από metereologos.gr
Τρίτη 17 Ιουλίου 2018
 
 

Επιμορφωτικά σεμινάρια «Από την Έρευνα στη Διδασκαλία» στις Σέρρες

Στη Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη της πόλης
Επιμορφωτικά σεμινάρια «Από την Έρευνα στη Διδασκαλία» στις Σέρρες
Η συμμετοχή στα σεμινάρια «Από την Έρευνα στη Διδασκαλία» είναι εντυπωσιακή (φωτογραφία Νατάσα Σκαφιδά)
εκτύπωσημικρό μέγεθος  μεγάλο μέγεθος

 

Οι Σέρρες επιλέχθηκαν ως ο τελευταίος σταθμός των επιμορφωτικών σεμιναρίων 2016-2017 «Από την Έρευνα στη Διδασκαλία», που διοργανώνει το Future Library και το Κοινωφελές Ίδρυμα Κοινωνικού και Πολιτιστικού Έργου (Κ.Ι.Κ.Π.Ε.) σε συνεργασία με τους σχολικούς συμβούλους Πηνελόπη Τζιόκα και Ιωάννη Κιορίδη. Τα σεμινάρια στη Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Σερρών άρχισαν την Παρασκευή 28 Απριλίου και τελειώνουν το Σάββατο 29 του μηνός ολοκληρώνοντας τον επιτυχημένο 3ο κύκλο.

Από το 2012 το Future Library και το ΚΙΚΠΕ εμπλουτίζουν με νέες εκδόσεις Δημόσιες και Δημοτικές Βιβλιοθήκες της χώρας. Μέχρι σήμερα έχουν εμπλουτιστεί 60 βιβλιοθήκες με περισσότερα από 20.000 βιβλία. Τα σεμινάρια του τρίτου κύκλου πραγματοποιήθηκαν ήδη στην Παπαστράτειο Δημοτική Βιβλιοθήκη Αγρινίου, στη Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Λεβαδείας και στη Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Λάρισας «Κωνσταντίνος Κούμας» και συγκέντρωσαν μεγάλο αριθμό εκπαιδευτικών καταδεικνύοντας για άλλη μια φορά το ενδιαφέρον που υπάρχει για επιμόρφωση των καθηγητών μέσης εκπαίδευσης.

«Οι βιβλιοθήκες ήταν πάντα η κιβωτός της γνώσης» μας είπε η υπεύθυνη προγράμματος εκ μέρους του ΚΙΚΠΕ Μαρία Καίρη με αφορμή τους κύκλους διδασκαλίας. «Συγκέντρωναν βιβλία σημαντικά και ασήμαντα τα οποία στο μέλλον γίνονταν σημαντικά. Στη βιβλιοθήκη έχει το δικαίωμα να εισέρχεται ο οποιοσδήποτε και ο πολύ μορφωμένος και αυτός που αντιπροσωπεύει τον μέσο τύπο αναγνώστη, αλλά και ο ολιγογράμματος. Σε εποχές κρίσης μάλιστα που το βιβλίο ενδέχεται να είναι ακριβό, ο κάθε πολίτης έχει τη δυνατότητα να έχει πρόσβαση στους τομείς των ενδιαφερόντων του μέσω των βιβλιοθηκών».

Αλλά ποιο ήταν το σκεπτικό αυτή της πρωτοβουλίας; «Επιδίωξή μας είναι να προσφέρουμε στο πλαίσιο της επιμόρφωσης των διδασκόντων στη Μέση Παιδεία κυρίως», συνεχίζει η κα Καΐρη. «Η επιμόρφωση ενηλίκων εντάσσεται στη γενναία σύλληψη της διά βίου μάθησης, για την οποίαν είχε επιχειρηματολογήσει ο Φρανσουά Μιτεράν δύο δεκαετίες πριν, δηλαδή σήμερα βλέπουμε ότι και στον αγγλοσαξονικό κόσμο η ιδέα αυτή έχει καρποφορήσει. Έτσι, επί παραδείγματι, το έγκυρο Economist στο πρώτο τεύχος του 2017 περιλαμβάνει ειδικό πολυσέλιδο αφιέρωμα στη δια βίου μάθηση. Το ζήτημα είναι εξαιρετικά σημαντικό για την Ελλάδα, καθώς το Υπουργείο Παιδείας -λόγω της κρίσης- δεν έχει δυνατότητες να οργανώσει σεμινάρια όπως στο παρελθόν».

