Απαιτητικά και μεγάλης έκτασης, σε σχέση με τα αντίστοιχα περυσινά, ήταν τα εφετινά θέματα των Μαθηματικών Θετικής και Τεχνολογικής Κατεύθυνσης, στα οποία διαγωνίστηκαν οι υποψήφιοι την Δευτέρα, 28 Μαΐου. Κατανοητά και βατά όπως λένε φιλόλογοι που μίλησαν στο «Βήμα» ήταν τα θέματα των Αρχαίων Ελληνικών της Θεωρητικής Κατεύθυνσης.

Καθώς οι πανελλαδικές εξετάσεις πλησιάζουν στο τέλος τους (ολοκληρώνονται την Τρίτη 5 Ιουνίου με τις Αρχές Οικονομικής Θεωρίας), όλα δείχνουν ότι οι βάσεις εισαγωγής σε αρκετά Τμήματα των Ιδρυμάτων Ανώτατης Εκπαίδευσης της χώρας εφέτος είναι πιθανόν να μειωθούν λόγω των απαιτητικών θεμάτων που έχουν επιλεγεί έως τώρα στην πλειονότητα των μαθημάτων.

Ωστόσο, ασφαλείς εκτιμήσεις δεν μπορούν να γίνουν προτού ολοκληρωθεί η εξεταστική διαδικασία.

«Καλύπτεται το μεγαλύτερο μέρος της ύλης» σχολίασαν τα μέλη της διοίκησης της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας σχετικά με τα θέματα των μαθηματικών κατεύθυνσης.

«Υπάρχει κλιμάκωση των θεμάτων ως προς τη δυσκολία. Η καλή γνώση της ύλης προηγουμένων τάξεων ήταν απαραίτητη. Τα θέματα είναι δυσκολότερα από τα αντίστοιχα περσινά. Η σωστή διαχείριση του χρόνου από τους υποψηφίους ήταν σημαντικός παράγοντας για την επιτυχία» αναφέρεται στην ανακοίνωση που εξέδωσε η Εταιρεία.

«Τα θέματα των Αρχαίων Ελληνικών είναι, το μεν διδαγμένο κείμενο η πέμπτη και η έκτη ενότητα στο σχολικό βιβλίο από τα Ηθικά Νικομάχεια του Αριστοτέλη, το δε αδίδακτο από τις Ιστορίες του Θουκυδίδη, βιβλίο έβδομο, κεφάλαιο 61 (Δημηγορία του Νικία)» αναφέρει από την πλευρά της Πανελλήνια Ένωση Φιλολόγων για τα θέματα των Αρχαίων.

«Τα θέματα είναι σαφώς διατυπωμένα και ανταποκρίνονται, σε μεγάλο βαθμό, στις γνώσεις που έχουν αποκτήσει οι μαθητές» τονίζει.

Σχετικά με το διδαγμένο κείμενο, «αναφέρεται στην πραγμάτωση της ηθικής αρετής και στον τρόπο με τον οποίο αυτή καθιστά τον άνθρωπο ικανό να εκτελέσει το προορισμένο γι´ αυτόν έργο».

Όπως αναφέρει η Ενωση, «και οι δύο ερωτήσεις που ζητούνται είναι ερωτήσεις κατανόησης του νοήματος του κειμένου, με εύκολη απάντηση που ενισχύεται από τα σχόλια του σχολικού βιβλίου».

Η ΠΕΦ θεωρεί ότι «η επί σειρά ετών στερεότυπη διατύπωση των θεμάτων στα αρχαία ελληνικά πρέπει να αναθεωρηθεί, προκειμένου να υπάρξει ανανέωση και διαβάθμιση δυσκολίας των ερωτήσεων. Καλό θα ήταν να εξεταστεί και η άποψη ότι δεν είναι αναγκαία η μετάφραση του διδαγμένου κειμένου, που αναπαράγει ακριβώς όσα έχουν λεχθεί στην τάξη. Καθίστανται, επομένως, επιτακτικά: η ανανέωση, η αναβάθμιση και ο εμπλουτισμός των θεμάτων, σε μια συνολική αντιμετώπιση όχι μόνο της αξιολόγησης, αλλά και της διδακτέας ύλης του μαθήματος των αρχαίων ελληνικών στο Γενικό Λύκειο».

Οι εξετάσεις συνεχίζονται την Τετάρτη 30 Μαΐου με την Ιστορία Θεωρητικής Κατεύθυνσης, τη Βιολογία Θετικής Κατεύθυνσης, τη Χημεία – Βιοχημεία Τεχνολογικής Κατεύθυνσης (κύκλος τεχνολογίας και παραγωγής) και τις Αρχές οργάνωσης και διοίκησης επιχειρήσεων της Τεχνολογικής Κατεύθυνσης (κύκλος πληροφορικής και υπηρεσιών).

Tην Παρασκευή 1η Ιουνίου ακολουθούν τα Λατινικά Θεωρητικής Κατεύθυνσης, η Χημεία Θετικής Κατεύθυνσης, η Ηλεκτρολογία (Τεχνολογικής Κατεύθυνσης, κύκλος τεχνολογίας και παραγωγής) και η Ανάπτυξη Εφαρμογών σε πραγματιστικό περιβάλλον (Τεχνολογικής Κατεύθυνσης, κύκλος πληροφορικής και υπηρεσιών).