Το σαλόνι θαλασσίου τουρισμού το 2016 «μετακομίζει» από τον Πόρο στον χώρο που θεωρείται από πολλούς ως το «σπίτι του γιότινγκ», δηλαδή τη Μαρίνα Ζέας στον Πειραιά.
Η παρουσίαση του 15ο East Med Yacht Show που θα γίνει από τις 13 έως τις 18 Μαΐου 2016 πραγματοποιήθηκε την Τρίτη σε συνέντευξη Τύπου στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά στην οποία συμμετείχαν ο δήμαρχος Πειραιά κ.Γιάννης Μώραλης, ο πρόεδρος της Ένωσης Πλοιοκτητών Ελληνικών Σκαφών Τουρισμού κ.Αντώνης Στελλιάτος,ο πρόεδρος του Ελληνικού Συνδέσμου Μεσιτών και Εμπειρογνωμόνων Θαλαμηγώνκ. ΓιώργοςΚολλίντζας, ο πρόεδρος του Συνδέσμου των εν Ελλάδι Τουριστικών και Ταξιδιωτικών Γραφείων (ΗΑΤΤΑ) κ. Λύσανδρος Τσιλίδης καιο πρόεδρος και διευθύνων δύμβουλος της Μαρίνα Ζέας ΑΕ κ.Σταύρος Κυριακούλης.
Όπως ειπώθηκε, η διοργάνωση θα πραγματοποιηθεί την ίδια περίοδο που θα έχουν μπει στην τελική ευθεία οι προετοιμασίες για τις εκδηλώσεις οι οποίες αναμένεται να είναι αντίστοιχες με αυτές που έγιναν φέτος στον Πειραιά κατά τον εορτασμό της Ευρωπαϊκής Ημέρας Θάλασσας.
Από την πλευρά του ο δήμαρχος Πειραιά αναφέρθηκε στη σημασία που έχει για την πόλη η έκθεση των σκαφών αναψυχής και επεσήμανε τις κινήσεις που έχει κάνει ο δήμος για την τουριστική ανάπτυξη της περιοχής λέγοντας ότι δίνεται βαρύτητα στο τομέα αυτό και έχουν γίνει ήδη κάποιες παρεμβάσεις οι οποίες «δεν είναι επαρκείς αλλά είναι ένα ξεκίνημα».

Τα έργα τραμ και μετρό στην πόλη

Απαντώντας σε ερώτηση από «Το Βήμα» για τα κυκλοφοριακά προβλήματα στον Πειραιά, ο κ. Μώραλης τόνισε: «Το κυκλοφοριακό πρόβλημα μας απασχολεί. Εγώ, αν θέλετε, θα ρωτούσα πώς θα λειτουργούσε το μεγάλο λιμάνι τους καλοκαιρινούς μήνες με αυτά τα προβλήματα που έχει η πόλη του Πειραιά σε βασικούς οδικούς άξονες λόγω των έργων. Και στην Ομηρίδου Σκυλίτση και στην Εθνικής Αντιστάσεως και σε άλλους δρόμους. Η είσοδος και η έξοδος του Πειραιά κατά το καλοκαίρι του 2016 θα είναι “κόλαση”. Θα είναι απροσπέλαστη η πόλη. Τα δεδομένα είναι αυτά για να γίνουν μεγάλα έργα, τα οποία στη χώρα μας έχουμε συνηθίσει να καθυστερούν, να παίρνουν παρατάσεις επί παρατάσεων. Τα έργα αυτά δεν είναι δημοτικά, δεν τα βρήκαμε από την προηγούμενη δημοτική αρχή. Το κυκλοφοριακό είναι το μεγάλο μειονέκτημα της πόλης, αφορά τη λειτουργία του λιμανιού, την κρουαζιέρα, αφορά και το yacht show, αλλά και την καθημερινότητα των δημοτών μας».

