από metereologos.gr
Κυριακή 22 Ιουλίου 2018
 
 

Να δημιουργήσουμε το Ε.Μ.Π. του 2020

εκτύπωσημικρό μέγεθος  μεγάλο μέγεθος

 

Το άρθρο αυτό εμπνέεται από τρεις πτυχές της επικαιρότητας που αφορούν στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο: Τις δυσλειτουργίες από τη διοικητική απορρύθμιση του Ιδρύματος, τις επερχόμενες Πρυτανικές εκλογές και τα διλήμματα των μαθητών για σωστές επιλογές στα μηχανογραφικά δελτία των Πανελληνίων. Η τρίτη πτυχή είναι εκείνη που διαχρονικά αναδεικνύει τις Σχολές μας σε μαγνήτη για τη νέα γενιά.

Μπροστά στις προκλήσεις αυτές, η συστράτευση της Πολυτεχνειακής κοινότητας προβάλει ως αναγκαία συνθήκη ώστε να διατηρήσουμε και να επαυξήσουμε την πρωτοποριακή παρουσία μας στην Εκπαίδευση, στην Έρευνα και στην Καινοτομία -αλληλένδετους μοχλούς ανάπτυξης και απασχόλησης στις σύγχρονες κοινωνίες. Στην Ελλάδα της οικονομικής κρίσης και της φυγής επιστημόνων προς το εξωτερικό, η απαίτηση αυτή βαραίνει ιδιαίτερα το Ίδρυμα που πάντοτε πρωτοστατούσε στις κρίσιμες καμπές της ιστορίας μας. Η υποψηφιότητά μου για τη θέση του Πρύτανη φιλοδοξεί να συμβάλλει στην υλοποίηση του οράματος για το Ε.Μ.Π. του 2020: ένα κέντρο ακαδημαϊκής αριστείας, μια κυψέλη προαγωγής της γνώσης για τους αυριανούς επιστήμονες μηχανικούς που θα έχουν ηγετικό ρόλο στην ανάπτυξη της χώρας μας.

Δεν τρέφω αυταπάτες: Ο κίνδυνος απορρύθμισης του Πολυτεχνείου μέσα στο γενικότερο κλίμα της χώρας είναι ορατός. Αυτό δε σημαίνει πως η Πολυτεχνειακή κοινότητα πρέπει να αδρανήσει. Αντίθετα, πρέπει να αφυπνιστούμε και να δραστηριοποιηθούμε ώστε να πάρουμε τις ευθύνες των κρίσιμων επιλογών, να κάνουμε πράξη την αυτοτέλεια που παραμένει στα χαρτιά. Να αποτιμήσουμε τι έχουμε πετύχει και να διορθώσουμε τις αδυναμίες μας στη λήψη και αποτελεσματική υλοποίηση αποφάσεων. Να σταθμίσουμε τις κατευθύνσεις της μελλοντικής μας πορείας δρώντας με στοχευμένες ενέργειες όπως οι ανάγκες και οι καιροί κελεύουν. Να διεκδικήσουμε και να διασφαλίσουμε τα αυτονόητα για το Δημόσιο Τεχνικό Πανεπιστήμιο του 21ου αιώνα.

Το υψηλό επίπεδο διδασκόντων και διδασκομένων καθώς και το ισχυρό δίκτυο αποφοίτων στο διεθνή χώρο αποτελούν συγκριτικά πλεονεκτήματα προς το Ε.Μ.Π. του 2020, όπως προκύπτει και από τις πρόσφατες εξωτερικές αξιολογήσεις. Παρά τις αντίξοες συνθήκες και το αρνητικό κλίμα στην αγορά εργασίας, θα πρέπει το ταχύτερο να εκπονήσουμε ένα στρατηγικό σχέδιο πολύπλευρης ανάπτυξης του Πολυτεχνείου.

Η δύναμη των συνεργειών (δια-τομεακών, δια-σχολικών, διεθνών), η συντονισμένη αναβάθμιση των σπουδών, η υποστήριξη της έρευνας και η διεκδίκηση νέων πηγών χρηματοδότησης αποτελούν τις προτεραιότητες της πρότασής μου. Στον ερευνητικό τομέα η ίδρυση ενός νέου Νομικού Προσώπου, στο πρότυπο των Πανεπιστημιακών Ερευνητικών Κέντρων της Ευρώπης, μέσω ευέλικτων θεματικών μονάδων και με ενισχυμένο το ρόλο των μεταδιδακτορικών ερευνητών του Ε.Μ.Π. μπορεί να αποτελέσει τον κρίσιμο πυλώνα ανάπτυξης του Ιδρύματος τα επόμενα χρόνια. Με την αξιοποίηση του υπάρχοντος θεσμικού πλαισίου θα δημιουργηθεί στο Ίδρυμα ένα ερευνητικό δίκτυο βασισμένο στην εμπειρία και στις ευρύτατες θεματικές δεξιότητες του ερευνητικού μας προσωπικού.

