Το ελληνικό περίπτερο της διεθνούς έκθεσης Τροφίμων «International Green Week 2013» στο Βερολίνο θα εγκαινιάσει ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Καθηγητής κ. Αθανάσιος Τσαυτάρης μαζί με την Ομοσπονδιακή Υπουργό Τροφίμων, Γεωργίας και Προστασίας Καταναλωτή της Γερμανίας κυρία Ίλζε Άιγκνερ.

Στόχος είναι η ανάδειξη των ελληνικών ποιοτικών προϊόντων στην ευρωπαϊκή αγορά και ιδιαιτέρως σε εκείνη της Γερμανίας η οποία αποτελεί τον δεύτερο στη σειρά προορισμό των αγροτικών προϊόντων της χώρας μας στο εξωτερικό. Ιδιαίτερη έμφαση δίδεται στην ενίσχυση των εξαγωγών ελαιολάδου, κρασιών, ψαριών, γαλακτοκομικών προϊόντων, φρούτων και λαχανικών.
Ειδικότερα για το ελαιόλαδο γίνεται μεγάλη προσπάθεια αξιοποίησης του δικτύου των ελληνικών εστιατορίων στη Γερμανία και προώθησής του, μέσω των επαγγελματιών του κλάδου της εστίασης (μαγείρων, σεφ, εστιατόρων), στα μεγάλα ξενοδοχεία και τα εστιατόρια της χώρας.

Εξαγωγές αγροτικών προϊόντων στη Γερμανία
Η Γερμανία είναι ο δεύτερος στη σειρά προορισμός των ελληνικών αγροτικών προϊόντων με μερίδιο το 2011, 12,9% στο σύνολο των αγροτικών εξαγωγών της χώρας μας.
Την πρώτη θέση καταλαμβάνει η Ιταλία με μερίδιο 15,6%, ενώ μετά την Γερμανία ακολουθούν η Βουλγαρία με μερίδιο 7,3% και η Βρετανία με 5,3%.
Οι βασικές εξαγωγές προς τη Γερμανία είναι φρούτα και λαχανικά (52,71% επί του συνόλου των εξαγωγών ελληνικών αγροτικών προϊόντων στη γερμανική αγορά το 2011). Αφορούν κυρίως κονσέρβες ροδάκινων, επιτραπέζια σταφύλια, σπαράγγια, αγγούρια, ελιές βρώσιμες, πορτοκάλια, καρπούζια, βερίκοκα, καθώς και διάφορα λαχανικά παρασκευασμένα.
Επιπλέον, σύμφωνα με στοιχεία του Τμήματος Αγροτικής Στατιστικής του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης:
– στα γαλακτοκομικά προϊόντα οι εξαγωγές ακολουθούν σταθερά ανοδική πορεία: αύξηση 21% το 2008, 3,2% το 2009, 4,6% το 2010 και 2,3% το 2011. Το κύριο εξαγώγιμο προϊόν της κατηγορίας είναι η φέτα και ακολουθούν γιαούρτια και τυριά πρόβεια ή βουβαλίσια.
-στα ποτά τη διετία 2010-2011 παρατηρήθηκε αύξηση στις εξαγωγές κατά 4,1% κατ’ έτος. Εξάγουμε ως επί το πλείστον ούζο και κρασιά.
-στην κατηγορία έλαια και λίπη οι εξαγωγές το 2008 ενισχύονται εντυπωσιακά κατά 42% ενώ το 2009 χάνουν σημαντικό μέρος και συρρικνώνονται κατά 14,8%. Όμως επανακάμπτουν πλήρως τη διετία 2010-2011 με άνοδο 20,2% και 2,1% αντίστοιχα. Βασικό προϊόν εξαγωγής είναι τα πυρηνέλαια και το παρθένο ελαιόλαδο.
-στα ψάρια και τα παρασκευάσματα τους, οι εξαγωγές το 2008 ενισχύονται κατά 11,6%, το 2009 αυξάνονται περαιτέρω κατά 22,6%, ενώ τη διετία 2010-2011 καταγράφουν ανεπαίσθητες μειώσεις. Κύρια εξαγώγιμα προϊόντα είναι οι τσιπούρες, τα λαβράκια, οι πέστροφες και οι ρέγγες (σε αεροστεγείς συσκευασίες).