Ακόμη δεν έχω καταλάβει τον λόγο για τον οποίο η ταινία «Στον δρόμο» διανεμήθηκε στις ελληνικές αίθουσες έναν χρόνο και τρεις μήνες μετά την παγκόσμια πρεμιέρα της στις Κάννες, τον Μάιο του 2012. Μάλιστα, η πανελλήνια πρεμιέρα της είχε ήδη γίνει τον περασμένο Σεπτέμβριο στο πλαίσιο του αθηναϊκού φεστιβάλ Νύχτες Πρεμιέρας. Αυτό που ωστόσο μπορώ πολύ καλά να καταλάβω –και που τελικά έχει σημασία –είναι ότι ο πιο πρόσφατος (και μεγαλύτερος) εχθρός της κινηματογραφικής διανομής, το Internet και το free downloading, δεν εμπόδισε την ταινία του Βάλτερ Σάλες να «κόψει» περί τα 6.000 εισιτήρια στην Αθήνα μέσα σε έξι ημέρες –από την Πέμπτη 25 Ιουλίου που βγήκε στα σινεμά ως την Τρίτη 30 Ιουλίου. Και αν το νούμερο φαντάζει μικρό, δεν είναι γιατί οι αίθουσες που φιλοξένησαν την κινηματογραφική εκδοχή του μυθιστορήματος του Τζακ Κέρουακ (στη φωτογραφία ο Σαμ Ράιλι στον ρόλο του Σαλ Πάρανταϊζ / Κέρουακ) ήταν μόλις τέσσερις. Δεν ισχύει σε όλες τις περιπτώσεις, όμως ναι, κάποιες ταινίες διατηρούν ακόμη και σήμερα τη δύναμη της αίθουσας. Το «Στον δρόμο» προφανώς ανήκει σε αυτές. Εύχεται βέβαια κανείς η περίπτωσή του να μην είναι εξαίρεση.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