Οι συνέργειες στην έρευνα θα αναδείξουν αντίστοιχες εκπαιδευτικές διαστάσεις και θα επιταχύνουν την ανανέωση των Προγραμμάτων Σπουδών. Δεν υποτιμώ τις δυσκολίες που προκύπτουν από την αδράνεια του συστήματος, τις κοντόφθαλμες ρυθμίσεις, την επιβολή υπέρμετρου αριθμού εισακτέων, τη γενικότερη υποβάθμιση του ρόλου των Πανεπιστημίων στην Ελληνική πραγματικότητα. Η δυνατότητα για διαθεματικές σπουδές είναι επιτυχής διεθνής πρακτική, ενώ εμείς ακροβατούμε σε ένα ασφυκτικό και ανιστόρητο νομικό πλαίσιο, παρόλη τη ρητορεία για την ακαδημαϊκή και διοικητική αυτοτέλεια των ΑΕΙ. Θα πρέπει επιτέλους να ληφθούν υπόψη οι βέλτιστες πρακτικές άλλων χωρών που ξεπέρασαν σοβαρές κρίσεις αναδεικνύοντας ως κομβικό το ρόλο της παιδείας, χωρίς τις παρεμβάσεις των γραφειοκρατών της κεντρικής διοίκησης στον εκπαιδευτικό σχεδιασμό των Πανεπιστημίων.
Είναι εφικτό με τη βοήθεια όλων να αναδείξουμε το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο ως ένα κορυφαίο διεθνώς τεχνικό Πανεπιστήμιο παραγωγής και διάδοσης της γνώσης: Με αποφοίτους υψηλής επιστημονικής συγκρότησης και σύγχρονης εξειδίκευσης. Με οργανωμένες σπουδές και αριστεία στην έρευνα και στην καινοτομία. Με αποτελεσματική διοίκηση που αξιοποιεί και προβάλλει το έργο του. Με αναβάθμιση της ποιότητας ζωής και επαναφορά της φοιτητικής ζωής στους χώρους του.


Ο Βασίλης Μάγκλαρης καθηγητής του Ε.Μ.Π., Υποψήφιος Πρύτανης



Γνώμες περισσότερες ειδήσεις

εκτύπωσημικρό μέγεθος  μεγάλο μέγεθος

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

 
 
σχόλια (5)
 
 
απομένουν 700 χαρακτήρες
Τα πεδία που είναι σημειωμένα με * είναι υποχρεωτικά
 
Τα μηνύματα που δημοσιεύονται στο χώρο αυτό εκφράζουν τις απόψεις των αποστολέων τους. Το ΒΗΜΑ δεν υιοθετεί καθ’ οιονδήποτε τρόπο τις απόψεις αυτές. Ο καθένας έχει δικαίωμα να εκφράζει την γνώμη του, όποια και να είναι αυτή. Δεν δημοσιεύονται συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια και όσα είναι γραμμένα με κεφαλαία γράμματα. Τέτοια μηνύματα θα διαγράφονται όποτε εντοπίζονται.
     
    Πως ;;;; | 08/07/2014 09:55
    Με ποιούς τρόπους, επί της ουσίας, θα πετύχει αυτά που ευαγγελίζεται ο κος Μάγκλαρης, ένας εκ των τριών μνηστήρων του Πρυτανικού Θώκου του ΕΜΠ και ένας εκ των εκλεκτών του Συμβουλίου του Ιδρύματος? Με συρικνωμένο τον προυπολογισμό για την Παιδεία? Με αποδεκατισμένες τις διοικητικές υπηρεσίες του Ιδρύματος? Με συνενώσεις των Σχολών του Ιδρύματος και σύμπτυξή τους από 9 σε 3? Με την ανάπτυξη της επιχειρηματικότητας που θα οδηγήσει την μετατροπή του ΕΜΠ σε "μικρό Πολυτεχνείο"? Με ποιες καινοτόμες επιλογές όταν δεν υπάρχουν χρήματα ούτε για βασικές λειτουργίες? Με την δημιουργία ΝΠΙΙ? Που θα οδηγήσουν αυτές? Με εφαρμογή της ΑΘΗΝΑΣ ΙΙ, ΙΙΙ κ.λπ? Είναι σκόπιμο να απαντηθούν αυτά τα ερωτήματα.
    ANKO
    απάντηση42
     
