από metereologos.gr
Παρασκευή 25 Μαΐου 2018
 
 

Η Ελλάδα και ο φιλελεύθερος τρόπος ζωής...

εκτύπωσημικρό μέγεθος  μεγάλο μέγεθος

 

Ο φιλελευθερισμός έχει τρεις βασικές αξίες... Σεβασμό στην ανθρώπινη ζωή, σεβασμό στην ατομική ελευθερία και σεβασμό στο δικαίωμα για ατομική ιδιοκτησία. Ο φιλελευθερισμός είναι η φιλοσοφική σκέψη  από την οποία προέκυψαν τα ατομικά δικαιώματα (με πρώτα από όλα την ελευθερία του λόγου και το απαραβίαστο της συνείδησης), η ισονομία, το κράτος δικαίου, η δικαστική ανεξαρτησία αλλά και τα πολιτικά δικαιώματα, η ισοπολιτεία και η σύγχρονη Δημοκρατία.

Καλά όλα τα παραπάνω θα μου πείτε. Γιατί όμως στην Ελλάδα ο φιλελευθερισμός δαιμονοποιείται;

Ας κάνουμε μία προσπάθεια να δούμε πώς θα ήταν μια κοινωνία και οικονομία οργανωμένη με βάση τις αξίες του φιλελευθερισμού.

 Ο Δημόσιος τομέας  είναι μικρός και ευέλικτος. Όλα τα υπουργεία είναι συνδεδεμένα μεταξύ τους μέσω του Διαδικτύου. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα την άμεση επικοινωνία και ενημέρωση τόσο των υπαλλήλων όσο και των πολιτών. Ας αναφέρουμε ένα παράδειγμα: Κάποιος διαμένει και  δουλεύει Αθήνα αλλά κατάγεται από Μεσολόγγι. Χρειάζεται μία βεβαίωση για τις ασφαλιστικές του εισφορές από το ΙΚΑ Μεσολογγίου. Πηγαίνει στο ΙΚΑ της περιοχής του και έχει το χαρτί του σε 5 λεπτά. Δεν χρειάζεται να περιμένει στην ουρά γιατί υπάρχουν τουλάχιστον δέκα υπολογιστές όπου μπορεί ο ίδιος να έχει πρόσβαση στα αρχεία του ΙΚΑ με βάση τον προσωπικό του ηλεκτρονικό κωδικό ο οποίος είναι κοινός για όλες τις Δημόσιες Υπηρεσίες. Ο υπάλληλος εκεί πιστοποιεί το γνήσιο της υπογραφής του και ο πολίτης φεύγει.

Άλλο παράδειγμα. Δε χρειάζεται ο πολίτης να πηγαίνει ο ίδιος εφορία. Με τον λογιστή του καταθέτει την κίνηση των τραπεζικών του λογαριασμών και την κίνηση κεφαλαίων (ανάλογα την ιδιότητά του) ηλεκτρονικά και άμεσα. Οι υπάλληλοι της εφορίας δεν έρχονται ποτέ σε επαφή με τους πολίτες. Ο ηλεκτρονικός έλεγχος λογαριασμών είναι αυστηρά προσωπικός και γίνεται μόνο από εξειδικευμένους υπαλλήλους. Η φοροδιαφυγή αντιμετωπίζεται αποτελεσματικά και το κράτος έτσι εξυπηρετεί τις υποχρεώσεις του. Συμπερασματικά μπορούμε να πούμε ότι ο Δημόσιος τομέας σε μια φιλελεύθερη οικονομία είναι μια απαραίτητη και αναγκαία ρυθμιστική αρχή για τον έλεγχο της εύρυθμης και αποτελεσματικής λειτουργίας τόσο του κράτους όσο και του ιδιωτικού τομέα. Λειτουργεί αποτρεπτικά στην ασυδοσία των αγορών, στην δημιουργία καρτέλ, στην καταπάτηση των εργατικών δικαιωμάτων, στο έλλειμμα απόδοσης δικαιοσύνης. Αυτό το κράτος το πετυχαίνει με την κατάργηση της πολυνομίας και της γραφειοκρατίας, ο συνδυασμός των δύο τρέφει το σημερινό αναποτελεσματικό δαιδαλώδες δημόσιο τομέα.

