Με τους πολιτικούς τα έβαλε, αυτή τη φορά, ο πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών κ. Θεόδωρος Βενιάμης, κατά την ομιλία του στην ετήσια τακτική Γενική Συνέλευση των μελών της Ενωσης.

Τα πυρά του δέχτηκε πρώτος ο υπουργός Οικονομικών κ. Ευ. Βενιζέλος, ο οποίος – όπως και ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη κ. Χρ. Παπουτσής παλαιότερα – είχε εγκαλέσει τους εφοπλιστές για την απειλή τους να αποσύρουν και άλλα πλοία τους από το ελληνικό νηολόγιο αν φορολογηθούν, υψώνοντας ξένη σημαία.

«Η Ένωση Ευρωπαϊκών Εφοπλιστικών Ενώσεων, στην ετήσια έκθεσή της χαρακτηρίζει τη ναυτιλία πυλώνα της ελληνικής οικονομίας και επισημαίνει την εισροή ναυτιλιακού συναλλάγματος την τελευταία δεκαετία, ύψους 140 δισεκατομμυρίων ευρώ», είπε ο πρόεδρος της ΕΕΕ για να προσθέσει σε ειρωνικό τόνο: «Τότε ακριβώς, ακούσθηκε στην πατρίδα μας το παράδοξο «αν νομίζουν οι εφοπλιστές, μπορούν να αλλάξουν τη σημαία στα πλοία τους»».
Και συνέχισε την ομιλία του με βροχή βελών εναντίον των πολιτικών υπό μορφή ερωτημάτων; «Δηλαδή, ο τόπος δεν χρειάζεται έναν από τους μεγαλύτερους εμπορικούς στόλους του κόσμου; ΄Η μήπως, τελικά, είναι τόσο μεγάλος που κάποιοι καταλαβαίνουν ότι δεν επαρκούν για να τον διαχειριστούν και να χαράξουν και να εφαρμόσουν ναυτιλιακή πολιτική; Είναι, λοιπόν, να διερωτάται κανείς, πώς η χώρα μας έφτασε στη σημερινή της κατάντια;»…
Ο κ. Βενιάμης υποστήριξε ότι «στα μετόπισθεν της ναυτιλίας οι δύσκολες συνθήκες παρέμειναν, γεγονός που δεν βοήθησε και δεν βοηθά, την περαιτέρω σύνδεση πλοίου και ανάπτυξης στο βαθμό που εμείς επιθυμούμε και επιδιώκουμε. Γιατί τι μπορεί να πει κανείς όταν σε ένα τόσο ευαίσθητο κοινωνικό περιβάλλον, σε τόσο εύθραυστες οικονομικές συνθήκες κάποιοι, για δικούς τους προσωπικούς λόγους αντί να στηρίξουν την εθνική προσπάθεια που βρίσκεται σε εξέλιξη στον τομέα της ναυτιλίας, επέλεξαν να αμφισβητήσουν την προσφορά και τον διαχρονικό πατριωτισμό του Έλληνα που μοχθεί και παράγει στη θάλασσα. Και μάλιστα, την ίδια ώρα που η διεθνής αναγνώριση του έργου που επιτελεί σε παγκόσμια κλίμακα, εκδηλώνεται επίσημα και ανεπιφύλακτα».

Σε αυτό το πλαίσιο, σύμφωνα με τον κ. Βενιάμη, η ναυτιλία βρέθηκε να αντιμετωπίζει συγχρόνως δυσκολίες και στο πεδίο της παραγωγικής της δραστηριότητας αλλά και στο πεδίο των υπηρεσιών και της εν γενεί εθνικής στήριξης στο έργο της. Και όλα αυτά γιατί, όπως εξήγησε, ένας υπουργός μπορεί να φτάνει στο σημείο να «χαρακτηρίζει την συνεργασία μεταξύ κράτους και αντιπροσωπευτικής οργάνωσης του εφοπλισμού, ως εμπλοκή της ναυτιλίας στο νομοθετικό έργο»!

Επιθετικός, όπως όλοι οι εφοπλιστές στο σχετικό θέμα, ήταν ο κ. Βενιάμης και για την κατάργηση ως αυτόνομου υπουργείου του ΥΕΝ, με το μοίρασμα των υπηρεσιών μεταξύ των υπουργείων Ανάπτυξης και Προστασίας του Πολίτη. Ζητώντας, για μία ακόμη φορά, την ανασύσταση του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, μίλησε για «πρωτοφανή διοικητική απογύμνωση του πλέον εξωστρεφούς κλάδου της οικονομίας, με το αιτιολογικό να διώκονται οι λαθρομετανάστες που άρχισαν να εγκαταλείπουν την χώρα».
Πρόκειται, είπε για απόφαση, η οποία «στερείται στοιχειώδους λογικής», όπως επίσης «και η επιδίωξη για υπουργείο επανδρωμένο με πολιτικά στελέχη, ανεξάρτητα από τις γνώσεις και την εμπειρία που διαθέτουν».
Και κατέληξε: «Γιατί στη ναυτιλία δεν ισχύει αυτό που λέγεται ότι «στην Ελλάδα είσαι αυτό που θα δηλώσεις». Δεν ισχύει με κανένα τρόπο».