     
     
    ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΤΗΣ ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΙΑΣ.... | 08/07/2014 09:24
    ΤΟ ΕΜΠ ΠΑΡΕΧΕΙ ΜΟΝΑΔΙΚΑ ΠΤΥΧΙΑ : ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΤΗΣ ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΙΑΣ, ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΤΗΣ ΧΗΜΙΚΗΣ ΜΗΧΑΝΙΚΗΣ, ΚΛΠ.ΚΛΠ. ΑΠΟΚΟΜΜΕΝΟ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ (ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ) ΠΑΡΑΓΕΙ ΠΤΥΧΙΟΥΧΟΥΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΒΓΟΥΝ ΣΤΗΝ ΖΩΗ. ΑΣ ΜΕΛΕΤΗΣΟΥΝ ΟΙ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ΤΟΥΣ ΙΣΤΟΤΟΠΟΥΣ ΤΩΝ ΒΡΕΤΑΝΝΙΚΩΝ, ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ ΙΔΡΥΜΑΤΩΝ. ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΣΤΟ ΟΠΟΙΟ ΠΡΟΣΠΑΘΟΥΝ ΝΑ ΠΕΙΣΟΥΝ ΤΟΝ ΥΠΟΨΗΦΙΟ ΤΟΥΣ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΑΠΟΛΥΤΟ ΔΕΣΙΜΟ ΤΟΥΣ ΜΕ ΤΙΣ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ ΤΟΥ ΧΩΡΟΥ ΤΟΥΣ. ΣΥΝΕΧΙΣΤΕ ΑΡΙΣΤΕΡΑ. ΤΟ ΜΟΝΟ ΠΟΥ ΘΑ ΠΡΟΚΥΨΕΙ ΕΙΝΑΙ 1-2 ΑΡΙΣΤΟΥΧΟΙ ΝΑ ΚΑΤΑΛΗΞΟΥΝ ΣΤΟ CERN, ΓΙΑ ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΚΟΣΜΟΛΟΓΙΑΣ.
    PETROS
    απάντηση106
    Απαντήσεις  1 | Εμφάνιση όλων
     
     
    ΕΜΠ... | 08/07/2014 07:28
    Η κατ' εξοχήν συντεχνιακή σχολή με πτυχίο. Το 99,9% της πολεοδομικής και τεχνικής νομοθεσίας, αποτελεί έργο του ΕΜΠ και των αποφοίτων του με στόχο την απομύζηση του ιδρώτα των πολιτών. Εσείς φτιάξατε τους νόμους της αυθαίρετης δόμησης, εσείς φτιάξατε και τους νόμους της νομιμοποίησης! Δικοί σας απόφοιτοι είναι όλοι όσοι έχτισαν την Ελλάδα του τσιμέντου, δικοί σας και όλοι οι λαδιάρηδες "μηχανικοί" των πολεοδομιών και των δημοσίων υπηρεσιών. Θα πρέπει να ντρέπεστε στο ΕΜΠ, αλλά δεν έχασε κανένας την τσίπα του για να τη βρείτε εσείς.
    nemecic
    απάντηση152
     
     
    Το αστείο της ημέρας | 08/07/2014 04:01
    "και το ισχυρό δίκτυο αποφοίτων στο διεθνή χώρο". Ποιό είναι ακριβώς αυτό δίκτυο, πότε δημιουργήθηκε και πως το ένα τροφοδοτεί το άλλο; Πότε το καθηγητικό κατεστημένο του ΕΜΠ ζήτησε ισότιμη συνεργασία με καθηγητές της Διασποράς ή ενδιαφέρθηκε για αυτούς και δεν το πήραμε είδηση; Πόσες ατασθαλίες και κατάφωρες αδικίες έγιναν στην εκλογή καθηγητών και γι' αυτό μηνύθηκε η επιτροπή; Πόσες αποφάσεις των επτροπών δεν έβγαζαν μάτια με την αλαζονεία τους και τα κατάφωρα ψέμματα και παραποίηση στοιχείων για προωθήσουν τους μεταπτυχιακού φοιτητές του ΕΜΠ; Δηλαδή πως θ' αλλάξετε το σύστημα που το εξυπηρετείτε και υπερητείτε;
    Καθηγητής ΗΠΑ, απόφοιτος ΕΜΠ
    απάντηση142