Όσο αφορά την Παιδεία. Σε ένα κράτος όπου έχει κυριαρχήσει το φιλελεύθερο μοντέλο σκέψης και οργάνωσης, η Παιδεία προσφέρεται τόσο σε ιδιωτικά όσο και δημόσια σχολεία και πανεπιστήμια. Για τα ιδιωτικά σχολεία δε χρειάζεται να πούμε πολλά γιατί είναι ήδη μια πραγματικότητα στην χώρα μας. Και ως προς την απογοήτευση των  καταστροφολόγων που ευδοκιμούν σε όλους τους πολιτικούς χώρους δεν έχουν απαξιωθεί καθόλου τα δημόσια σχολεία.

Ας μιλήσουμε λίγο για τα ιδιωτικά πανεπιστήμια. Η Ελλάδα είναι η μόνη χώρα στο κόσμο που δεν έχει ιδιωτικά πανεπιστήμια. Σκεφτείτε πόσες θέσεις εργασίας θα δημιουργούνταν και σε πολλές επαρχιακές πόλεις όπου η γη είναι φτηνή με την δημιουργία μεγάλων ιδιωτικών πανεπιστημίων. Τα οφέλη από τέτοιες κινήσεις είναι αναρίθμητα.

Μπορούμε να συνδέσουμε την έρευνα με την παραγωγή και την εφαρμοσμένη καινοτομία. Μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε τα Ελληνικά μυαλά αλλά και τα ξένα που στοιβάζονται σε ανήλιαγες ψυχρές χώρες του εξωτερικού. Μπορούμε να γίνουμε πόλος έλξης φοιτητών από όλο το κόσμο. Πολλοί ανησυχούν ότι θα απαξιωθούν τα κρατικά πανεπιστήμια. Πόσο άλλο να απαξιωθούν; Έχουν καταντήσει οικογενειοκρατικά ιδρύματα με ελάχιστη παραγωγή έρευνας. Κανένας καθηγητής δεν αξιολογείται με κανένα τρόπο. Έχουν την εμμονή του κυρίου συγγράμματος αντί η διδασκαλία να γίνεται με πρόσβαση στις διάφορες παγκόσμιες βιβλιοθήκες. Οι φοιτητικές παρατάξεις έχουν κομματικές αποχρώσεις και αποτελούν φυτώρια μελλοντικών πολιτικών προσωπικοτήτων που μετά βίας παίρνουν το πτυχίο τους. Ο καθηγητής στην Ελλάδα που βαθμολογεί το 80% των φοιτητών κάτω από την βάση θεωρείται «δύσκολος» ενώ  στο εξωτερικό κρίνεται αποτυχημένος γιατί δεν πέρασε στους φοιτητές του την γνώση κατά την διάρκεια της χρονιάς.

Το φιλελεύθερο μοντέλο της οικονομίας δεν βάζει περιορισμούς στα επαγγέλματα. Δε χρειάζεται να δώσει κανείς χιλιάδες ευρώ για μία άδεια. Δεν υπάρχει κανένας προστατευτισμός σε κανένα επάγγελμα. Ας πάρουμε παράδειγμα το άνοιγμα του επαγγέλματος των ταξί. Πολλοί λένε ότι θα έρθουν οι ξένες εταιρείες και θα αγοράσουν όλα τα ταξί ενώ οι υπάρχοντες επαγγελματίες θα καταδικαστούν στην φτώχεια. Να σας ενημερώσω ότι δεν είναι εύκολο ο καθένας με το τωρινό σύστημα προστασίας του επαγγέλματος να αγοράσει μία άδεια γιατί κοστίζει παράλογα πολλά χρήματα. Επίσης πόσες φορές τυχαίνει να μπαίνεις σε ταξί όπου ο ιδιοκτήτης τα νοικιάζει σε μετανάστες με απίστευτα ακριβό ενοίκιο (πολλές φορές αδήλωτο κατά το μεγαλύτερο μέρος του). Η αγορά ρυθμίζει από μόνη της τις επαγγελματικές δυνατότητες ενός κλάδου. Σε μία περιοχή όπου ήδη εργάζονται αρκετοί ελεύθεροι επαγγελματίες δε θα έρθει μια εταιρεία να επενδύσει γιατί απλά δεν θα έχει περιθώρια κέρδους μεγάλα.

