγκόσμιο Οργανισμό Τουρισμού