Πριν από ένα περίπου χρόνο η Ελληνική Ακαδημία Κινηματογράφου και ο Σύνδεσμος Υποτρόφων του Ιδρύματος Ωνάση με την υποστήριξη της NOVA διοργάνωσαν στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών την διημερίδα Riding the Greek Wave (Καβαλώντας το ελληνικό κύμα) που γεννήθηκε στο πλαίσιο των δράσεών τους για τη στήριξη και προώθηση της εγχώριας κινηματογραφίας.

Προσανατολισμός της διημερίδας ήταν η απαραίτητη εξωστρέφεια του ελληνικού κινηματογράφου και το «παρών» έδωσαν καλοί γνώστες των κινηματογραφικών από το εξωτερικό, ανάμεσά τους και ο καλλιτεχνικός διευθυντής της κινηματογραφικής Μπερλινάλε Ντίτερ Κόσλικ ο οποίος προσφάτως ανακοίνωσε ότι η Ελλάδα, η Ισπανία και η Πορτογαλία, τρεις χώρες που έχουν πληγεί ιδιαίτερα από την οικονομική κρίση, θα έχουν «ειδική μεταχείριση» στο πρόγραμμα χρηματοδότησης διεθνών συμπαραγωγών Berlinale Co-Production Market 2014.
Σύμφωνα με την πρόεδρο της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου κυρία Κατερίνα Ευαγγελάκου, τα θετικά αποτελέσματα της περσινής διημερίδας ξεπέρασαν κάθε προσδοκία και έτσι μια δεύτερη διημερίδα μπήκε σύντομα στον προγραμματισμό και θα πραγματοποιηθεί το Σαββατοκύριακο 28 και 29 Σεπτεμβρίου.
Τέσσερις είναι οι βασικοί πυλώνες που θα αναπτυχθούν κατά την διάρκεια του διημέρου που και πάλι θα πραγματοποιηθεί στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών, όπου και έγινε η παρουσίαση του προγράμματος την Τετάρτη 17 Σεπτεμβρίου: Η Κατάρτιση όπου θα παρουσιαστούν προγράμματα κατάρτισης και δικτύωσης για ανερχόμενους και έμπειρους παραγωγούς και κινηματογραφικούς πωλητές, η Χρηματοδότηση όπου θα αναπτυχθούν ιδέες για τις δυνατότητες χρηματοδότησης από ευρωπαϊκά κέντρα, οι Συμπαραγωγές (ήδη τέσσερις ελληνικές ταινίες που θα διανεμηθούν τα επόμενα χρόνια είναι συμπαραγωγές με άλλα κράτη) και η Διανομή όπου μείζων θέμα θα είναι οι δυνατότητες διείσδυσης της ελληνικής ταινίας στην παγκόσμια αγορά.
Στιγμές της διημερίδας που δείχνουν ελκυστικές το Σάββατο 28 Σεπτεμβρίου είναι: α) η «Ελληνική εμπειρία» (11.00) όπου έλληνες σκηνοθέτες και παραγωγοί θα παρουσιάσουν τα σχήματα συμπαραγωγής ταινιών όπως «Το μικρό ψάρι» του Γιάννη Οικονομίδη, το «Σάρωμα» του Σύλλα Τζουμέρκα και η «Ξενία» του Πάνου Χ. Κούτρα και οι «Οχθες» του Πάνου Καρκανεβάτου, β) η ομιλία του Ρομπέρτο Όλα εκτελεστικού διευθυντή του ευρωπαϊκού προγράμματος Eurimages (14.30) και γ) η «Διεθνής εμπειρία» (16.00) όπου ο ιρλανδός παραγωγός Εντ Γκουίνει, ο γάλλος παραγωγός Γκιγιόμ ντε Σέιγ και ο έλληνας παραγωγός (με βάση την Γερμανία) Θάνος Καραθάνος θα αναφερθούν στα χαρακτηριστικά που θα πρέπει να έχει ένα ελληνικό κινηματογραφικό σχέδιο ποροκειμένου να προσελκύσει διεθνείς παραγωγούς.
Την Κυριακή 29 Σεπτεμβρίου το ενδιαφέρον ελκύει το θέμα της «Παγκόσμιας αγοράς» (15.30) με ομιλητές από την Γαλλία, η «Χρηματοδότηση στην Ελλάδα» (16.30) αλλά και η «Διανομή στην Ελλάδα» (17.30). Επίσης, την περιέργεια προκαλεί η ομιλία της Φεντερίκα Τρεμολάδα, αντιπροσώπου του Youtube για την διαδικυακή προώθηση και διανομή των οπτικοακουστικών έργων. Θα πραγματοποιηθεί στις 13.30 ενώ παράλληα η κυρία Τρεμολάδα θα πραγματοποιήσει ένα κλειστό, ολιγομελές εργαστήριο για την χρήση του Youtube στην προώθηση των καλών Τεχνών.
Τέλος, η πρόσφατη παραίτηση του κ. Γιώργου Παπαλιού από την θέση του προέδρου του διοικητικού συμβουλίου του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου δεν θα μπορούσε να λείψει από την συνέντευξη Τύπου της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου. Είναι προφανές ότι η απόφαση του κ. Παπαλιού έχει προκαλέσει αίσθηση και ο (πρώην πρόεδρος της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου) κ. Τάσος Μπουλμέτης που εκπροσωπούσε τον Σύνδεσμο Υποτρόφων του Ιδρύματος Ωνάση, το επισήμανε. «Οι παρεμβάσεις του κ. Παπαλιού τόσο ως πρόεδρος του Κέντρου όσο και ως πρόεδρος του Δ. Σ. ήταν καθοριστικές και σημάδεψαν το ελληνικό σινεμά» είπε χαρακτηριστικά ο σκηνοθέτης ευχόμενος ότι αυτός που θα πάρει την θέση του αποχωρούντος να έχει εξίσου ισάξια προσόντα.
Από την πλευρά της η κυρία Ευαγγελάκου που φρόντισε να τιμήσει όλους τους ανθρώπους οι οποίοι προσφέρθηκαν εθελοντικά για την υλοποίηση της διημερίδας, ανέφερε ότι ενώ ο κ. Παπαλιός παραιτήθηκε για προσωπικούς λόγους, «η μεγάλη απόσταση ανάμεσα στην πολύ δημιουργική εικόνα της κοινότητας των ελλήνων κινηματογραφιστών και της πολιτικής του υπουργείου πολιτισμού» ήταν ένας από αυτούς τους λόγους.
Για μια ακόμη φορά λοιπόν, παρατηρεί κανείς ότι όσο αναπτύσσεται το ελληνικό σινεμά εντός και εκτός συνόρων της χώρας, τόσο απομακρύνεται από αυτό ο παράγοντας Κράτος…