Υπάρχει ευέλικτη εργασία. Για παράδειγμα μία μητέρα που μεγαλώνει δύο παιδιά έχει ανάγκη μερικής εργασίας. Μπορεί να βρει ένα δίωρο σε μία επιχείρηση το πρωί όπου χρειάζεται έξτρα προσωπικό για το ίδιο μικρό χρονικό διάστημα που διαρκεί η ώρα αιχμής. Και θα μπορεί να βρει άλλο ένα τρίωρο πχ κάποια άλλη στιγμή της μέρας που την βολεύει. Δεν υπάρχουν υποχρεωτικές ασφαλιστικές εισφορές σε κρατικά ταμεία. Η επιλογή φορέα ασφάλισης είναι ελεύθερη ανάλογα το εισόδημα και τις ανάγκες του καθενός μας. Η πρόσληψη ενός εργαζόμενου γίνεται εύκολα όπως ακριβώς γίνεται και η απόλυσή του. Όσο έχει εργασία κάποιος πληρώνει εισφορές αν θέλει αν όχι, τότε παίρνει το εισόδημά του αυτούσιο. Με αυτό τον τρόπο πετυχαίνουμε την καταπολέμηση της παράνομης «μαύρης» εργασίας.

Μία φιλελεύθερη κοινωνία δεν έχει ρατσιστικές η σεξιστικές αγκυλώσεις. Αναγνωρίζει στα ομοφυλόφιλα ζευγάρια το δικαίωμα να συμβιώνουν και να απολαμβάνουν τα ίδια νομικά δικαιώματα με τα ετεροφυλόφιλα ζευγάρια πχ τις ίδιες φορολογικές απαλλαγές. Σε αυτό το θέμα ειδικά στην Ελλάδα πολλοί παθαίνουν υστερία με το θέμα και τρομοκρατούνται ότι δημιουργούνται λάθος πρότυπα για τα παιδιά τα οποία κινδυνεύουν να κολλήσουν την σεξουαλική αυτή ιδιαιτερότητα. Να θυμίσω ότι στο μακρινό παρελθόν οι Σπαρτιάτες πέταγαν τα μωρά με σωματικές η διανοητικές αναπηρίες στο Καιάδα. Θέλω να πιστεύω ότι πέρασαν πολλά χιλιάδες χρόνια και ότι εξελιχθήκαμε.

Οι μετανάστες που ζουν μόνιμα σε μία χώρα αποκτούν υπηκοότητα χωρίς χρονοβόρες γραφειοκρατίες και φορολογούνται όπως όλοι οι  υπόλοιποι πολίτες. Αποκτούν το δικαίωμα του ψήφου και συμμετέχουν ενεργά στα κοινωνικοπολιτικά δρώμενα μίας  χώρας. Επειδή δεν υπάρχει ανάγκη μαύρης εργασίας ουσιαστικά η αγορά ρυθμίζει την είσοδο η όχι περαιτέρω μεταναστών. Από εκεί και πέρα εναπόκειται στο κράτος να προχωρήσει σε αποτελεσματική φύλαξη των συνόρων όπως πχ γίνεται στην Αμερική. Σε ένα φιλελεύθερο κράτος διαχωρίζεται η Εκκλησία με το Κράτος. Η Εκκλησία φορολογείται  όπως όλοι. Το κράτος αναγνωρίζει κάθε θρησκευτική ιδιαιτερότητα και δεν την καταπιέζει. Αν μία ομάδα έχει την δυνατότητα να χτίσει πχ τζαμί και έχει την έκταση και την οικονομική δυνατότητα προχωρά στο έργο κανονικά. Το ίδιο δικαίωμα έχουν οι ορθόδοξοι χριστιανοί σε κάθε πολιτισμένη χώρα. Γιατί εδώ εμείς αντιγράφουμε Ιρανικές συμπεριφορές;