Μιλώντας από τη σκοπιά του εισηγητή των Σεμιναρίων, ο Νικόλαος Καλοσπύρος, Επισκέπτης Καθηγητής Ιστορίας και Ερμηνευτικής της Κλασικής Φιλολογίας στο Τμ. Μεθοδολογίας, Ιστορίας και Θεωρίας της Επιστήμης (Μ.Ι.Θ.Ε.) του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών (Ε.Κ.Π.Α.), σημειώνει:

«Είναι αναμφιβόλως πρωτότυπα και δημιουργικά κατά το ότι αφ' ενός αντιμετωπίζουν το πολυσυζητημένο θέμα της επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης με ουσιαστικό και πρωτότυπο τρόπο -κατά το όραμα του Wilhelm von Humboldt, ιδρυτού του συγχρόνου τύπου πανεπιστημίου, εξ ου και η επωνυμία των εν λόγω Σεμιναρίων «Από την έρευνα στη διδασκαλία»- και αφ' ετέρου απαντούν, τρόπον τινά, στις αιτιάσεις κατά των εκπροσώπων της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης, ότι δήθεν αποστασιοποιούνται από τις απαιτήσεις της καθημερινότητας των μάχιμων εκπαιδευτικών λειτουργών της Δευτεροβάθμιας. Επομένως, τα αντιμετωπίζω ως μοναδική πρόκληση διαλόγου και αναφοράς στην πηγή της εκπαίδευσης των εφήβων μαθητών μας που λίγο μετά θα φοιτήσουν στην επόμενη βαθμίδα της εκπαίδευσης έχοντας αναβαθμισμένες προσδοκίες και παραστάσεις».

Τα Σεμινάρια των Σερρών περιλαμβάνουν τέσσερις κύκλους μαθημάτων του εκπαιδευτικού προγράμματος: Αρχαία Ελληνικά, Νέα Ελληνικά, Ιστορία και Οικονομία, βασιζόμενα στα αποτελέσματα της έρευνάς των εισηγητών. Εκτός από καθηγητές της δευτεροβάθμιας, τα θέματα που θα αναλυθούν ενδιαφέρουν σχολικούς συμβούλους, καθηγητές φροντιστηρίων, άνεργους καθηγητές, φοιτητές, καθώς και το ευρύτερο κοινό.

Η «ηλεκτρονική βιβλιοθήκη» του προγράμματος έχει συγκεντρώσει σημαντικό υλικό καθώς όλες οι εισηγήσεις των σεμιναρίων ανεβαίνουν στην πλατφόρμα διαδικτυακής μάθησης edu.futurelibrary.gr και βρίσκονται στη διάθεση των ενδιαφερομένων.

Το πρόγραμμα του Σαββάτου έχει ως εξής:
10:00 - 12:00
«Η Μεταπολίτευση του 1974 ως κομβική στιγμή στη νεώτερη ελληνική ιστορία.»
Με τον Αναστάσιο Σακελλαρόπουλο, Ιστορικό, Υπεύθυνο Ιστορικών Αρχείων Μουσείου Μπενάκη.

12:00 - 14:00
«Οικονομικές πτυχές του σύγχρονου λαϊκισμού»
Με τον Βασίλη Πεσμαζόγλου, Επίκουρο Καθηγητή στο τμήμα Πολιτικής Επιστήμης και Διεθνών Σπουδών του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου.
Λόγω των περιορισμένων θέσεων η προεγγραφή στη Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Σερρών είναι απαραίτητη. Παρακαλούμε σε περίπτωση ακύρωσης της συμμετοχής σας να ενημερώσετε τη βιβλιοθήκη το αργότερο έως την Τετάρτη 26 Απριλίου 2017.
Η είσοδος είναι ελεύθερη | Θα δοθεί βεβαίωση παρακολούθησης

Διευκρινίζεται ότι οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να παρακολουθήσουν και τα τέσσερα σεμινάρια ή να δηλώσουν τον τίτλο που τους ενδιαφέρει.
Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Σερρών
Οδός: Ν. Νικολάου 20, 621 24 Σέρρες
Τηλ: 2321098550

Παρακολουθήστε εδώ τις μαγνητοσκοπημένες εισηγήσεις των επιμορφωτικών σεμιναρίων.
Για πληροφορίες σχετικά με θέματα Τύπου επικοινωνήστε με την OPUS 210 3242869:
Μάνια Ντάνου communication@opusltd.com | 6937056207
Ναταλία Κατηφόρη natalia@opusltd.com | 6972345289



Πολιτισμός περισσότερες ειδήσεις

εκτύπωσημικρό μέγεθος  μεγάλο μέγεθος

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

 
 
σχόλια (0)
 
 
απομένουν 700 χαρακτήρες
Τα πεδία που είναι σημειωμένα με * είναι υποχρεωτικά
 
Τα μηνύματα που δημοσιεύονται στο χώρο αυτό εκφράζουν τις απόψεις των αποστολέων τους. Το ΒΗΜΑ δεν υιοθετεί καθ’ οιονδήποτε τρόπο τις απόψεις αυτές. Ο καθένας έχει δικαίωμα να εκφράζει την γνώμη του, όποια και να είναι αυτή. Δεν δημοσιεύονται συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια και όσα είναι γραμμένα με κεφαλαία γράμματα. Τέτοια μηνύματα θα διαγράφονται όποτε εντοπίζονται.