Στόχο μέσα στο 2012 να υπογραφούν οι πρώτες παραχωρήσεις περιφερειακών αεροδρομίων σε ιδιώτες, καθώς αναμένεται άμεσα η επιλογή του συμβούλου για την υποβολή της μελέτης μέχρι το τέλος του έτους, ανακοίνωσε ο υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Σ. Βούγιας, στο πλαίσιο της ημερίδας του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος (ΞΕΕ) με θέμα «Αεροπορικές Εταιρίες Χαμηλού Κόστους: Ευκαιρίες και Προκλήσεις για τον Ελληνικό Τουρισμό».

Ο υφυπουργός υπογράμμισε την ολοκλήρωση του νομοσχεδίου για τα υδατοδρόμια και την κατάθεσή του τις επόμενες εβδομάδες στη Βουλή, σύμφωνα και με τις εξαγγελίες του πρωθυπουργού κ. Γ. Παπανδρέου στη γενική συνέλευση του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ) στις 4 Μαΐου.

Αναφερόμενος στην προσπάθεια της πολιτείας για την ενίσχυση του τουρισμού και την προσέλκυση νέων αεροπορικών εταιρειών, ιδιαίτερα χαμηλού κόστους, σε περιοχές και περιφερειακά αεροδρόμια που παρουσιάζουν τουριστικό ενδιαφέρον, αλλά και το άνοιγμα σε νέες τουριστικές αγορές μέσω διμερών αεροπορικών συμβάσεων, ο κ. Βούγιας σημείωσε την «αρωγή» του υπουργείου, προσθέτοντας ότι η ψήφιση του νόμου 3913 προβλέπει τη δημιουργία Ανωνύμων Εταιρειών Διαχείρισης Αεροδρομίων που σκοπός τους θα είναι η διαχείριση και ανάπτυξη των ανατιθέμενων αεροδρομίων βάσει επιχειρηματικού πλάνου.

Το νέο πλαίσιο διαχείρισης των περιφερειακών αεροδρομίων, όπως τόνισε, θα δώσει ώθηση στην ανάπτυξη του τουρισμού γενικότερα, αλλά και στόχευση σε εξειδικευμένους τομείς τουρισμού (αεροπορικός, υψηλής αξίας, συνεδριακός κ.λπ.). Τόνισε επίσης την υλοποίηση και τον σχεδιασμό έργων σε περιφερειακά αεροδρόμια, με προϋπολογισμό άνω των 300 εκατ. ευρώ (Νέα Αγχίαλο, Ακτιο, Σαντορίνη, Μύκονο, Ρόδο κ.α.) καθώς και το άνοιγμα στρατιωτικών αεροδρομίων σε μεικτή χρήση, όπως η Ανδραβίδα.

Παράλληλα ο κ. Βούγιας παρέθεσε μια σειρά από μέτρα για την ενίσχυση των αεροπορικών συνδέσεων, στα οποία περιλαμβάνονται η απελευθέρωση των υπηρεσιών επίγειας εξυπηρέτησης (που έχει επιφέρει μείωση 30% στο κόστος) σε όλα τα αεροδρόμια της χώρας, η επέκταση της αναστολής ισχύος των Τελών Χρήσης Αερολιμένων σε όλα τα αεροδρόμια (με εξαίρεση τον ΔΑΑ) και για το 2011, η επιχορήγηση κατά 50% από το Ελληνικό Δημόσιο του Τέλους Τερματικής Περιοχής για το ΔΑΑ, η διατήρηση των αεροναυτιλιακών Τελών Διαδρομής σε επίπεδα 30% κάτω από τον μέσο όρων των χωρών του Eurocontrol και η μηδενική αύξηση για το 2011 και η πρόθεση σύστασης μιας επιτροπής, για να προτείνει μέτρα για την ανάπτυξη των αερομεταφορών στην Ελλάδα, συμπεριλαμβανομένου και του αεροπορικού τουρισμού.

«Η Ελλάδα έχει πολύ μεγάλο χώρο για να αναπτύξει τις αεροπορικές εταιρείες χαμηλού κόστους», σημείωσε στην ομιλία του ο υπουργός Πολιτισμού και Τουρισμού κ. Π. Γερουλάνος, τονίζοντας ότι «το πώς ακριβώς αυτό θα γίνει έχει έχει πολύ μεγάλη σημασία».

Χαιρετίζοντας τον πρώτο θεματικό κύκλο για τον ελληνικό τουρισμό ο οποίος εστιάζει στις αερομεταφορές, ο πρόεδρος του ΞΕΕ κ. Γ. Τσακίρης, επισήμανε την αυξημένη ζήτηση που παρουσιάζει η ελληνική τουριστική αγορά για τις αεροπορικές εταιρίες χαμηλού κόστους (Low Cost Carriers – LCC) και σημείωσε την πρωτοβουλία του υφυπουργού Πολιτισμού και Τουρισμού κ. Γ. Νικητιάδη.

Σε μήνυμά του ο υφυπουργός, ο οποίος απουσίαζε στις Βρυξέλλες, υπογράμμισε την πεποίθησή του ότι οι αεροπορικές εταιρίες χαμηλού κόστους (Low Cost Carriers – LCC), διακινώντας 400 εκατ. επιβάτες στην Ευρώπη, θα συμβάλλουν στην επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου στη χώρα. Από την πλευρά της η τομεάρχης Τουρισμού της Νέας Δημοκρατίας κυρία Ολγα Κεφαλογιάννη αναφέρθηκε στην ανάγκη βελτίωσης των υποδομών, καθώς και εκπόνησης πλήρους στρατηγικού σχεδιασμού, ενώ στην πρώτη δημόσια εμφάνισή της η Γενική Γραμματέας Τουρισμού κυρία Κωνσταντίνα Μπέη, επισήμανε ότι το ποσοστό διείσδυσης των LCC στην Ελλάδα είναι 17% και αποτελεί το χαμηλότερο μεταξύ των ανταγωνιστικών της χωρών στην Ευρώπη.

Την ημερίδα πλαισίωσαν επίσης αξιόλογοι ομιλητές από τον χώρο των διεθνών αερομεταφορών, όπως ο κ. Βόλφγκανγκ Κουρτ, πρόεδρος της Ενωσης Ευρωπαϊκών Εταιριών Χαμηλού Κόστους, ο οποίος ανέδειξε την τιμή ως βασικό παράγοντα για την ενίσχυση του ρυθμού των ταξιδίων, αλλά και την ένταξη νέων μορφών τουρισμού (city break, σπορ) στις επιλογές των καταναλωτών, ο κ. Ντέιβιντ Μπελ στέλεχος της βρετανικής εταιρίας σχεδιασμού δρομολογίων αεροπορικών εταιριών και οργάνωσης αεροδρομίων ASM – UBM, ο οποίος υπογράμμισε ότι η Ελλάδα είναι «ακριβή αγορά», σε ό,τι αφορά τις χρεώσες των αεροδρομίων και τους φόρους και σημείωσε ότι η χώρα πρέπει να ακολουθήσει το παράδειγμα της Ισπανίας, της Πορτογαλίας, αλλά και των αναδυόμενων σε αυτόν τον κλάδο αγορών, της Κροατίας και του Μαρόκου και ο κ. Γ. Καραμάνος επικεφαλής μάρκετινγκ και επικοινωνίας του αεροδρομίου του Αμπου Ντάμπι.