Ο ρόλος της  τοπικής αυτοδιοίκησης σε ένα φιλελεύθερο μοντέλο διακυβέρνησης  αναδεικνύεται. Όλες οι δημόσιες υπηρεσίες όπως πχ Λιμενικό ταμείο, Κτηματική υπηρεσία, Πολεοδομία κτλ περνούν στα χέρια του Δήμου. Ο Δήμος ανάλογα τις ανάγκες του τις χρησιμοποιεί προς όφελός του. Ο Δήμος γίνεται μια ανεξάρτητη ρυθμιστική αρχή, στελεχώνεται με εξειδικευμένους επιστήμονες και εργατικό δυναμικό και επιχειρεί. Γίνεται ανεξάρτητος οικονομικά και διαχειρίζεται τα κονδύλια κατά βούληση. Περιορίζει την γραφειοκρατία και ευνοεί τις επενδύσεις. Προωθεί πολιτικές που αναβαθμίζουν το περιβάλλον και ευνοούν την εξωστρέφεια της οικονομίας. Επενδύει στον εναλλακτικό τουρισμό, στον αγροτουρισμό δημιουργώντας προγράμματα συγχρηματοδότησης με ιδιωτικά κεφάλαια τοπικά η κεφάλαια εξωτερικού με βάση αυστηρά καθορισμένα επιχειρηματικά σχέδια.

Πιστεύετε στην Ελλάδα τα παραπάνω δεν είναι εφαρμόσιμα; Κάνετε λάθος.Έχουν εφαρμοστεί στον Καναδά, στην Αυστραλία, στην Γερμανία , στην Αγγλία και αλλού. Δεν υπάρχουν προβλήματα σε αυτές τις χώρες; Φυσικά υπάρχουν. Άλλωστε είναι σημαντικό να καταλάβουμε ότι τα πάντα ξεκινούν από την μη εφαρμογή των νόμων και την ατιμωρησία. Η έλλειψη δικαιοσύνης ακυρώνει κάθε ωραία ιδέα είτε λέγεται φιλελευθερισμός είτε λέγεται σοσιαλισμός.

Ο κ. Χρήστος Διαμαντόπουλος είναι Περιοδοντολόγος, DDS Πανεπιστήμιο Αθηνών, MSc  University of Minnesota & Harvard



Γνώμες περισσότερες ειδήσεις

εκτύπωσημικρό μέγεθος  μεγάλο μέγεθος

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

 
 
σχόλια (8)
 
 
απομένουν 700 χαρακτήρες
Τα πεδία που είναι σημειωμένα με * είναι υποχρεωτικά
 
Τα μηνύματα που δημοσιεύονται στο χώρο αυτό εκφράζουν τις απόψεις των αποστολέων τους. Το ΒΗΜΑ δεν υιοθετεί καθ’ οιονδήποτε τρόπο τις απόψεις αυτές. Ο καθένας έχει δικαίωμα να εκφράζει την γνώμη του, όποια και να είναι αυτή. Δεν δημοσιεύονται συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια και όσα είναι γραμμένα με κεφαλαία γράμματα. Τέτοια μηνύματα θα διαγράφονται όποτε εντοπίζονται.
     
