από metereologos.gr
Πέμπτη 19 Ιουλίου 2018
 
 

Στο €1,34 δισ. «απογειώνεται» η επέκταση σύμβασης του Ελ. Βενιζέλος

Στο τελικό στάδιο η συμφωνία των Καναδών με το ΤΑΙΠΕΔ
Στο €1,34 δισ. «απογειώνεται» η επέκταση σύμβασης του Ελ. Βενιζέλος
(EUROKINISSI/ΘΑΝΑΣΗΣ ΔΗΜΟΠΟΥΛΟΣ)
εκτύπωσημικρό μέγεθος  μεγάλο μέγεθος

 

Υπερδιπλάσιο είναι το τίμημα στο οποίο οδηγείται η 20ετής επέκταση της σύμβασης του «Ελευθέριος Βενιζέλος», όπως είχε γράψει το «Βήμα» στα τέλη Μαΐου. Στο 1,1 δισ. ευρώ, το οποίο με το ΦΠΑ φτάνει στα 1,34 δις. ευρώ, από συνολικά 600 εκατ. που ήταν η βελτιωμένη προσφορά του ΔΑΑ, καταλήγει όπως όλα δείχνουν το τίμημα μέσω της πίεσης της Γενικής Διεύθυνσης Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Επιτροπής (DGComp).

Στους εννέα μήνες που το σχέδιο της συμφωνίας παρέμεινε «κολλημένο» στην DG Comp, έπρεπε μέσα από μια πιεστική διαδικασία να δοθούν από το ΤΑΙΠΕΔ επαρκείς απαντήσεις για δύο κυρίως ζητήματα.  Δεδομένου ότι η 20ετής επέκταση της σύμβασης ανάπτυξης του «Ελευθέριος Βενιζέλος» αποτελεί μνημονιακή υποχρέωση, το ορόσημο του Ιουνίου ήταν επιτακτικό. Σήμερα, η συμφωνία ανάμεσα στο ΔΑΑ και το ΤΑΙΠΕΔ βρίσκεται στο τελικό στάδιο.

Αρχικά, με τις διευκρινίσεις που δόθηκαν, κάμφθηκαν οι αντιρρήσεις σχετικά με την απευθείας ανάθεση, δηλαδή επέκταση χωρίς διεθνή διαγωνισμό. Αυτό ήταν μέσα στις προβλέψεις της αρχικής σύμβασης του 1995.

Όμως αυτό που τράβηξε σε μάκρος τη διαδικασία ήταν η τεχνική συζήτηση για τα μοντέλα αποτίμησης που ακολουθήθηκαν για τον προσδιορισμό του τιμήματος, προκειμένου να καταλήξουν στο λεγόμενο «εύλογο» τίμημα. Ουσιαστικά, η DG Comp θα πρέπει να αποκλείσει την περίπτωση να συντρέχουν προϋποθέσεις παράνομων κρατικών ενισχύσεων.

Η πορεία της ελληνικής οικονομίας από το 2015, οπότε και ξεκίνησε η διαμόρφωση των μοντέλων αποτίμησης, αλλά και τα ρεκόρ επιβατικής κίνησης που σπάνε το ένα μετά το άλλο έχουν αλλάξει το οικονομικό περιβάλλον που οδήγησε στη σύνθεση της πρότασης του ΔΑΑ. Πρόταση που είχε γίνει βέβαια δεκτή βάσει δύο ανεξάρτητων αποτιμήσεων, κατά τη συνήθη πρακτική του Ταμείου.

Στο επίπεδο των επενδύσεων, όπως πρόσφατα εκτίμησε ο πρόεδρος του ΔΑΑ κ. Δημήτρης Δημητρίου , η 20ετής επέκταση της σύμβασης παραχώρησης του αεροδρομίου θα πυροδοτήσει επενδύσεις 1-1,5 δισ. ευρώ που θα περιγράφονται στο νέο business plan του ΔΑΑ το οποίο θα ακολουθήσει τη συμφωνία.

Στόχος θα είναι η αύξηση της χωρητικότητας του αεροδρομίου - από τα 26 εκατ. επιβάτες που είναι σήμερα η δυναμική του «Ελευθέριος Βενιζέλος» να υπερβεί τα 30 εκατ. επιβάτες.


Οικονομία περισσότερες ειδήσεις

εκτύπωσημικρό μέγεθος  μεγάλο μέγεθος

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

 
 
σχόλια (0)
 
 
απομένουν 700 χαρακτήρες
Τα πεδία που είναι σημειωμένα με * είναι υποχρεωτικά
 
Τα μηνύματα που δημοσιεύονται στο χώρο αυτό εκφράζουν τις απόψεις των αποστολέων τους. Το ΒΗΜΑ δεν υιοθετεί καθ’ οιονδήποτε τρόπο τις απόψεις αυτές. Ο καθένας έχει δικαίωμα να εκφράζει την γνώμη του, όποια και να είναι αυτή. Δεν δημοσιεύονται συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια και όσα είναι γραμμένα με κεφαλαία γράμματα. Τέτοια μηνύματα θα διαγράφονται όποτε εντοπίζονται.