Συμπλήρωσε ότι «πριν από μία εβδομάδα ήμουν στον αρμόδιο υφυπουργό κ. Π. Σγουρίδη και μου είπε ότι μέσα σε αυτή την εβδομάδα ή το αργότερο την επόμενη θα συγκαλέσει μια σύσκεψη με τις εταιρείες Αττικό Μετρό και Τραμ ΑΕ, τις αναδόχους εταιρείες και τον δήμο για να βάλουμε τουλάχιστον ένα χρονοδιάγραμμα το οποίο θα λειτουργήσει, γιατί μέχρι τώρα κανένα χρονοδιάγραμμα δεν έχει τηρηθεί και να ζητήσουμε τη συνδρομή της Τροχαίας. Δυστυχώς η Τροχαία δεν διαθέτει το προσωπικό για να βοηθήσει την κατάσταση, να συνδράμει τουλάχιστον κατά τους καλοκαιρινούς μήνες που λειτουργεί το λιμάνι ή και στην έκθεση και σε όποια άλλη πρωτοβουλία ή διοργάνωση φιλοξενούμε».

Σχετικά με το εάν ανοίγει ο δρόμος για την επιστροφή της έκθεσης «Ποσειδώνια» στον Πειραιά ο δήμαρχος είπε ότι είναι μια δύσκολη υπόθεση στην οποία είχε αναφερθεί προεκλογικά και πρόσθεσε ότι στον πρόεδρο του ΤΑΙΠΕΔ έχει προτείνει στο επενδυτικό πλάνο του αναδόχου που θα προκύψει μέσα από τον διαγωνισμό για την ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ να συμπεριλαμβάνεται η κατασκευή εκθεσιακού – συνεδριακού κέντρου στο μεγάλο λιμάνι.
Στην ανακοίνωση των διοργανωτών αναφέρεται ότι «ο Δήμος Πειραιά ανταποκρίθηκε άμεσα και με ενθουσιασμό στο εγχείρημα αυτό όχι μόνο θέτοντας την έκθεση υπό την αιγίδα του, αλλά και παρέχοντας την υποστήριξη του σε πολλαπλά επίπεδα. Αντίστοιχα θετική και η διοίκηση της Μαρίνας Ζέας ΑΕ, που με ταχύτατες διαδικασίες εξασφάλισε τους απαιτούμενους χώρους για τον ελλιμενισμό των σκαφών και την τοποθέτηση των περιπτέρων, και πλέον αποτελεί τον βασικό χορηγό της έκθεσης».
Στην ίδια ανακοίνωση σημειώνεται ακόμη ότι από την πλευρά του ο Δήμος Πειραιά ενισχύει τη διοργάνωση με την τουριστική καμπάνια «Destination Piraeus» και οι συμμετέχοντες αλλά και οι επισκέπτες του σαλονιού σκαφών θα έχουν τη δυνατότητα και μέσα από τις εφαρμογές για smartphone και tablets σε διάφορες γλώσσες να γνωρίσουν καλύτερα την πόλη.
Αναφορικά με την έκθεση τονίζεται ότι «στόχος είναι η ανάδειξη του θαλάσσιου τουρισμού της Ελλάδας σε κορυφαίο τουριστικό προορισμό διεθνώς, μέσω της δικτύωσης και της διερεύνησης συνεργασιών, με τους επαγγελματίες του κλάδου. Για τον λόγο αυτό έχουν προσκληθεί ευρωπαίοι και αμερικανοί yacht brokers, καθώς και τουριστικοί πράκτορες των αγορών της Ρωσίας, των πρώην ανατολικών χωρών, της Κίνας αλλά και του αραβικού κόσμου, προσδοκώντας στη συμμετοχή περίπου 300 ξένων τουριστικών γραφείων».
Σχετικά με τον «κορμό» της έκθεσης, θα αποτελείται από τρία σκέλη που θα είναι η έκθεση πάνω από 60 σκαφών τα οποία θα είναι επισκέψιμα από τους επαγγελματίες του κλάδου, περίπου 30 περίπτερα ελληνικών εταιρειών ναύλωσης σκαφών που θα είναι επισκέψιμα από το κοινό και οι παράλληλες εκδηλώσεις που θα γίνουν και στο Ναυτικό Μουσείο που βρίσκεται στην περιοχή με στόχο την περαιτέρω ανάδειξή του. Συνολικά την έκθεση αναμένεται να επισκεφτούν τουλάχιστον 2.500 άτομα.