Χάνουν το τρένο στην Ειδομένη οι εισαγωγές και οι εξαγωγές, καθώς άρχισαν οι πρώτες ακυρώσεις φορτίων από εταιρείες – πελάτες της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Σε ένα τοπίο που θυμίζει καζάνι που βράζει, και ενώ η σιδηροδρομική γραμμή παραμένει κλειστή για 30ή συνεχή ημέρα, εισαγωγικές και εξαγωγικές επιχειρήσεις δεν βλέπουν ούτε να έρχονται ούτε να φεύγουν στην ώρα τους τα εμπορεύματα από και προς την Ελλάδα. Είτε λοιπόν επιλέγουν άλλους δρόμους είτε παγώνουν τις παραγγελίες.
Τις τελευταίες ημέρες πελάτες της ΤΡΑΙΝΟΣΕ έκαναν πράξη τις προειδοποιήσεις τους και προχώρησαν, σύμφωνα με πληροφορίες των «ΝΕΩΝ», στις πρώτες ακυρώσεις ή σε πάγωμα 300 – 400 φορτίων, τα οποία ισοδυναμούν με το 20% του συνολικού διακινούμενου όγκου του τελευταίου 15νθημέρου.

Πρόκειται για εμπορεύματα που έχουν ως παραλήπτες ελληνικές επιχειρήσεις και θυγατρικές πολυεθνικών από το λιανεμπόριο, τα τρόφιμα, τα βασικά προϊόντα ευρείας κατανάλωσης (χαρτικά, είδη υγιεινής, κ.ά.), την ξυλεία, τα χημικά προϊόντα που προορίζονται για τη βιομηχανία ή ακόμη και για επιχειρήσεις όπως η ΔΕΗ.

Βλέποντας εδώ και έναν μήνα οι εταιρείες αυτές να χάνουν χρήματα, προτιμούν είτε να ακυρώνουν προγραμματισμένες παραγγελίες είτε να μεταφέρουν οδικώς τα εμπορεύματα. Σε αυτή την περίπτωση το κόστος αυξάνεται τουλάχιστον κατά 25%. Ανάλογη είναι η κατάσταση και στις εξαγωγικές επιχειρήσεις, με ακυρώσεις παραγγελιών από πελάτες τους λόγω των μεγάλων καθυστερήσεων και του υψηλότερου κόστους που συνεπάγεται το μπλόκο στην Ειδομένη.