Τα καινοτόμα «μυαλά», η χρηματοδότηση της έρευνας και της ανάπτυξης νέων τεχνολογιών και η εξωστρέφεια αποτελούν το μυστικό της επιτυχίας της MLS, σύμφωνα με τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας, κ. Γιάννη Καματάκη.
Οπως αναφέρει στη συνέντευξη που παραχώρησε στο «Βήμα της Κυριακής», η εταιρεία προσαρμόζεται στις νέες τάσεις του καταναλωτή και της κινητής ευρυζωνικότητας και προαναγγέλλει την είσοδο της MLS σε νέους τομείς της αγοράς.
Ο κ. Καματάκης θεωρεί ότι ο κλάδος της τεχνολογίας έχει στρατηγική σημασία για τη χώρα και σημειώνει ότι θα πρέπει να υπάρξει υποστήριξη και ενισχύσεις για τις τεχνολογικές εταιρείες της Ελλάδας. Παράλληλα, σημειώνει ότι η παρουσία επενδυτών από το Κατάρ στο μετοχικό κεφάλαιο της εταιρείας διασφαλίζει την εξωστρέφεια και την παρουσία της MLS στο εξωτερικό.
Η MLS είναι μια κερδοφόρος εταιρεία. Ποιο είναι το μυστικό της επιτυχίας της;
«Ενθουσιασμός, αισιοδοξία, έμπνευση. Επίσης καινοτομία, ομάδα, ταχύτητα, πάθος και αγάπη γι’ αυτό που κάνεις. Και πάνω από όλα, υπάρχουν οι άνθρωποι της MLS οι οποίοι είναι το πιο πολύτιμο asset της εταιρείας. Πιστεύουμε στους Ελληνες και στις ικανότητές τους. Εχουμε πολύ δυνατά μυαλά στον τομέα των νέων τεχνολογιών και η καινοτομία ταιριάζει στην ιδιοσυγκρασία του Ελληνα. Η βασική ομάδα της εταιρείας είναι νέοι άνθρωποι από 25 ως 45 ετών που αρκετοί δουλεύουμε μαζί εδώ και χρόνια. Μοιραζόμαστε όλοι το ίδιο όραμα και το ίδιο πάθος για την καινοτομία».
Πόσο εύκολο είναι να αναπτυχθεί μια τεχνολογική εταιρεία εκτός Αθήνας;
«Η έδρα μας είναι στη Θεσσαλονίκη. Στη Θεσσαλονίκη σχεδιάζουμε, ερευνούμε και αναπτύσσουμε νέα προϊόντα και υπηρεσίες. Ωστόσο, ένα πολύ μεγάλο μέρος των δραστηριοτήτων μας είναι στην Αθήνα, όπου βρίσκεται και η εμπορική μας βάση. Για εμάς λοιπόν η Θεσσαλονίκη αποτελεί πηγή έμπνευσης, στην Αθήνα όμως τρέχουμε το business».
Η εταιρεία δαπανά σημαντικά ποσά για έρευνα και ανάπτυξη. Πόσο σημαντική είναι αυτή η διαδικασία προκειμένου μια εταιρεία να είναι καινοτόμος;
«Καθοριστική. Αυτό που μας χαρακτηρίζει στην MLS είναι η εμμονή μας με την καινοτομία θέτοντας ως κύριο στόχο τη βελτίωση της ποιότητα ζωής των συνανθρώπων μας, Making Life Simple. Δεν διστάζουμε να επενδύουμε σημαντικά ποσά σε έρευνα και ανάπτυξη ακόμη και με το ρίσκο κάποιες λίγες φορές το αποτέλεσμα να μην είναι το επιθυμητό. Συνήθως βέβαια χαιρόμαστε με το αποτέλεσμα και το ενσωματώνουμε στα προϊόντα μας».
Πώς επιδρά το mobility στην εξέλιξη της αγοράς και στη συμπεριφορά του καταναλωτή;
«Βλέπουμε πως τα τελευταία χρόνια πολλές καθημερινές συνήθειες γίνονται πλέον μέσα από τη χρήση φορητών συσκευών. Ο τρόπος που επικοινωνούμε, εργαζόμαστε και μοιραζόμαστε συναισθήματα έχει αλλάξει σημαντικά με τη χρήση του Διαδικτύου, των social media, της ροής των πληροφοριών και αυτό με τη σειρά του διαμορφώνει νέα κοινωνικά πρότυπα και συμπεριφορές. Δημιουργείται, επομένως, η ανάγκη οι εταιρείες του κλάδου για να ανταποκριθούν να προσφέρουν νέα προϊόντα και υπηρεσίες. Η MLS έχει παρουσιάσει την πρωτοπόρο MAIC® που αντικαθιστά επάξια μια απολύτου εμπιστοσύνης, πανέξυπνη και ακούραστη προσωπική βοηθό που καταλαβαίνει αυτό που θέλει ο χρήστης, τον ακούει, μιλάει τη γλώσσα του».
Θα δούμε την MLS να εμπλουτίζει το χαρτοφυλάκιό της με νέα προϊόντα όπως wearables;
«Βλέπουμε τα τελευταία χρόνια η τάση αυτή να ενδυναμώνεται. Είναι στις προθέσεις μας να επεκταθούμε σε νέες κατηγορίες οι οποίες θα ανακοινωθούν σύντομα! Φυσικά με αναγνώριση φωνής και τεχνητή νοημοσύνη στα οποία εξειδικεύεται η MLS».
Τι χώρο ανάπτυξης πιστεύετε ότι έχει η Ελλάδα στον χώρο της τεχνολογίας;
«Πιστεύουμε ότι για την Ελλάδα η τεχνολογία είναι στρατηγικός τομέας. Υπάρχουν δυνατότητες και σίγουρα θα πρέπει να δοθούν ευκαιρίες, κίνητρα και funding για τις επιχειρήσεις τεχνολογίας στη χώρα μας. Οι Ελληνες από τη φύση μας είμαστε ανήσυχοι, υψηλά καταρτισμένοι και με τις κατάλληλες συνθήκες και υποδομές μπορεί η Ελλάδα να παίξει σημαντικό ρόλο στον χώρο της τεχνολογίας. Αλλωστε βοηθάει και το μέρος, η Ελλάδα, που σε εμπνέει. Ας μην ξεχνάμε ότι η Silicon Valley βρίσκεται στην Καλιφόρνια».
Προσφάτως κορυφαία διεθνή κεφάλαια εισήλθαν στο μετοχικό κεφαλαίο της MLS για το πρότζεκτ της Μέσης Ανατολής. Σε τι φάση βρίσκεται το εγχείρημα; Θα δούμε επέκταση της συνεργασίας;
«Η εταιρεία μας παραδοσιακά διατηρεί ισχυρές επιχειρηματικές σχέσεις με τη Μέση Ανατολή. Η είσοδος στο μετοχικό μας κεφάλαιο με 5% των επενδυτών από το Κατάρ επισφραγίζει τη σχέση αυτή και παράλληλα αποτελεί εφαλτήριο για την ενεργή παρουσία μας στις χώρες του Κόλπου. Αλλωστε είναι δεδομένη η πρόθεση και των δύο πλευρών για πολύπλευρη συνεργασία».


ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΔΟΛ ΚΑΙ COSMOTE
Δωρεάν το οκταπύρηνο Tablet iQTab Shot 3G

Πείτε μας λίγα λόγια για την εμπορική συνεργασία με τον ΔΟΛ και την Cosmote.

«Είναι σημαντικό για την εταιρεία μας να συνεργάζεται με δύο κορυφαίες ελληνικές εταιρείες –ΔΟΛ και Cosmote -προσφέροντας στους έλληνες καταναλωτές το νέο οκταπύρηνο MLS iQTab Shot 3G προκειμένου να απολαμβάνουν μοναδικές καινοτομίες και να κάνουν τη ζωή τους πιο εύκολη (Making Life Simple).
Αποκτώντας σύνδεση Cosmote στο Internet on the Go 2 GB με €16/μήνα τελική τιμή για 24 μήνες ο αναγνώστης του «Βήματος» παίρνει δωρεάν το οκταπύρηνο Tablet της MLS. ΔΟΛ, Cosmote και ΜLS συνεργάστηκαν για να προσφέρουν κάτι εξαιρετικό και ιδιαίτερα συμφέρον στον έλληνα καταναλωτή».
Η MLS Multimedia ιδρύθηκε τον Οκτώβριο του 1989 στη Θεσσαλονίκη με στόχο την ανάπτυξη firmware (hardware and software combined) προϊόντων υψηλής τεχνολογίας, με έμφαση στην καινοτομία.
Μετά την κυκλοφορία της πρώτης εφαρμογής αναγνώρισης φωνής και τεχνητής νοημοσύνης το 2000, η MLS διέθεσε το 2006 στην ελληνική αγορά τον καινοτόμο πλοηγό MLS Destinator Talk&Drive, που συνδυάζει πλοήγηση με αναγνώριση φωνής. Σταδιακά, η εταιρεία έγινε leader στην ελληνική αγορά πλοήγησης, καθώς έξι στους δέκα Ελληνες προμηθεύονται τους πλοηγούς της MLS, ενώ ξεκίνησε την επέκταση των εργασιών της στο εξωτερικό.
Η εταιρεία έχει αναπτύξει τους πλοηγούς Talk&Drive στα τουρκικά, τα αραβικά, τα ισπανικά και τα γαλλικά και τους εξάγει σε Τουρκία, Σαουδική Αραβία, Ιορδανία, Χιλή, Μαρόκο και Κύπρο. Μάλιστα, πρόκειται για την πρώτη εταιρεία πουπαρουσίασε στην ελληνική αγορά το 2003 προϊόντα και εφαρμογές πλοήγησης καθώς καιτο σύστημαTalk&Drive το 2007 με αναγνώριση φωνής, κατακτώντας κυρίαρχη θέση στην αγορά.
Από το 2012 η εταιρεία έχει κάνει στροφή στην έρευνα, στον σχεδιασμό, στην ανάπτυξη, στην παραγωγή και στην προώθηση συσκευών smartphones, tablets, διαδραστικών πινάκων και πλοηγών, που αξιοποιούνπλήρως τις εξελιγμένες τεχνολογίες και εφαρμογές αναγνώρισης φωνής της εταιρείας.
Η MLS είναι εισηγμένη στο Χρηματιστήριο Αθηνών από το 2001. Συμμετέχει στον Γενικό Δείκτη του Χρηματιστηρίου Αθηνών (ASE General Index (ASE:IND), στον Δείκτη Μεσαίας Κεφαλαιοποίησης (FTSE/ATHEX Mid Cap20), στον Δείκτη Εταιρειών Τεχνολογίας (FTSE/ATHEX Tech).

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