    Φιλελευθερισμός και καπιταλιστική παγκοσμιοποίηση | 07/06/2012 00:15
    Κε Διαμαντόπουλε, γιατί νιώθετε ότι πρέπει να εμφανίζετε το επάγγελμα σας και τις περγαμηνές σας σε ένα άρθρο άσχετο με το επάγγελμα σας; Εκτός και εάν το χρησιμοποιείτε, για να μας πείσετε για την ορθότητα των πολιτικών σας απόψεων. Μα αυτό είναι ηλίθιο. Επειδή ράβετε καλά κοστούμια δεν σημαίνει ότι φτιάχνετε και καλά αυτοκίνητα! 2500 χιλ χρόνια μετά τον Σωκράτη ακόμα συζητάμε τα ίδια; Τώρα σχετικά με την ιδεολογία σας. Μας παρουσιάζετε ένα σωρό ορθές τεχνοκρατικές μεθόδους (χρήση ηλ. Υπολογιστών στη δημόσια διοίκηση για παράδειγμα), που διδάχτηκαν όλοι όσοι σπούδασαν κάποια μορφή διοίκησης, σαν ίδιον την νεοφιλελεύθερης φιλοσοφίας. Λάθος. Οποιαδήποτε πολιτική φιλοσοφία θα μπορούσε να χρησιμοποιήσει ορθά τεχνοκρατικές μεθόδους. Σαν φιλελευθερισμός ή νέο-φιλελευθερισμός δεν προτείνετε τίποτα καινούργιο. Το τι αληθινά προτείνετε όμως, που δεν το αναφέρετε στο άρθρο σας, είναι κι ο λόγος της δαιμονοποίησης σας. Προσβλέπετε σε μια παγκοσμιοποιημένη κοινωνία, ανθρώπων με ίδιο ή τουλάχιστο παρόμοιο τρόπο ζωής και ανάγκες διευκολύνοντας έτσι το παγκόσμιο εμπόριο. Μα γι’ αυτό κατηγορείστε. Ότι υποστηρίζετε το Κεφάλαιο κι όχι απλά την επιχειρηματικότητα. Κανείς δεν αμφιβάλλει ότι πολλά τα οποία κηρύσσετε είναι ορθά αλλά ο σκοπός σας, δεν είναι. Η δαιμονοποίησή σας στην Ελλάδα βασίζεται και στις ενέργειές προετοιμασίας των Ελλήνων για αποδοχή των ιδεών σας από ομοϊδεάτες σας όπως π.χ. το ΕΛΙΑΜΕΠ. Ο Βερέμης με τις ΡεπουσοΔραγώνες του να αποδωμούν κάθε τι σχετικό με το έθνος, σε σχολικά βιβλία, ιστορικές τηλενουβέλες (1821) και αρθρογραφία θεωρώντας ότι ένας Έλληνας μετατρεπόμενος σε ένα άεθνο πρόβατο χωρίς ένα σπίτι στο οποίο να ανήκει, πιο εύκολα θα ενταχθεί σε μια διεθνή κοινότητα. Πλάγιες μέθοδοι και οι κρυφές ατζέντες δεν αρέσουν. Εξάλλου, ποιος με σώας τας φρένας, θα ήθελε ένα κόσμο χωρίς διαφορετικότητα. Ένα κόσμο που όλοι οι ίδιοι, αγοράζουν και καταναλώνουν τα ίδια. Οι ομορφιά του πλανήτη μας είναι αυτή η διαφορετικότητα του, η πολυχρωμία του.
    Φώτης
    απάντηση826
     
     
    Ο Καπιταλισμός ειναι η κινητήρια Δύναμη. | 06/06/2012 22:58
    Κε Διαμαντόπουλε συγχαρητήρια για το άρθρο σας. Επίσης συγχαρητήρια και στο ΒΗΜΑ. Η κινητήρια Δύναμη που κινεί τα πάντα είναι το Καπιτάλ και επομένως η ισχύς και το επίπεδο μιας οικονομίας και μιας κοινωνίας κρίνονται απο την ροή και κατοχή κεφαλαίου. Εαν θέλουμε να φέρουμε τον εαυτό μας και την χώρα μας σε πιο ισχυρή και καλύτερη θέση θα πρέπει να υιοθετήσουμε μια προ-καπιταλιστική και φιλελεύθερη φιλοσοφία σε όλες τις πτυχές της ζωή μας. Εαν πραγματικά εισάγουμε στην ζωή μας και στην παιδεία τον φιλελευθερισμό και τον καπιταλισμό ώς μοντέλα τοτε θα δούμε μεγάλες αλλαγές στην χώρα προς το καλύτερο.
    ekapitalistis
    απάντηση144
     
