Με μία προσφορά από την κοινοπραξία του ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ με την ινδική GMR «έκλεισε» ύστερα από έντεκα παρατάσεις η διαδικασία της κατάθεσης δεσμευτικών προσφορών για το νέο αεροδρόμιο Ηρακλείου στο Καστέλι. Παρά τα αιτήματα εταιρειών -κάποιες εκ των οποίων φιγουράρουν εδώ και οκτώ χρόνια ανάμεσα στους υποψήφιους διεκδικητές- για νέα παράταση της διαγωνιστικής διαδικασίας ακόμα και μέχρι τα τέλη Φεβρουαρίου του 2017, το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων δεν προχώρησε σε νέα αναβολή.

Στελέχη της κοινοπραξίας έκαναν λόγο, μιλώντας στο «Βήμα», για μια «εξαιρετικά καλή προσφορά με συμφέροντες όρους για το Ελληνικό Δημόσιο», η οποία και θα έρθει στο φως μετά τον έλεγχο των πιστοποιητικών συμμετοχής και της τεχνικής προσφοράς. Πρόκειται για ένα μεγάλο έργο, το μεγαλύτερο όλων των εποχών για την Κρήτη, κόστους που προσεγγίζει το 1 δισ. ευρώ.
Ευχαριστημένοι για την ολοκλήρωση της διαδικασίας για το Καστέλι δηλώνουν κύκλοι του υπουργείου στο «Βήμα», εκφράζοντας παράλληλα προβληματισμό για την απουσία από την κατάθεση δεσμευτικών προσφορών, εταιρειών που ενδιαφέρονταν και μελετούσαν το έργο από την πρώτη του δημοπράτηση. «Κρίθηκε ότι δεν υπήρχε λόγος νέας παράτασης από τη στιγμή που οι όποιες αλλαγές έγιναν στους όρους την τελευταία φορά (29 Σεπτεμβρίου 2016) δεν ήταν τόσο κρίσιμες, ώστε να χρήζουν περαιτέρω ανάλυσης» σχολιάζουν χαρακτηριστικά.
Σημειώνεται ότι η τελευταία αναβολή του διαγωνισμού, που οδήγησε στην σημερινή καταληκτική ημερομηνία, επέφερε δύο αλλαγές στα τεύχη δημοπράτησης. Η πρώτη αφορούσε θέματα διαιτησίας, ώστε να διασφαλίζονται τα συμφέροντα του Δημοσίου από διαιτησία διεθνούς δικαστηρίου και επιδιαιτητή αναγνωρισμένο από το Διαιτητικό Δικαστήριο του Διεθνούς Εμπορικού Επιμελητηρίου (ICC) στο Παρίσι. Η δεύτερη αλλαγή προέβλεψε μέγιστη δυνατή συμμετοχή του Δημοσίου σε ποσοστό 45-55% της Εταιρείας Κατασκευής και Λειτουργίας του Αερολιμένα, ποσοστό που δεν θα μπορεί να είναι μικρότερο του 35% σε όλη την διάρκεια της Περιόδου Παραχώρησης (37 χρόνια).