Την πόρτα της Daimler χτυπά το «dieselgate», σε μια υπόθεση στην οποία εμπλέκεται και η γαλλική Renault. Την περασμένη Δευτέρα η κυβέρνηση της Γερμανίας κάλεσε τη μητρική κατασκευάστρια εταιρεία των παγκοσμίως διασήμων για την πολυτέλεια και την αξιοπιστία τους Mercedes να αποδείξει ότι οι υποψίες πως κάποια μοντέλα της έχουν πετρελαιοκινητήρες με ύποπτο για παραποίηση των στοιχείων για τους ρύπους λογισμικό δεν ευσταθούν. Διότι λίγες ημέρες νωρίτερα η Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Αυτοκινήτου ΚΒΑ ανακάλεσε περίπου 5.000 φορτηγάκια Mercedes Vito και επιδιόρθωσε τέτοια «ύποπτα λογισμικά».
Σημειωτέον ότι τους κινητήρες με τους οποίους εφοδιάζονται τα Vito η γερμανική φίρμα τους προμηθεύεται από τη Renault.

Υπομονή δύο εβδομάδες

Η Daimler έσπευσε αμέσως να αμφισβητήσει ότι υπάρχει πρόβλημα με τους πετρελαιοκινητήρες με τους οποίους είναι εφοδιασμένα τα ανακληθέντα Vito ή όποιο άλλο μοντέλο Mercedes, επιβατικό ή επαγγελματικό. Οι υποψίες όμως ότι και η Daimler ίσως αντιμετωπίσει τα ίδια προβλήματα για την αξιοπιστία των μετρήσεων εκπομπής καυσαερίων που αντιμετώπισε η Volkswagen πυροδότησαν πλήθος δημοσιευμάτων στα γερμανικά μέσα ενημέρωσης, που σημειώνουν ότι η όλη υπόθεση μπορεί να σταθεί αφορμή για να γίνουν ανακλήσεις… 600.000 οχημάτων της γερμανικής φίρμας σε ολόκληρο τον κόσμο –συμπεριλαμβανομένων μοντέλων της ευπώλητης σειράς πολυτελών επιβατικών C.

«Ξεκινάμε ενδελεχή και εις βάθος έρευνα στα περίπλοκα τεχνικά αυτά θέματα προκειμένου να διαπιστώσουμε τον αριθμό των οχημάτων που αφορά η υπόθεση» δήλωσε την Τρίτη ο υπουργός Μεταφορών της Γερμανίας Αντρέας Σόιερ έπειτα από συνάντηση που είχε με τον διευθύνοντα σύμβουλο της Daimler Ντίτερ Τσέτσε. «Τα αποτελέσματα της έρευνας θα είναι διαθέσιμα και θα δοθούν στη δημοσιότητα σε δύο εβδομάδες από τώρα» πρόσθεσε ο γερμανός υπουργός, μέλος της Χριστιανοκοινωνικής Ενωσης του Μονάχου που συνεργάζεται με το Χριστιανοδημοκρατικό Κόμμα της Ανγκελα Μέρκελ.
Η διάγνωση της γερμανικής Ομοσπονδίας Αυτοκινήτου (ΚΒΑ) δεν έχει επιβεβαιωθεί και η Daimler επιμένει ότι οι ανακλήσεις έγιναν παρά το ότι δεν διαπιστώθηκε ύποπτο λογισμικό. «Η Daimler θα αμφισβητήσει και ενώπιον της Δικαιοσύνης, αν χρειαστεί, τις απόψεις της ΚΒΑ. Ανεξάρτητα όμως από τη δικαστική διαδικασία, η Daimler συνεργάζεται με τις Αρχές και θέτει στη διάθεσή τους το λογισμικό για να το εξετάσουν» σημειώνει σε ανακοίνωσή της η γερμανική επιχείρηση.

Η εμπλοκή της Renault

Σύμφωνα με τα γερμανικά μέσα ενημέρωσης, οι κινητήρες για τους οποίους υπάρχουν υπόνοιες ότι φέρουν το ύποπτο λογισμικό είναι τετρακύλινδροι των 1,6 λίτρων, τους οποίους η Mercedes προμηθεύεται από τη Renault και προσαρμόζει στα μοντέλα της βάσει συμφωνίας συνεργασίας που έχουν υπογράψει οι δύο όμιλοι. Η Renault έχει σημειώσει ότι «δεν θέλει να σχολιάσει το ζήτημα, καθώς πρόκειται για κάτι που αφορά αποκλειστικά την Daimler».
Σε συνέντευξη που είχε δώσει στη «Süddeutsche Zeitung» τον περασμένο Μάρτιο ο επικεφαλής του ομίλου Renault Τιερί Μπολορέ είχε αρνηθεί κατηγορηματικά κάθε ανάμειξη της εταιρείας του σε οποιαδήποτε υπόθεση που αφορά λογισμικά: «Ο έλεγχος των κινητήρων αποτελούσε ανέκαθεν υποχρέωση του κατασκευαστή του οχήματος στο οποίο μοντάρεται ο κινητήρας. Εγώ είμαι υπεύθυνος για τη Renault, και στη Renault δεν υπάρχει καμία απάτη. Τελεία και παύλα»!
Και στη Γαλλία, πάντως, βρίσκονται σε εξέλιξη έρευνες μιας επιτροπής ανεξάρτητων εμπειρογνωμόνων. Η επιτροπή έχει ήδη επισημάνει «σημαντικές υπερβάσεις» σε ό,τι αφορά την έγκριση των εκπομπών καυσαερίων ντιζελοκίνητων οχημάτων που κυκλοφορούν στη Γαλλία. Η Renault ήταν και το 2017 πρώτη με μερίδιο 19,8% στη γαλλική αγορά αυτοκινήτων –η Mercedes «έπιασε» τη Fiat στη 10η θέση με μερίδιο 3,2%.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