     
    ή σοσιαλδημοκρατία; | 06/06/2012 19:36
    Κατ' αρχήν καλό θα ήταν να αναφερθεί κανείς σε όλα τα θετικά που (αναμφισβήτητα) έφερε ο φιλελευθερισμός, αναφέροντας την εποχή που τα έφερε και την πρότερη κατάσταση. Δεύτερον, καλό θα ήταν να αναλυθεί η λειτουργία της ελεύθερης αγοράς σε "υψηλό επίπεδο". Όχι σε ότι αφορά τα ταξί, αλλά σε ότι αφορά π.χ. τις αγορές χρήματος, καυσίμων, τροφίμων κλπ. Η αυτορύθμιση βασίζεται στην πολύ απλή αρχή του ανταγωνισμού. Πόσο λειτουργεί αυτό και πόσο λειτουργούν οι "δεσπόζουσες θέσεις"; Τρίτον, οπωσδήποτε τίθεται ένα θέμα "ανθρωπισμού", το οποίο δεν είναι δεδομένο. Δεν είναι η φύση του ανθρώπου, "φιλάνθρωπη", a priori. Ως προβληματισμό τα θέτω, όχι έχοντας έτοιμες απαντήσεις. Περισσότερο θέτω το ερώτημα που σταματά ο φιλελευθερισμός και αρχίζει η σοσιαλδημοκρατία και το αντίστροφο. Πάντως μακάρι να είμασταν πλειοψηφία μετριοπαθείς σοσιαλδημοκράτες και φιλελεύθεροι, αντί για τους "φεουδάρχες" της μιας πλευράς και τους κρατιστές (βορειοαφρικανικού τύπου) της άλλης. Σίγουρα λύσεις θα μπορούσαμε να βρούμε ευκολότερα, γιατί το βασικό ζητούμενο, που είναι η πραγματική Δημοκρατία και όχι η ισορροπία μεταξύ πολλών φασιζουσών ομάδων, θεωρώ ότι το ασπαζόμαστε και οι δύο "πλευερές". Στην πράξη, φοβάμαι ότι η Δημοκρατία είναι δαιμονοποιημένη στην Ελλάδα!
    Michalis
    απάντηση101
     
     
    Δαιμονοποίηση | 06/06/2012 18:19
    Δαιμονοποίηση του φιλελευθερισμού. Κε Διαμαντόπουλε, μου κάνει εντύπωση, που κατορθώσατε να αναφέρεται σε ένα άρθρο τις ποιό σημαντικές πτυχές ενός τόσο σύνθετου θέματος και δη θεωρητικά εφαρμοσμένο στην Ελλάδα. Σίγουρα θα ήταν δυνατό να ανα φερθούν επί πλέον η ατομικότητα, η αυτονομία και η υπευθυνότητα. Αυτό όμως δεν το θεωρώ προβληματικό. Επίσης είναι εύστοχο το ερώτημα περί της δαιμονοποίησης του φιλελευθερισμού στην Ελλάδα. Το ερώτημα έμεινε δυστυχώς αναπάντητο. Στα πλαίσια των πανεπιστημιακών διαλέξεών μου αναφέρθηκε αυτονοήτως και ο φιλελευθερισμός, ο οποίος αληθώς έθεσε την βάση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και γενικά τηςΔημοοκρατίας στον „Κύκλο Πολιτισμού της Δύσης“. Αλλά ειδικά με την κατάσταση στην Ελλάδα δεν έχω ασχοληθεί εντατικά. Εντούτοις θα προσπαθήσω λίαν συνοπτικώς να απαντήσω την ερώτηση. 1.Η Ελλάδα δεν γνώρισε ως γωστόν τον ευρωπαϊκό Διαφωτισμό, ούτε την αστική επανάσταση. Οι Νεοέλληνες παρέλαβαν το σχήμα (αστικό σύνταγμα, αστικοί νόμοι) χωρίς το ώριμο ευρωπαϊκό περιεχόμενο. 2. Ακόμη δεν έχει διαμορφωθεί το άτομο ( αξιοπρέπεια, αυτοσεβασμός, αυτονομία, βούληση, αυτογνωσία,αυτοπειθαρχία, υπευθυνότητα και κοινωνική συνείδηση) και ο πολίτης ( κρατική συνείδηση, νομική συνείδηση (όχι μόνον το εύκολο „αίσθημα δικαίου“), αποδοχή της αλληλουχίας δικαιωμάτων και υποχρεώσεων, αναγνώριση της προτεραιότητας του συμφέροντος του συνόλου κλπ.). 3. Στην περίοδο της Μεταπολίτευσης έχουν αναλάβει οι „αριστεροί“ διανοούμενοι την ηγεσία στον πολιτισμό , την φιλοσοφία και στις πολιτικές επιστήμες. Οι ποιό γνωστοί έζησαν πολλά χρόνια στην Γαλλία και έχουν κηρύξει έναν αδυσώπητο αγώνα κατά του φιλελευθερισμού και πρωτίστως κατά την ιδιωτική πρωτοβουλία και ιδιοκτησία.. Αυτό έχει προκαλέσει στον τρόπο σκέψης των Νεοελλήνων μία ανεπανόρθωτη ζημία. 4. Ο αχαλίνωτος Νεοφιλελευθερισμός στην εποχή της Παγκοσμιοποίησης έχει οδηγήσει σε οικονομική καταστροφή και κοινωνικές αντιξοότητες σε πολλες χώρες έτσι ώστε να γίνει μισητό κάθε τι που έχει σχεση με τον φ
    Παναγιώτης Δ. Τερζόπουλος ( Panos Terz )
    απάντηση190
     
     
    Είστε πραγματικός φιλελεύθερος! | 06/06/2012 18:19
    Τα συγχαρητήριά μου! Περιγράψατε τον φιλελευθερισμό τόσο καλά όσο ποτέ εγώ δεν θα κατάφερνα με ένα άρθρο! Η δαιμονοποίηση του φιλελευθερισμού δεν πρέπει να σας παραξενεύει. Η συντριπτική πλειοψηφία των Ελλήνων δεν έχει ιδέα τι είναι αυτό το πράγμα στο οποίο όλοι αναφέρονται ως "ο σκληρός και απάνθρωπος νεοφιλελευθερισμός". Αρκούνται μόνο στην αναπαραγωγή των τσιτάτων της αριστεράς. Λυπηρό, αν αναλογιστούμε πως στην εποχή του διαδικτύου η πληροφορία είναι πιο προσβάσιμη από ποτέ.
    Adam Smith
    απάντηση195
     
     
    Εξ ιδίων κρίνεις τα αλλότρια. | 06/06/2012 14:24
    Φαίνεται ότι έισαι καλός άνθρωπος και θα ήθελες ο κόσμος να είναι έτσι όπως τον περιγράφεις γιατρέ, αλλά με θλίψη μου θα σου υπενθυμίσω ότι στον υπάρχοντα φιλελευθερισμό-καπιταλισμό, φτωχοί, άνεργοι, ασθενούντες και αγρίως φορολογούμενοι πολίτες υποχρεώνονται να πληρώνουν τα λάθη υπερπλούσιων τραπεζιτών. Που μπορώ να ξεράσω;;;
    .
    απάντηση1021
     
     
    Να ένας τρόπος για να γίνουμε πιο ...ιδιοτελείς | 06/06/2012 10:27
    To πιο πιθανό να συμβεί στην Ελλάδα με αυτή την εξιδανικευμένη μορφή του φιλελελευθερισμού είναι η ενίσχυση των άνομων οργανωμένων συμφερόντων και των οικονομικών ιδιοτελών κέντρων εξουσίας παράλληλα με την υποχώρηση του κράτους δικαίου και του κοινωνικού κράτους! Η Ελλάδα χρειάζεται ευνομία, διαφάνεια, δίκαιο φορολογικό σύστημα και κυρίως ένα νέο μοντέλο αναπτυξης που να μην στηρίζεται στην κατανάλωση τόσο πολύ!
    γιώργος σ.
    απάντηση822
     
     
    Exeis ton diko mou psyfo! | 06/06/2012 07:14
    Afto to arthro kyrie mou eprepe na to dimosiefsete se oles tis efimerides tis xoras, esto kai tora. Afto to arthro eprepe na eixe dimosiefthei prin pentaetias. Sas efxaristo, enas syntaksiouxos, aplos ergatis pou edose to ydrota tou gia 45 xronia stin kseniteia, pou tora vlepei oti dimiourgise na xanete mposta sta matia tou.
    vasilis k.
    απάντηση236